سومین رویداد عطر و طعم پاییز در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد تعطیلی دوشنبه‌های بوستان بانوان پارک ملت مشهد مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است
سرخط خبرها

شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است

  • کد خبر: ۲۹۲۴۶۳
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است
در نشست مردمی شهردار منطقه ۳ مشهد، سامان‌دهی کال دروی بهترین خبر خوش برای ساکنان است. با بهسازی کال قرار است کودکان این محله بازی خطرآفرین در کال عریض و طویل دروی را به فراموشی بسپارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۲۳ هزارو ۷۹۵ نفر، این آمار رسمی از جمعیت محله ۹۱ هکتاری دروی است. عددی که در سرشماری سال‌های قبل ذکر شده است. برآورد‌های غیررسمی حکایت از آن دارد که با تند شدن شیب سکونت در محله‌های حاشیه مشهد جمعیت این محله نیز به چیزی حدود ۲۷ هزار نفر رسیده است.

وجود برخی از معضلات شهری و اجتماعی از جمله موارد پرتکرار و خواسته مردمی است که بار‌ها از سوی ساکنان این محدوده مطرح شده است. به عنوان نمونه آن چیزی که هنوز به عنوان معضل در این محله به چشم می‌خورد این است که بسیاری از خانه‌های محله دروی به شبکه اگو وصل نشده‌اند. دیگر آنکه ساکنان محله دروی به خطوط مترو دسترسی ندارند.

آخرین مشکل شهروندان درباره سامان‌دهی کال دروی است. حالا در نشست مردمی شهردار منطقه ۳ مشهد سامان‌دهی کال دروی بهترین خبر خوش برای ساکنان است. با بهسازی کال قرار است کودکان این محله بازی خطرآفرین در کال عریض و طویل دروی را به فراموشی بسپارند.

درخواست‌های مردم

در دیدار مردمی شهرداری منطقه ۳ با اهالی دروی آنچه بیشترین درخواست پیگیری را از سوی شهروندان به خود اختصاص داد حوزه بهسازی کال دروی، معضلات ترافیکی، مشکلات ساخت‌وساز‌های بی‌ضابطه و جمع‌آوری آب‌های سطحی بود. گزیده‌ای از درخواست‌های مردمی که در این دیدار مطرح شد از این قرار است:

«وضعیت کال دروی نیازمند رسیدگی است، اگر بهسازی این کال انجام شود، اهالی محله نیز از شر معتادان در امان خواهند بود، کودکان نیز برای بازی به داخل کال نخواهند رفت. علاوه بر آن بهسازی این کال باید به گونه‌ای باشد که دسترسی انسانی به آن میسر نباشد.»
«وضعیت ساخت‌وساز‌های شبانه در محله دروی معضل بزرگی برای این محله است. همه خانه‌ها مانند قوطی کبریت و عمودی بالا می‌روند بی‌آنکه ضابطه‌ای داشته باشند و از اصول ایمنی برخوردار باشند. شهرداری باید ورود جدی‌تر به معضل ساخت‌وساز‌های بی‌قانون داشته باشد.»

«وضعیت گره ترافیکی بولوار رسالت امانمان را بریده است. از مسئولان ترافیک شهری درخواست داریم تا در ساعات اوج تردد سری به این بولوار بزنند تا مشاهده کنند چگونه وقت مردم ساعت‌ها در ترافیک هدر می‌رود.»
«با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان از شهرداری درخواست داریم تا تدبیری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در محله بیندیشد.»

دیواره‌سازی کال در مسیر اتمام

شهردار منطقه ۳ مشهد در پاسخ به درخواست‌های شهروندان می‌گوید: یکی از این اقدامات اجرای پروژه دیواره‌سازی کال دروی است. اگر دیواره‌سازی این کال انجام نشده بود قطعا با این میزان بارش نزولات آسمانی که طی چند ماه گذشته در مشهد داشتیم، فاجعه رخ می‌داد.

سیدعلی حسینی ملک‌آباد بیان می‌کند: در شرایط فعلی به همت شهرداری و با همراهی شهروندان این دیواره‌سازی انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد.
وی در پاسخ به خواسته شهروندان درباره حل معضل ترافیک ورودی بولوار رسالت نیز توضیح می‌دهد: برای حل مشکلات ترافیکی بولوار رسالت، یکی از را‌ه‌حل‌های موجود این است که جاده سیمان در بالادست راه ارتباطی داشته باشد.

حسینی تأکید می‌کند: گره ترافیکی که در ورودی رسالت وجود دارد قابل حل است. در راستای تحقق این خواسته شهروندان باید ابتدا اتصال و آسفالت خیابان طالقانی (رسالت ۱۲۹‌و رسالت ۱۵۶) را اجرا کنیم.
وی با تأکید بر اینکه حل مشکل ترافیک در این محله در گرو حل مشکل شهروندان در بالادست است، می‌گوید: با این اقدام ترافیک بالادست به سمت مترو طبرسی و جاده کلات هدایت می‌شود و از میزان ترافیک خیابان رسالت کاسته می‌شود.

قطعه‌بندی غیرقانونی زمین‌ها

شهردار منطقه ۳ با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اسناد وجود دارد، درباره درخواست دیگر شهروندان مبنی بر مشکلات ساخت‌وساز‌های بی‌ضابطه توضیح می‌دهد: اگر مشکل اسناد حل شود، بخش زیادی از مشکلات ما در حاشیه شهر مشهد حل خواهد شد.

حسینی می‌افزاید: اگر می‌بینید که گاهی در برخی محلات طرح وجود ندارد و ساخت‌و‌ساز غـیــر مـــجـــاز صورت می‌گیرد به دلیل نداشتن سند مشخص و دقیق است. این موضوع بنگاه‌ها را وسوسه می‌کند که زمین‌ها را خلاف قانون قطعه‌بندی کنند؛ بنابراین نیاز داریم که مشکل رفع اسناد را تا حصول نتیجه مطالبه‌گری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->