آژیر قرمز در تل آویو | اسرائیل زیر آتش موشک های یمن + فیلم (۶ مهر ۱۴۰۳) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: باید عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل به حالت تعلیق درآید حمله حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش صهیونیستی با ۵۰ موشک صحبت های پزشکیان پس از بازگشت از نیویورک در فرودگاه تهران + فیلم تمامی اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی در جامعه اسلامی سامان یابد آیت‌الله علم‌الهدی: فعالیت‌های اوقاف بعد از انقلاب نقش پررنگی در تثبیت نظام و اعتقادات مردم دارد اسرائیل مدعی ترور «محمد سرور» مسئول یگان پهپادی حزب الله شد + فیلم | تایید شد حزب الله ۵۰ موشک به «احیهود» شلیک کرد | موشکباران پایگاه «دادو» رهبر انصارالله یمن: حزب الله در دفاع از امت اسلام نقش محوری دارد دستگیری متهم به ۲۵ فقره سرقت لوازم پارک‌ها و فضا‌های سبز در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه ۱۵ شهید برجای گذاشت (۵ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۷۰۰ شهید افزایش یافت حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت + فیلم (۵ مهر ۱۴۰۳) توسعه متوازن، مهمترین هدف شورای ششم مشهدمقدس ظریف به سید حسن نصرالله پیام داد در جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه چه گذشت؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی: یاد گرامی شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است وزیر امور خارجه: تضمین صلح در منطقه بدون آتش بس در غزه ممکن نیست + فیلم شورای اطلاع‌رسانی دولت، گزارش جامع سفر رئیس جمهور به نیویورک را منتشر خواهد کرد فرمانده کل سپاه: غیرت و شرافت ایرانی پزشکان و پرستاران در دوره دفاع مقدس ستودنی بود
سرخط خبرها

اژه ای در سمنان: عزت و اقتدار امروز ایران مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است

  • کد خبر: ۲۹۰۷۵۰
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
اژه ای در سمنان: عزت و اقتدار امروز ایران مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است
رئیس قوه‌قضائیه امروز (پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳) در رأس هیئت عالی قضایی، به استان سمنان سفر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز (پنجشنبه، ۵ مهر) طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان سمنان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس، ملت ایران تنها با رژیم بعث صدام نمی‌جنگید؛ بلکه با تمام قدرت‌های استکباری در حال نبرد بود. مستکبران که روزی در توهم اشغال سه‌روزه ایران بودند، امروز به‌صراحت اذعان می‌کنند که نقش جمهوری اسلامی ایران در اثرگذاری بر معادلات جهانی چشمگیر است.

وی افزود: آن‌ها امروز مدعی آن هستند که ایران به روسیه تسلیحات می‌دهد. از سویی دیگر در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نیز ایران و نحوه مواجهه با ایران به یکی از محور‌های اصلی تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به عیادت خود از جمعی از مجروحان اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: از یک سو، جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه و لبنان و از سویی دیگر مجاهدت‌ها و پایمردی‌ها و ایستادگی‌های مردم غزه و لبنان، حقیقتاً انسان را شگفت‌زده می‌کند. مجروحان لبنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با وجود مجروحیت و مصدومیت و آسیب‌دیدگی شدید همچنان با روحیه بالا به تمجید و دفاع از محور مقاومت می‌پرداختند و آرزو داشتند که هرچه سریع‌تر بهبود یابند تا بار دیگر به دفاع و حمایت از محور مقاومت بپردازند.

رئیس عدلیه گفت: صهیونیست‌ها که مستظهر به حمایت‌های نظامی، لجستیکی، اطلاعاتی، سیاسی، مالی و رسانه‌ای مستکبران و غربی‌ها هستند، امروز به رغم جنایات بعضاً بی‌سابقه، به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست نیافته‌اند و نتوانسته‌اند جنبش حماس را از بین ببرند؛ صهیونیست‌ها امروز دیگر در فکر توسعه موجودیت نامشروع خود نیستند بلکه دغدغه‌ی بقا دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: طی بیش از چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما همواره با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها از جانب مستکبران مواجه بودیم و بالطبع بدین‌واسطه خسارات و تضییقاتی بر کشور ما وارد شده است؛ کسی تردید ندارد که ما امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و قطعاً باید این مشکلات را تبیین و پیگیری کنیم و در جهت رفع آن‌ها تلاش مجدانه داشته باشیم. اما در مقابل باید از دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز بگوییم و برای همگان تبیین کنیم که چگونه در دل انبوهی از سختی‌ها، جنگ‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها توانستیم به دستاورد‌هایی شگرف در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، امنیتی و ... نائل شدیم. 

رئیس عدلیه در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار داشت: قوه قضاییه علاوه بر تعامل حسنه و مطلوب با مجلس، تعامل خوبی نیز با دولت دارد؛ رئیس‌جمهور بر سه مؤلفه‌ی «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در برابر قانون» و «استفاده از همه ظرفیت‌ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضاییه بر این سه مؤلفه پای می‌فشاریم. ما تمکین به قانون را یک اصل اساسی می‌دانیم و معتقدیم چنانچه در مواردی اختلاف برداشت از قانون پیش آمد باید با گفتگو با دولت به یک نظر واحد نائل شویم و چنانچه از رهگذر گفتگو به نتیجه مشخص نرسیدیم، روال‌های قانونی معینی از جمله رجوع به رأی وحدت رویه و یا درخواست تفسیر قانون از مجلس، وجود دارد.

