۲۰ درصد افراد تجربه کهیر حاد را دارند روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های گروهی سالمندان در کشور است نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان | فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت

  • کد خبر: ۲۹۱۷۱۵
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت
بیشتر از یک هفته از بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی گذشته است، اما هنوز بسیاری از خانواده‌ها از روند تخصیص سرویس مدرسه دانش‌آموزانشان ناراضی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیشتر از یک هفته از بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی گذشته است، اما هنوز بسیاری از خانواده‌ها از روند تخصیص سرویس مدرسه دانش‌آموزانشان ناراضی هستند. به اذعان شهروندان این موضوع به ویژه برای این هفته با چالش‌های بیشتری همراه بوده است، از تغییر شرکت‌های معرفی شده برای معرفی راننده سرویس گرفته تا سوار کردن دانش‌آموزان بیش از تعداد استاندارد در خودرو.

به دنبال پیگیری مطالبات شهروندان شهرآرا در نخستین گزارش خود با تیتر «از سرویس‌دهی جاماندگان تا رصد آنلاین سرویس‌ها» که در تاریخ ۱۷ شهریور منتشر شد به ایجاد مدیریت واحد برای سامان‌دهی سرویس مدارس اشاره کرد. در آن گزارش مرتضی چایچی مطلق، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد این نوید را داد که قرار است سامان‌دهی سرویس مدارس امسال به صورت مجازی و در بستر وب و به طور آنلاین برای اولیا قابل رصد باشد. علاوه بر آن تمام خانواده‌های متقاضی استفاده از سرویس تا پایان شهریور در سامانه سپند به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده و سامان‌دهی خواهند شد.

گزارش پیگیرانه دوم ما در تاریخ هفت مهر امسال با تیتر «سرویس نرسید، مدرسه‌ها باز شد» منتشر شد. در این گزارش محور اصلی طرح دغدغه‌های اولیا بود. دغدغه اصلی شهروندان در آن گزارش، سامان‌دهی نشدن درست و مطلوب سرویس مدارس در شهر مشهد بود. محور اصلی گلایه‌ها بر این مهم استوار بود که چرا بعد از گذشت یک هفته از سال تحصیلی و با ثبت نام دانش‌آموزان در تیر هنوز بسیاری از مدارس، سرویس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان ندارند.

آنچه گلایه‌های متعدد شهروندان را در دو گزارش قبلی ما به همراه داشت سبب شد تا در گزارش پیگیرانه سوم و در گفت‌وگویی مفصل، مجدد به سراغ مرتضی چایچی مطلق، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد برویم.

مدیرعامل محترم تاکسی‌رانی، با گذشت ۱۰‌روز از سال تحصیلی جدید هنوز تعداد زیادی گلایه از سوی شهروندان به ما منعکس می‌شود مبنی بر اینکه برخی دانش‌آموزان سرویس ندارند، در حال حاضر وضعیت سامان‌دهی سرویس مدارس به کجا رسیده است؟

درحال حاضر سرویس به بیش از ۹۵‌درصد از متقاضیان تخصیص یافته است. برای باقی‌مانده افراد به دلیل پراکنده‌بودن و فاصله محل سکونت و اقامت، ظرفیت ناوگان تکمیل نشد. تلاش می‌شود این بخش از تقاضای باقی‌مانده نیز به سرعت تعیین‌تکلیف شود. از تمامی اولیای متقاضی سرویس دانش‌آموزی تقاضا می‌شود با اعلام مشکلات یا شکایات خود به سامانه ارتباط مردمی‌۱۳۷ شهرداری یا شماره تماس‌های ۳۳۴۴۸۱۴۷ تا ۹، این سازمان را در رفع موارد باقی‌مانده یاری رسانند.

تعدادی از شهروندان درباره نرخ مبلغ دریافت اولیه هزینه سرویس گلایه داشتند که رقم از ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان متفاوت بوده است در این باره توضیح دهید که وجه اولیه دریافتی چگونه محاسبه شده است؟

مطابق مصوبات کمیته هماهنگی ترافیک استان و شورای ترافیک شهرستان مشهد، با توجه به زمان‌بر بودن فرایند تصویب و ابلاغ نرخ کرایه، مقرر شد مبلغ ۲۰‌میلیون ریال به صورت علی‌الحساب از متقاضیان دریافت و پس از نهایی‌شدن نرخ، با انعقاد قرارداد بین اولیا و شرکت‌ها الباقی بها به صورت اقساط چهارماهه دریافت شود.

دغدغه راننده سرویس خانم برای دانش‌آموزان دختر از دیگر دغدغه‌های مردمی است. برای تعداد راننده سرویس خانم توضیحی بدهید؟

در شهر مشهد براساس شیوه جدید از خرداد امسال طی فراخوان و ارزیابی‌هایی، تعداد ۵۳ شرکت ذی‌صلاح از سوی شهرداری انتخاب و به مراجع ذی‌نقش معرفی شدند. بر این اساس ۷هزار راننده برای سرویس مدارس در شهر مشهد همکاری می‌کنند که یک سوم رانندگان خانم و دو سوم آقا هستند. دغدغه والدین مورد تأکید ما نیز هست. تلاش شد که برای مدارس دخترانه، راننده سرویس خانم باشد، اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تعداد بانوانی که تمایل به همکاری برای سرویس مدرسه دارند کم است.

یکی از نکاتی که اولیا مطرح می‌کنند این است که آیا به شکایات آنها پاسخ‌گویی می‌شود؟ توضیح دهید بعد از بازگشایی مدارس چه تعداد از درخواست‌های مردمی پاسخ داده شده است؟

از تاریخ ۲۹ شهریور تا ۶ مهر کل درخواست‌ها و انتقاد‌های دریافت شده حدود ۳۳۱ مورد بوده است که از این تعداد ۱۹۰‌درخواست در لحظه پاسخ داده شده است. تعداد ۱۴۱‌درخواست باقی مانده در مقابل بیش از ۶۸ هزار ثبت تقاضا در سامانه سپند برای سرویس مدرسه عدد بزرگی نیست. البته همین تعداد درخواست هم با تشکیل واحد بررسی و رسیدگی به شکایات شهروندان در حال پیگیری و رفع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->