سرپرست بانک مسکن منصوب شد پیش‌بینی جدید از قیمت دلار و سکه | برای خرید طلا و سکه چه زمانی باید اقدام کرد؟ احتمال افزایش قیمت نفت در صورت تداوم تنش‌ها ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل تمدید نشد نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۲ مهر ۱۴۰۳) | طلا همچنان در کانال ۴ میلیون تومان بازار خودرو در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳، رونقی نخواهد داشت | بی‌اعتمادی مردم به بازار مجلس روند قانونی خود را طی می‌کند | تعطیلی روز پنجشنبه آسیب چندانی به مراودات اقتصادی نمی‌زند سرشماری زنبورستان‌ها در سراسر کشور آغاز شد اظهارنظر یک نماینده مجلس: اختصاص سهمیه بنزین به نفر به عدالت نزدیک‌­تر است کالاهای اساسی دوباره گران شد؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۲ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های داخلی هر روز گرانتر از دیروز (۱۲ مهر ۱۴۰۳) | رشد شدید قیمت خانواده پراید وضعیت بازار طلای جهانی امروز پنجشنبه (۱۲ مهر ۱۴۰۳) صادرکنندگان خدمات هم از تعهد ارزی معاف شدند برنامه ایران خودرو برای ورود خودرو‌های جدید اعلام شد | تولید انبوه ری‌را برقی از شهریور ماه ۱۴۰۴ آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت (۱۲ مهر ۱۴۰۳) زمان پرداخت هزینه بلیت پرواز‌های باطل‌شده مشخص شد + جزئیات تقابل مخالفان و موافقان واردات آیفون قیمت دلار و طلا در مسیر رشد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در یک‌قدمی ۶۲ هزار تومانی شدن ویدئو | پایان مهر، سررسید تسویه دولت با گندم‌کاران بیش از ۲۱۷ میلیون تردد در محور‌های خراسان رضوی ثبت شده است | افزایش چهاردرصدی تردد نسبت به سال گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ترانزیت، شاهراه شکوفایی اقتصادی خراسان رضوی قیمت عمده فروشی میوه و صیفی جات در مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) | پیاز و سیب زمینی چند؟
سرخط خبرها

در زمان تنش، کدام بازار پناهگاه سرمایه‌گذاران است؟

  • کد خبر: ۲۹۲۱۸۴
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
در زمان تنش، کدام بازار پناهگاه سرمایه‌گذاران است؟
تحلیلگران می‌گویند فضای بازار هیجانی است. آن‌ها توصیه می‌کنند در معاملاتتان احتیاط کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از پرسش‌های دیروز بازار ارز اثر عملیات وعده صادق دو بر بازار ارز و سکه بود. مشاهدات معامله‌گران می‌گوید در معاملات پشت‌خطی یکسری‌ها هیجان دادند. این هیجان به بازار نقدی هم سرایت کرد و قیمت‌ها در ابتدا بالا بازگشایی شدند، در ادامه کاهشی بودند و دوباره در معاملات نیمه دوم قیمت‌ها از پایین برگشت خوردند. با برگشت قیمت در بازار ارز و سکه، دوباره حباب‌ها چاقتر شدند.

اما محاسبات نشان می‌دهد، اثر وعده صادق دو نسبت به وعده صادق یک در ۲۵ فروردین بر بازار ارز و سکه کمتر بوده، یعنی می‌شود گفت نوسان بازار ارز و سکه در وعده صادق دو کنترل شده‌تر بود. در آن زمان یعنی در عملیات وعده صادق یک، قیمت دلار از حوالی کانال ۶۳ هزار تومان تا مرز کانال ۶۷ هزار تومان بالا رفت و دو روز بعد از آن اتفاق، قیمت دلار با کاهش به کانال ۶۴ هزار تومان افتاد. در ادامه با مشاهده ریزپرنده در آسمان اصفهان قیمت دلار هیجانی دنبال شد و تا کانال ۶۶ هزار تومان بالا رفت. اما بعد از این تاریخ قیمت دلار بعد از یک هفته با ریزش مواجه شد و تا ۶۰ هزار تومان پایین آمد.

