وزیر راه و شهرسازی: عددسازی بس است! | نظام ارزیابی عملکرد استان‌ها در موضوع مسکن تغییر خواهد کرد حقیقی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان پول به بورس وارد کردند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ مهر ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲ مهر ۱۴۰۳) | سکه تمام ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروش فوق‌العاده یک محصول سایپا برای ۳ گروه متقاضیان از چهارشنبه (۴ مهر ۱۴۰۳) نظارت جدی بر معادن کشور از همین امروز صورت بگیرد | تحریم‌ها در معادن با آسیب‌های جانی خودش را نشان می‌هد وزیر اقتصاد: نیازمند اصلاح معیار‌های توانگری بیمه‌ای هستیم قیمت امروز خودرو‌های خارجی کاهش یافت (۲ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت طولانی شدن روند دریافت مقرری بیمه بیکاری کارگران قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مهر ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۷۰۶ میلیون تومان + جدول قیمت قیمت دلار در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران چند؟ (۲ مهر ۱۴۰۳) مقصر اصلی انفجار معدن طبس کیست؟ دستمزد کارگران ۱۲ میلیون تومان از حداقل سبد معیشت عقب است قیمت انواع برنج ایرانی کشت امسال اعلام شد (۲ مهر ۱۴۰۳) لاپوشانی نرخ اوراق دولتی مخالفان تعطیلی پنجشنبه‌ها چه می‌گویند؟ طلای ۱۸ عیار وارد کانال جدیدی شد | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲ مهر ۱۴۰۳) مرجع قیمت‌گذاری بلیت هواپیما کیست؟ | قیمت گذاری بلیت بر چه اساسی است؟ پلمب ۲۰ کافه رستوران مشهد در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دیوار دفاعی قیمت دلار | شروع پاییز طوفانی طلا و سکه کدام بازار در نیم سال اول ۱۴۰۳ بیشترین بازدهی را داشته است؟ در شهریور ۱۴۰۳، روزانه، ۳۰ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شد قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲ مهر ۱۴۰۳) | خرمالو را چند بخریم؟ استاندارد‌های ایمنی معادن بازنگری می‌شود فروشندگان امتیاز نهضت ملی مسکن به مراجع قانونی معرفی می‌شوند فرسودگی تجهیزات، بلای جان معدن‌کاران آزادی ۱۴ زندانی توسط کفتربازان | ماجرایی که سوژه ساخت فیلم شد!
سرخط خبرها

مخالفان تعطیلی پنجشنبه‌ها چه می‌گویند؟

  • کد خبر: ۲۹۰۰۵۶
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
  • ۲
مخالفان تعطیلی پنجشنبه‌ها چه می‌گویند؟
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تعطیلی پنجشنبه و جمعه تأثیر زیادی بر روی کار ما دارد و باعث می‌شود یک‌چهارم زمان کاری ما کم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهراد عباد بیان کرد: نظر بخش خصوصی این است که اگر قرار است تعطیلات افزایش پیدا کند، بهتر است جمعه و شنبه به جای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشد. 

وی افزود: اگر تعطیلات کشور پنجشنبه و جمعه باشد، تعداد روزهای کاری مشترک ما در بحث تجارت خارجی با برخی کشورها که جمعه و شنبه تعطیل هستند به چهار روز و با کشورهای دیگری که شنبه و یکشنبه تعطیل هستند به سه روز در هفته محدود می‌شود.  

وی ادامه داد: تعطیلی پنجشنبه و جمعه تاثیر زیادی دارد و باعث می‌شود یک چهارم زمان کاری ما کم شود. با توجه به تحریم‌ها و شرایط سخت کار داخلی با سختی‌هایی در بحث تجارت خارجی مواجه هستیم که با تعطیلی پنجشنبه این وضعیت تشدید می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تحقیقات انجام شده روی ساعت کاری پرسنل نشان می‌دهد که ۴۰ ساعت کار در هفته، بهره‌وری کاری را افزایش می‌دهد. با این موضوع که ساعت کاری و تعداد روزهای کاری هفته کاهش یابد، موافق هستیم، اما به شرطی که روزهای تعطیل جمعه و شنبه باشد، چرا که با این کار تعداد روزهای کاری مشترک ما با کشورهای دیگر بیشتر می‌شود. 

عباد توضیح داد: در حال حاضر در بخش خصوصی پنجشنبه‌ها نصفه و نیمه تعطیل است، اگر شنبه تعطیل شود، پنجشنبه‌ای که همه دنیا در حال کار کردن هستند، سرکار می‌آیند و برای همین می‌توانیم زمان بیشتری برای تعامل با بقیه داشته باشیم. 

وی بیان کرد: مخالفین تعطیلی شنبه دو دسته هستند، یک‌سری از افراد اعتقاد مذهبی و ایدئولوژیک دارند و می‌گویند شنبه روز مقدس یک قوم خاص است و ما نباید این روز را تعطیل کنیم. یک‌سری دیگر از مخالفان تعطیلی شنبه نیز می‌گویند تمام امور دیجیتال شده و همه می‌توانند از خانه نیز کار خود را انجام دهند، در حالی که این حرف کاملا اشتباه است. در روز تعطیل می‌شود ایمیل زد، اما باید صبر کرد تا طرف خارجی سرکار بیاید و ایمیل‌اش را چک کند و به این شکل یک فاصله زیادی ایجاد می‌شود.  

این فعال اقتصادی گفت: در حال حاضر گمرکات همه کشورها به هم وصل هستند، اما متاسفانه ما به دلیل تحریم‌ها به کشورهای دیگر وصل نیستیم. تعطیلات غیرمشابه با دیگر کشورها باعث می‌شود ارتباطات گمرکی ما کاهش یابد و در کار تجاری وقفه ایجاد شود. همین وقفه‌های زیاد هزینه تجارت خارجی ما را به شدت افزایش می‌دهد. در حال حاضر هزینه‌های تجارت خارجی ما به دلیل تحریم‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از حد معمول است. موارد جدید مانند تعطیلی پنجشنبه هم سبب کاهش تعامل ما با دنیا کم می‌شود.

عباد گفت: اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم باید بدانیم که هیچ کشوری به تنهایی توسعه نیافته و از کمک کشورهای دیگر به معنای تبادل تجاری با آن‌ها استفاده کرده است. ما نیازمند کمک غیرمستقیم خارجی مانند فناوری‌های جدید و ماشین‌آلات به‌روز برای توسعه یافتگی هستیم و برای تحقق این موضوع نیاز به ارتباط خوب و سازنده با دنیا داریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پایان گفت: خوشحال می‌شویم رئیس‌جمهور که برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌اند، ایده جدیدی داشته باشند و کشور ما نماینده صلح در دنیا باشد تا اقتصادمان هم پیشرفت کند.
منبع: اقتصادآنلاین

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
0
1
برادر من 5 شنبه ها که کلا تهران تعطیل است اگر لغو بشود باید برای ههمه باشد
مهرداد
France
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
0
0
پنجشنبه های تهران تعطیله یک چهارمت کم نشده؟؟؟؟ رو که زیاد باشه همینه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->