تلاش آتش نشانان برای مهار حریق خودرو داخل مغازه صافکاری در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) خسارت سیل به یکی از ترمینال‌های ضبط پسته در بخش انابد شهرستان بردسکن + فیلم پرواز‌ها از ساعت ۲۱ امشب لغو می‌شود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) خبر خوش وزیر کار به بازنشستگان: اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأمین شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)+ فیلم برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی
سرخط خبرها

حذف تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در اصلاحات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست

  • کد خبر: ۲۹۲۷۲۰
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
حذف تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در اصلاحات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد، گفت:، اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود و این قطعی است، هیچ تغییری نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه آیین استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و درجمع خبرنگاران درباره نارضایتی دانش‌آموزان نسبت به امتحانات نهایی، اظهار کرد: ما درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحقیق میدانی انجام دادیم و بسیاری از دانش‌آموزان راضی هستند. در سفری که دیروز نیشابور و مشهد بودم بسیاری از دانش‌آموزان این مصوبه شورا را تغییر ندهید همین را می‌خواهیم تازه کتاب‌ها را می‌خوانیم و با معلمان ارتباط برقرار کردیم.

وی ادامه داد: بنابراین من واقعیتش گزارش آغازین شما را له عنوان دبیر شورا اصلا قبول ندارم این به معنای این است که آزمون نهایی و مصوبه شورا اصلاحاتی نباید انجام دهیم. چند تحقیق میدانی انجام شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده، جهاد دانشگاهی انجام داده و یک تحقیقی با کمک آموزش و پرورش برای خانواده‌ها انجام می‌دهیم تا مجموع آرا و انظار را ببینیم و اگر لازم است اصلاحیه انجام دهیم. به هر حال در عین اینکه تعلیم و تربیت کشور باید رشد کند، فشار بیش از حد هم به دانش‌آموزان وارد نکنیم. اینها بچه‌های ما هستند و قرار است رشد علمی کنند و باید با یک روش اعتدالی پیش برود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرارگرفته است، فکر کنم یک ماه آینده در شورا این بحث را مطرح کنیم. بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد، اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود و این قطعی است، هیچ تغییری نمی‌کند. تأثیر قطعی ممکن است در بعضی پایه‌ها اصلاحاتی صورت گیرد. اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند. اعضا باید تغییر دهند و سخنگوی یک دستگاه دیگر بگوید لغو می‌شود یا نمی‌شود. مصوبه از شوراست و فقط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند مصوبه را تغییر دهند.

حجت الاسلام خسروپناه بیان کرد: در بحث اجرا، باید مشکلات اجرا را حل کنیم. سال دوم که اجرا سد مشکلات از سال اول کمتر شد و سال سوم بهتر خواهد شد. مخصوصا با امکانات و فناوری‌های پیشرفته که سازمان ینجش خریداری کرده، بسیار به آموزش و پرورش در اجرایی کردن دقیق‌تر کمک کند.

وی درباره دغدغه المپیادی‌ها برای تاثیر سوابق تحصیل در کنکور عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های بجایی است که این عزیزان دارند و من خودم جلسه متعدد با المپیادی‌ها داشتم و نظرات آنها را شنیدیم مجموع نظرات را جمع کردیم، درحال حاضر نمی‌توانم بگویم به چه جمع بندی مدبرانه‌ای رسیدیم ولی قطعل در اصلاح مصوبه، المپیادی‌ها را در نظر می‌گیریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ترمیم نمره تصریح کرد: بستگی به وزارت اموزش و پرورش دارد. هر مصوبه‌ای در این باب داشته باشیم، یک باری بر آموزش و پرورش اضافه کردیم. به هر حال وزارت آموزش و پرورش مرجع تشخیص کارشناسی ما هست. تصمیم‌های ما چه قبل و چه بعد‌ها حتما با نظارت و نظر کارشناسانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام خسروپناه درباره مصوبات شورا درخصوص دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: هیأت مرکزی جذب مستقل برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم تا یک مقدار سرعت با تسهیل‌گری بیشتری انجام شود. به هر حال فرایند جذب در وزارت علوم و وزارت بهداشت یک کار سنگینی است. شبیه مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد داشته برای دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: مصوبه استفاده از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان رشته‌هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر است که مصوبه‌ای داشتیم. دو سه ترمی که بگذرانند از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت و دوره‌های تربیت معلم بگذرانند جذب شوند.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->