در عملیات وعده صادق دو قیمت دلار با رشد یک کانالی به کانال ۶۲ هزار تومان افتاد و در روز چهارشنبه در ابتدا کاهشی دنبال شد و تا مرز حمایت ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. اما در ادامه با رشد قیمت درهم، قیمت دلار از مرز‌های پایینی برگشت خورد.

قیمت درهم امارات هم در بالا بازگشایی کرد در ادامه کاهشی شد و در نیمه دوم دوباره قیمت از پایین برگشت خورد و حتی به بالای نرخ بازگشایی رفت. با این نوسان قیمت درهم، حباب دلاری آن دوباره بالا رفت و به بیش از ۷۰۰ تومان رسید. در نوسان روز چهارشنبه، قیمت درهم وارد کانال جدید شد.

بازار طلا و سکه هم در روز چهارشنبه در ابتدا هیجان شب گذشته را داشتند و با گپ مثبت بازگشایی کردند. در ادامه قیمت طلا و سکه با نوسان رفت و برگشتی به حباب خودشان اضافه کردند. در روز چهارشنبه حباب سکه به بالای ۱۹ درصد رسید، یعنی قیمت بازاری سکه نه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی سکه معامله می‌شود. روند قیمتی طلای آبشده هم در روز چهارشنبه مثل سکه بود و به حبابش اضافه کرد. حباب بازار طلای آبشده هم با افزایش به ۲.۵ درصد رسید که نشان می‌دهد نزدیک ۵۰۰ هزار تومان از قیمت طلای آبشده حباب دارد. به عقیده معامله‌گران این چاق شدن حباب در روز چهارشنبه برای این است که بازار ریسک افزایش قیمت را پیشخور کرده، البته اگر سایه ریسک‌های سیاسی از سر بازار کم شود این مقدار حباب برای بازار‌ها خطرناک است و می‌توانیم دوباره شاهد ریزش قیمت باشیم.

بازار رمزارز و بیت‌کوین جز معدود بازار‌هایی بود که در روز چهارشنبه ریزش داشت. به عقیده تحلیلگران در زمان تنش‌های سیاسی بازار رمزارز ریسکی است و سرمایه به سمت بازار کم ریسک می‌رود.

درباره بازار رمزارز داخلی هم یک شایعه در بازار دست به دست می‌شد که جالب توجه بود. در این خبر گفته شده بود که درگاه‌های رمزارزی توسط شاپرک در روز چهارشنبه مسدود شده و تراکنش‌ها موفق نبوده است. طبق اطلاعات اکوایران این درگاه‌ها در روز چهارشنبه به درستی کار می‌کرده و در شب سه‌شنبه بعد از عملیات وعده صادق دو، به مدت دو ساعت مسدود بوده است.

به عقیده تحلیلگران فضای بازار هیجانی است و قیمت‌ها همچنان می‌توانند نوسان رفت و برگشتی داشته باشند، آنها توصیه می‌کنند در معاملاتتان احتیاط کنید.

خبر مهم بازار هم شرایط جدید خرید و فروش طلا بود. اتحادیه طلا در روز چهارشنبه اعلام کرده در هنگام خرید طلا و جواهر از مشتری دقت کنید که فاکتور به نام فروشنده باشد و برای احراز هویت کارت ملی مشتری مشاهده شود.

نکته بازار ارز و سکه تحرکات موجود در بازار سرمایه در هنگام افزایش تنش‌های منطقه‌ای بود. طبق برآورد اکوایران تنها صندوقی که در افزایش ریسک‌های سیاسی شاهد ورود پول است صندوق‌های طلا بوده که نشان می‌دهد این بازار برای سرمایه‌گذار کم‌ریسکتر است و در زمان تنش‌ها پناهگاه سرمایه‌گذاران بوده است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->