ویدئو | تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از سالن محل برگزاری دیدار برزیل و مراکش (۸ مهر ۱۴۰۳) جلسه هماهنگی دیدار ایران و قطر در اداره‌کل ورزش و جوانان هشدار جدی نکونام به مدافعان استقلال پیروزی پرگل شاگردان عبدی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا لیگ جزیره در تسخیر آنفیلیدی‌ها مهرداد محمدی در ترکیب اصلی استقلال مقابل السد ویدئو| گل ۳ امتیازی پهلوان برای فولاد پاختاکور سرمربی ندارد! تیم ملی فوتبال با تمام قوا در مشهد اردو می‌زند مشهدی‌های فوتسال نقره‌ داغ شدند توافق عباس‌زاده با هوادار پایان ماه عسل فلیک در بارسلونا تاریخ و ساعت بازی استقلال و السد در لیگ نخبگان | آخرین فرصت نکونام؟ مورایس بی توجه به انتقادات و شعار‌های سپاهانی‌ها قضاوت قربانی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و پاختاکور در لیگ نخبگان | تیم گاریدو به دنبال اولین برد آسیایی قضاوت فغانی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ وحشت مونیخی‌ها از مصدومیت کین گواردیولا روی ستاره بارسا دست گذاشت مثلث تیلور، سعدالله‌یف و کامران در جهانی آلبانی
سرخط خبرها

لیگ جزیره در تسخیر آنفیلیدی‌ها

  • کد خبر: ۲۹۱۳۶۲
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
لیگ جزیره در تسخیر آنفیلیدی‌ها
محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول با وجود موقعیت‌های فراوانی که در جدال برابر ولورهمپتون از دست داد، بازهم از روی نقطه پنالتی گل برتری تیمش را زد تا لیورپول در عصر جدیدی که با هدایت آرنه اسلات آغاز کرده است، صدر جدول لیگ جزیره را مال خود کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آنفیلدی‌ها تا به اینجای فصل به جز شکست عجیب برابر ناتینگهام فارست، دیگر حریفان را از پیش رو برداشتند تا حالا پس از گذشت ۶ هفته از لیگ جزیره با یک امتیاز بیشتر از مدافع عنوان قهرمانی، یعنی منچسترسیتی، به مدعی اصلی کسب جام در این فصل تبدیل شوند. بسیاری از هواداران این تیم پس از اینکه یورگن کلوپ لیورپولی‌ها را در انتهای فصل گذشته ترک کرد احتمالال افت تیمشان در فصل جدید با هدایت اسلوت را می‌دادند، اما این مربی هلندی تا به اینجا نشان داده است که برخلاف هموطنش در یونایتد، یعنی اریک تنهاخ، به سرعت با فضای لیگ انگلیس آشنا شده و می‌تواند نتایج درخشانی دراین فصل بگیرد. اسلات شاید کاریزما و جنب و جوش کلوپ را نداشته باشد، اما به شیوه خودش و با تکیه بر قطار موفقیت در حال تبدیل شدن به مرد محبوب جدید لیورپولی‌هاست.

این تیم گل نمی‌خورد

در ابتدای فصل گفته می‌شد که لیورپول نیاز به جذب یکی دو مهره دفاعی خوب برای تقویت تیمش دارد، اما مدیران باشگاه با نظر اسلات به همان مهره‌های قبلی اعتماد کردند. موضوع در ابتدا برای لیورپولی‌ها نگران کننده به نظر می‌رسید، اما در ادامه معلوم شد این یک تصمیم دقیق و فنی بوده و آنها احتیاجی به اضافه کردن رقیب برای فن‌دایک و کوناته ندارند. آرنه اسلوت با همان ستاره‌های قبلی دفاعی را به نظم و انسجام رسانده که در ۶ بازی اول فصل فقط ۲ گل دریافت کرده‌اند.

تصور می‌شد این خط دفاع بدون یارگیری دوباره ممکن است نقطه ضعف لیورپول در این فصل نام بگیرد، اما حالا صخره دفاعی آنها تبدیل به نقطه قوت لیورپول تا به اینجای کار شده است. این تیم تا اینجای فصل در ۶ مسابقه شاهد ۱۸ مهار از دروازه‌بانش بوده است که نشان می‌دهد دروازه لیورپول به طور میانگین در هر بازی ۳ بار مورد تهدید قرار گرفته است. آمار به لحاظ ساختار دفاعی شاید ایده‌آل نباشد، اما نشان از تدارک دفاعی خوب و رو به رشد قرمز‌ها دارد. لیورپول با ۴ کلین‌شیت تا اینجای فصل بهرین آمار را در این زمینه دارد و در مجموع بهترین آمار دفاعی لیگ برتر انگلیس در سیطره شاگردان اسلات قرار دارد.

تقویم جهنمی در انتظار شاگردان اسلات

لیورپول در تقابل با حریفان مدعی حاضر در لیگ جزیره، تا به اینجای کار توانسته است منچستریونایتد را از پیش رو بردارد، اما شاگردان اسلات برای ماندن در صدر جدول در هفته‌های پیش رو تقویمی جهنمی را پیش روی خود می‌بینند. آنفیلدی‌ها با نگاه کردن به تقویم می‌بینند در ۵ بازی آینده، ۴ حریف قدرتمند و آماده را پیش رو دارند و برای ادامه صدرنشینی در لیگ ماموریت سختی را پیش روی خود می‌بینند. آنها پس از بازی مقابل کریستال پالاس باید به ترتیب در برابر چلسی، آرسنال، برایتون و استون ویلا قرار بگیرند. رقبا همگی بالانشین هستند و به کیفیت لازم برای رقابت در این فصل لیگ برتر انگلیس رسیده‌اند. پس از این بازه زمانی، یک مسابقه آسان‌تر در برابر ساوتهمپتون پیش روی لیورپول است و سپس آنها باید بلافاصله آماده تقابل با قدرت اول فوتبال انگلیس در چند فصل گذشته، یعنی منچسترسیتی رودررو شوند.

اوضاع تا به اینجای کار کاملا بر وفق مراد لیورپول پیش رفته است، اما سرمربی هلندی آنها به خوبی از ماموریت دشواری که تا انتهای فصل روی دوش دارد خبر داشته و معتقد است که شش هفته زمان مناسبی برای راضی بودن از صدرنشینی نیست.
اسلات پس از برد برابر ولورهمپتون که به صدرنشینی شاگردانش منجر شد، در همین زمینه گفت: صدرنشین بودن احساس خوبی دارد. با این حال رتبه یک تیم در جدول همواره نشان دهنده کیفیت نیست. همانطور که دیدید ولورهمپون که در جایگاه آخر جدول قرار دارد در این بازی خیلی بهتر از ما عمل کرد؛ بنابراین بعد از ۱۹ بازی و اتمام نیم فصل می‌توان در خصوص رتبه تیم‌ها اظهار نظر کرد و الان خیلی زود است.

لیورپول در این فصل، یکی از خاص‌ترین نسخه‌های معاصر خودش را روی صحنه آورده است، اما باید دید آیا آنها در انتهای فصل هم همینقدر خوشحال خواهند بود یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->