قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ (۸ مهر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۳ (۸ مهر ۱۴۰۳) ترس بورس از جنگ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مهر ۱۴۰۳) تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۶ درصد کاهش دارد طلا کانال ۴ میلیون تومان را از دست داد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۳) استمرار قطع برق در بخش کشاورزی باوجود سردشدن هوا، توجیه ندارد آیا یارانه محصولات لبنی حذف خواهد شد؟ | خداحافظی با شیرپاکتی ۱۸ هزار تومانی افزایش مزد کارگران به اندازه تورم، در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است | پیشنهاد توزیع سبد کالای پنج‌میلیون‌تومانی بین کارگران مبلغ پرداختی مشاغل سخت و زیان آور بر اساس سختی کار تعیین می‌شود رشد قیمت خودرو‌های خارجی ادامه پیدا کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) برای ۲۵ هزار مالک دارای خانه خالی در خراسان رضوی پیامک ارسال شد (۸ مهر ۱۴۰۳) جزئیات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۱۱ میلیونی سورن پلاس قیمت دلار و طلا ریخت (۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت بلیت هواپیما و تور برای مسیر مشهد - کیش برای امروز چقدراست؟ (۸ مهر ۱۴۰۳) همه کارت‌های سوخت تا هفته آینده به مالکان تحویل داده خواهد شد نرخ دلار در ۱۹ ماه اخیر باوجود گذر کشور از ۶ بحران، ثبات داشت طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات ناچیز خراسان رضوی به چین در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات مرغ در نیمه دوم سال به ۶۰ هزار تن خواهد رسید نرخ امروز میوه و صیفی جات به صورت عمده اعلام شد (۸ مهر ۱۴۰۳) | بلال را چند بخریم؟ پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معدن در شورای عالی کار مطرح می‌شود افزایش نرخ اجاره در تابستان
سرخط خبرها

طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۱۲۲۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳)
با وجود کاهش ۲۱دلاری و اونس طلا، بازار داخلی با افزایش قیمت روبه‌رو شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار از مرز ۴میلیون تومان گذشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، در گفتگو با مهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: باوجود کاهش ۲۱دلاری و اونس طلا، بازار داخلی با افزایش قیمت روبه‌رو شده و هر گرم طلای ۱۸عیار از مرز ۴میلیون تومان گذشته است.

وی افزود: تنش‌های سیاسی بین‌المللی عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی است و این نوسانات منشأ اقتصادی ندارد، بلکه صرفا هیجانات بازار است. نکته مهم آنکه در حال حاضر بازار طلا و سکه التهابی ندارد و افزایش تقاضا نیز نداریم. بازار روال عادی را طی می‌کند و امیدواریم آرامش به بازار برگردد. 

وی درباره وضعیت بازار در روز‌های آینده تصریح کرد: باید منتظر باشیم و ببینیم بازار جهانی و تنش‌های غرب آسیا به چه سمت‌وسویی می‌رود، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار ارائه داد. منتهی طبق تحلیل‌هایی که در ابتدای سال۲۰۲۴ صورت گرفت، اعلام شده بود که تا پایان سال میلادی اونس طلا روند افزایشی را طی خواهد کرد. به‌هرحال باید منتظر باشیم تا ببینیم اخبار سیاسی به چه سمت‌وسویی می‌رود.

در بازار صعودی، طلا بخریم؟

سرمایه‌گذاری در بازار طلا همیشه برای مردم با سرمایه‌های خرد و کلان جذاب بوده است. در روز‌های اخیر نیز قیمت طلا و سکه باتوجه‌به افزایش جالب‌توجه اونس جهانی طلا رشد درخور توجهی داشته و مردم را به طور سنتی به خرید طلا و سکه سوق داده است.

تحلیلگران بازار‌های مالی، زمان خرید در بازار طلا را بسیار بااهمیت می‌دانند. آنها معتقدند درصورتی‌که فردی به قصد نوسان‌گیری و برای کوتاه‌مدت به بازار ورود کند، فرقی نمی‌کند روی کدام قطعه سرمایه‌گذاری می‌کند. آنها می‌گویند این اقدام ریسک زیادی دارد و به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

وجود حباب زیاد قطعات سکه باعث شده است کارشناسان اقتصادی، سرمایه‌گذاری در این بخش را پیشنهاد نکنند. پیشنهاد آنها در صورت ورود سرمایه در این بخش خرید سکه با پایین‌ترین تاریخ است. به‌عنوان مثال سکه‌هایی خریداری کنند که به جای تاریخ ضرب ۱۳۸۶تاریخ ضرب آنها ۱۳۸۵ باشد و خواب سرمایه‌ای حداقل پنج‌ساله را برای خرید خود در نظر بگیرند.

فعالان بازار طلا معتقدند درصورتی‌که افراد با دیدگاه سرمایه‌گذاری به این بازار ورود می‌کنند، بهتر است شمش طلای آب‌شده ۵۰ تا ۱۰۰گرمی یا طلای آب‌شده در گرم‌های ۵۰ تا ۱۰۰گرمی با خواب سرمایه بالای یک سال خریداری کنند. آنها می‌گویند وزن‌های پایین‌تر اجرت بیشتری دارد و برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شود. خرید طلا با هدف سرمایه‌گذاری و هم‌زمان زینتی که بیشتر توسط بانوان انجام می‌شود نیز بهتر است طلا‌های کم‌اجرت با حاشیه سود و اجرت کمتر باشد. خواب سرمایه این نوع سرمایه‌گذاری نیز نباید کمتر از دو تا سه سال باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->