۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

همدستان قاتل رومینا

  • کد خبر: ۲۸۳۴۰
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
  • ۳
همدستان قاتل رومینا
حجت الاسلام محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
این روز‌ها هر کسی از ظن خود به‌تحلیل ماجرای دردناک دخترکشی می‌پردازد؛ یکی به پدر سنگدل ناسزا می‌گوید که با داس سر دخترش را بریده و یکی به جوانی بی‌رحم که دختری را با فاصله سنی بسیار زیاد قربانی هوسرانی خود کرده است. گرچه در مجرم‌بودن پدر تردیدی نیست و هیچ‌گونه توجیهی برای جنایت او نمی‌توان یافت، اما به‌نظر می‌رسد تنها محکوم‌کردن یک‌نفر، ساده‌سازی موضوع باشد، زیرا قطعا قاتل تنها نبوده و همدست و شریک داشته است و حداقل در این ماجرا می‌توان از ۱۲ عامل در قتل نام برد:
دولتی که نتوانسته است حداقلی از رفاه اقتصادی و معیشت را برای خانواده ایرانی تأمین کند و در نتیجه پدر‌ها مجبورند به‌جای گذران وقت با فرزندان و حفظ رابطه صمیمی و عاطفی با دخترانشان، روزی ۳ شیفت کار کنند.
متصدیان امور دینی و مذهبی که نتوانسته‌اند معارف دینی را درست تبیین کنند و اولویت‌ها را بشناسانند و اهمیت و حساسیت جان یک انسان را نشان دهند و پدر را به درکی درست از وظایف دینی برای تصمیم‌گیری صحیح برسانند.
نظام فرهنگی و اجتماعی و سیاسی جامعه ما و همه نهاد‌هایی که بنیان قداست و حرمت جان انسان‌ها را سست و بی‌اهمیت ساخته و خون‌ریختن را آسان و بی‌اهمیت جلوه داده‌اند.
رسانه‌ملی و شبکه‌های اجتماعی که آن‌قدر در تنور عشق دمیدند و شب‌وروز بدون پیوست‌های توجیهی از عشق‌های رنگارنگ گفتند و نمایش دادند که دختری نوجوان به‌جای لذت‌بردن از زندگی طبیعی خود پیش از زمان طبیعی به‌فکر رابطه عاشقانه باشد.
پسر بیست‌وهفت یا بیست‌وهشت‌ساله‌ای که از ۳ سال پیش به‌سراغ دختری ده‌یازده‌ساله آمده و با او طرح رفاقت ریخته و بی‌آنکه تناسبی در سن و شرایط اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، وعده ازدواج به او داده و بعد هم او را رها کرده و رفته است.
همسایه‌هایی که به‌جای همدلی با پدر دردمند به او زخم زبان زده‌اند و با نیش‌وکنایه یا اشاره‌وکلام، ذهن او را به‌نقطه‌ای رسانده‌اند که احساس ننگ‌وعار کند و بخواهد آبروی خود را با دخترکشی بازگرداند.
نظام آموزشی بی‌خاصیتی که مهارت‌های ابتدایی زندگی و ارتباط را آموزش نمی‌دهد و به‌جای تربیت انسان و تشریح جهان، به مسابقه حفظیات برای قبولی در کنکور سرگرم است.
پدری که به‌جای اتخاذ تصمیم عقلانی تحت‌تأثیر احساسات دست به‌جنایتی فجیع و دردناک می‌زند و نمی‌تواند مشکلی خانوادگی را با تدبیر و هوشمندی مدیریت کند.
دختری که به‌سادگی تسلیم وسوسه و فریبکاری یک جوان عاشق‌پیشه می‌شود و خانواده و پشتوانه و اصالت و ریشه خود را به دسیسه‌های او می‌فروشد و رفقای نزدیکش هم به‌جای برحذرداشتن او از خطر، به ماجراجویی تشویقش می‌کنند.
نظام قانونی که به‌جای استمداد از یک مشاور در پرونده‌ای چنین حساس و ظریف، دختر بی‌پناه را به پدر انتقام‌جو تحویل می‌دهد.
نهاد‌های مختلفی که میلیارد‌ها تومان بودجه سالانه دارند تا وسایل و امکانات اولیه برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان را تأمین کنند و آنان را به فعالیت‌های سالم مشغول سازند تا در هر سن‌وسالی به‌اقتضای همان دوره سنی زندگی کنند و فکرشان به‌انحراف کشیده نشود.
من و شمایی که با هر لایک و کامنت و اظهارنظر و ارزش‌گذاری خواسته یا ناخواسته در برجسته‌شدن برخی رفتار‌ها و سست‌شدن برخی هنجار‌ها سهم داریم.
به این فهرست، باز هم می‌توان افزود؛ مهم این است که این قضیه بسیار پیچیده را ساده نکنیم و با فحش‌دادن به یک نفر یا متهم‌دانستن یک شخص و پررنگ‌کردن یک عامل از بقیه چیز‌ها غافل نشویم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
کاملا درسته عوامل بسیار زیادی زنجیروار بهم میپیوندند و اینچنین اتفاقات تلخی رو رقم میزنند.
قاصدک
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
ولی با یک لحظه تفکر و یک ابراز عشق پدر و دیگر افراد می شد جلو این فاجعه و این داغ جهانی را گرفت کافی بود انسان با حرف مردم زندگی نکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
کاملا درسته اگر همه ی این راهکارها اجرایی بشود کشور گلستان میشود به امید آنروز
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->