آغاز فصل دوم برنامه برمودا + زمان پخش یک خبرنگار تئاتر درگذشت + علت اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا
سرخط خبرها

دومین پاتوق ایده و پژوهش باشگاه فیلم رویش (اهل روایت) در مشهد با حضور حبیب‌الله والی‌نژاد برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۰۸۷۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
دومین پاتوق ایده و پژوهش باشگاه فیلم رویش (اهل روایت) در مشهد با حضور حبیب‌الله والی‌نژاد برگزار شد + فیلم
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس دومین پاتوق ایده و پژوهش باشگاه فیلم رویش (اهل روایت)، با حضور حبیب الله والی نژاد، تهیه کننده سینما، برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، باشگاه فیلم رویش دومین پاتوق ایده و پژوهش خود را برگزار کرد.

میهمان این نشست «حبیب‌الله والی‌نژاد» تهیه‌کننده مطرح سینما در حوزه دفاع مقدس بود که او تهیه‌کنندگی فیلم‌های مطرحی چون موقعیت مهدی، ایستاده در غبار و آسمان غرب را بر عهده داشته است. 

حبیب والی‌نژاد با اشاره به اهمیت وجود پاتوق‌های انتقال تجربه اظهار کرد: خوشحالم از اینکه در کنار شما هستم. تجربه ما اندک است اما زمانی که برای آن صرف شده ارزشمند است.

جمع‌های انتقال تجربه با ارزش و اتفاق بزرگی است. هنرمندان نسل جدید نسبت به نسل‌های گذشته خود بیشتر فیلم می‌بینند و از طرفی بیشتر کتاب می‌خوانند اما تعداد محفل‌ها کم است. اگر بخواهم مثال بزنم محمدحسین مهدویان سینما خوانده اما از درون همین پاتوق‌های انتقال تجربه رشد کرده است.

وی افزود: در این پاتوق‌ها ایده‌های خوبی وجود دارد زیرا هر هنرمندی در هر شاخه‌ای در این محافل حضور دارند و نظراتشان را بیان می‌کنند. کارگردان‌هایی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا که ایستاده در غبار را دیدند متوجه شدند که کارگردان‌های جوان در حوزه دفاع مقدس پیشرفت کرده‌‌اند. من معتقدم نقد و گفت‌وگو و صحبت‌ها بسیار مفید و موثر است‌ زیرا باعث خودسازی می‌شود. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی موقعیت مهدی درباره مقوله فیلمسازی تاکید کرد: هنرمندان با فیلم کوتاه خودشان را پیدا می‌کنند؛ باید مکانی باشد که کشف استعداد در آن صورت بگیرد. باشگاه فیلم رویش از مکانی‌های کشف استعداد است که باید گسترش پیدا کند. مداومت و پیگیری در فیلم‌های بلند سخت و زمان بر است. در هر صورت فیلم‌های بلند و کوتاه مسیر سختی را طی می‌کنند. باید راه فیلم ساختن را پیدا کنیم.

وی افزود: در کارهای با ابعاد بزرگ پای کار جوان‌ترها ایستادن خصوصا در مرحله تهیه و تولید بسیار سخت است. فیلمسازی مقوله گرانی است و هر چه جلوتر می‌رویم ساخت فیلم سخت‌تر می‌شود؛ با این شرایط بعضی تهیه‌کنندگان فقط به گیشه فکر می‌کنند. گاهی وقتا فکر می‌کنم برای حل کردن این مشکل باید فیلم‌های ارزان‌تری ساخته شود.

والی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های فیلمنامه تصریح کرد: در فیلمسازی باید نگاه فرهنگی جایگزین نگاه گیشه شود. باید مسیر معلوم و انگیزه مشخص شود. بعضی افراد دوست دارند که زودتر به پول برسند و نظم اقتصاد کشور را بر هم ریختند. بعضی افراد برایشان ایده اهمیت دارد بوده و برای دستیابی به آن صبر پیشه می‌کنند. هرچقدر فیلمنامه ما دقیق و درست باشد به هزینه‌ها در ساخت فیلم کمک کردیم. زمانی که زمان تولید بالا می‌رود، یعنی فیلمنامه ما اشکال دارد. قبل ساخت فیلم باید فیلمنامه را چکش کاری می‌کردیم.

وی ادامه داد: اگر فیلمنامه درست باشد به کارگردان و بازیگر و خروجی فیلم بسیار کمک می‌کند. اگر فیلمنامه را به شکل فیلم آماده تصور کنیم برد کردیم پس باید در فیلمنامه جایگاهمان را پیدا کنیم. فیلمنامه خوب روی زمین نمی‌ماند و مسئله‌ای که می‌تواند به آن کمک می‌کند همین محفل‌های انتقال تجربه است.

این تهیه‌کننده حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملاک فیلم خوب، رضایت عموم مردم است. فیلم‌های گیشه اصلا فیلمنامه ندارد و شبیه سرگرمی و دورهمی بوده اما کار هنری متفاوت است و می‌خواهد مفهومی را به مخاطب برساند.

ذائقه مردم تغییر کرده است بر همین اساس فیلمساز باید فیلمی بسازد تا مردم بپسندد. ما باید فیلم پرفروشی با مفهومی بسازیم که مداومت داشته باشد. ما ده بازیگر داریم که به واسطه آن‌ها فیلم‌ها فروش می‌رود یعنی اگر بازیگر ستاره‌دار در آن فیلم حضور داشته باشد، فیلم پرفروش می‌شود اما اگر نباشد فیلم فروش نمی‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->