قاضی‌القضات در ادامه تأکید کرد: مشکلات معیشتی موجود که من نیز به آن‌ها اذعان دارم نباید به هیچ وجه در انگیزه کارکنان و قضات دستگاه قضایی برای خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم خلل ایجاد کند. ما در قوه قضاییه اگرچه نمی‌توانیم رضایتمندی ۱۰۰ درصدی مراجعان را برآورده کنیم، اما با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم او می‌توانیم جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را بگیریم. ما کارکنان و مسئولان قضایی باید مستمراً تمرین و ممارست کنیم که در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن وجه مواجه شویم و همواره آنان را تکریم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: توصیه دیگر من به شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی آن است که در رسیدگی به کار مردم، به هر میزان که می‌توانید تسریع کنید و چنانچه مقدور است کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنید. من در رده‌ها و مناصب مختلف قضایی حضور داشتم و از حجم بالای کار شما آگاه هستم، بنابراین نگویید فلانی در صدر نشسته و از حجم و صعوبت کار ما آگاه نیست، اتفاقاً کاملاً سختی‌های کار در بخش‌های مختلف عدلیه را می‌دانم و برخی از آن‌ها را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌ام، اما با این همه، موکداً تاکید دارم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع داشته باشیم. خیلی از مراجعان به من، یکی از مواردی را که مطرح می‌کنند این است که فارغ از نتیجه رأی، می‌خواهند آرای مرتبط با پرونده‌های‌شان هرچه زودتر صادر شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر آن است تا دلسوزانه و خیرخواهانه از فرد فرد کارکنان و قضات دستگاه قضایی صیانت کند، لذا همه ما باید نهایت همکاری را با این بخش داشته باشیم. حقیقتاً من وقتی یک قاضی به واسطه لغزشی که داشته با سلب صلاحیت مواجه می‌شود دلم به درد می‌آید و این موضوع برای من بسیار اندوهناک است؛ فلذا مکرراً تاکید دارم که باید تمام تمرکز و تلاش خود را به صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و قضات معطوف داریم.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنانش ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کارکنان و قضات دستگاه قضایی گفت: یکی از مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان دستگاه قضایی بحث مسکن است؛ فلزو بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی مستمر برای رفع این مشکل تاکید داریم و در این راستا اقداماتی در دست اجرا است.

«الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه قضا و اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضا پرداخت.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به آمار ۹۸ درصدی ابلاغ‌های قضایی الکترونیک در این استان گفت: همچنین در استان سمنان ۵۰ درصد پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی بررسی می‌شوند که از این میزان ۸۰ درصد مربوط به دادرسی زندانیان است. 

وی افزود: در حال حاضر ۸۳ درصد قرار‌های کارشناسی در محاکم قضایی استان سمنان بر اساس قرعه‌کشی سیستمی صورت می‌گیرد. 

همچنین در این نشست، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

رئیس قوه قضاییه: بخش مهمی از عزت و اقتدار امروز ایران مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه ۵ مهر همزمان با هفته دفاع مقدس، در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان در ستاد فرماندهی فراجا این استان حضور پیدا کرد. 

رئیس قوه قضاییه در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی فراجا استان سمنان در محل یادمان شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیرو‌های مسلح را مسئلت کرد. 

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم (عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

رئیس قوه قضاییه: نقش نیروهای مسلح در امنیت، عزت و سربلندی ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست

رئیس دستگاه قضا گفت: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح است. امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گرانسنگ و ارزنده است. امروز امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده است و در تحقق این مهم، نقش نیرو‌های مسلح و تبعیت آن‌ها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

رئیس عدلیه بیان داشت: خوشا به حال شما نیرو‌های مسلح که مدال افتخاری سربازی امام زمان (عج) و فرماندهی معظم کل قوا، ولی‌امر مسلمین جهان را بر دوش دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما بیش از ۴ دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

رئیس دستگاه قضا: در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند

رئیس قوه قضاییه ضمن تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست؛ مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود؛ در ایام دفاع مقدس نیرو‌های مسلح ما مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند؛ مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ما ثابت می‌کند که آن‌ها در سطر‌های نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند؛ کجای دنیا سراغ دارید که رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی باشد؟

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. در دوران دفاع مقدس، همه اقشار جامعه ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند. در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، سردار «موقوفه‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان، با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در این استان در راستای پیشگیری از جرائم و برخورد قاطع با مجرمین اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه بخش‌های ذیربط در استان سمنان به ویژه تعاملات مثبت و حضور میدانی مسئولان دستگاه قضایی، امروز شاهد امنیت پایدار مناطق مختلف استان هستیم. 

«هاشمی» استاندار سمنان نیز در این مراسم از برگزاری دومین کنگره شهدای استان سمنان در بهار سال آینده خبر داد. 

رئیس قوه قضاییه: مسائل و موضوعات قضایی استان سمنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۵ مهر) در بدو ورود به فرودگاه سمنان طی سخنانی اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که در ماه پرخیر و برکت ربیع‌الاول به استان دارالمرحمه سمنان آمده‌ایم تا به مسائل و موضوعات قضایی و سایر مقولات مرتبط با مردم این استان شهیدپرور و زحمتکش بپردازیم.

رئیس عدلیه گفت: در جریان این سفر، مسائل و موضوعات قضایی استان سمنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند و در راستای رفع مسائل مرتبط با سایر قوا مخصوصاً قوه مجریه، با همکاری استاندار محترم قدم‌هایی برمی‌داریم.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم در ایام هفته دفاع مقدس بتوانیم دِین خود را به شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها ادا کنیم. 

شایان ذکر است فرزند شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان سمنان، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هئیت همراه را به استان سمنان دیار فرهنگ و ادب گرامی داشت.

رئیس قوه قضاییه در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، وارد سمنان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز (پنجشنبه ۵ مهر) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، وارد سمنان شد.

این سفر، سی‌وچهارمین سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا تاکنون محسوب می‌شود.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان، ترتیب خواهند داد.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به این استان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به منظور بررسی مسائل قضایی به آن مناطق سفر کرده است.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->