نظارت قوه قضائیه بر تبلیغات بورسی در فضای مجازی ضروری است صادرات دارویی ایران به ۴۰ کشور دنیا ضرورت اجرای هم‌زمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع یک متناسب‌سازی نامتناسب | حداقل‌بگیران تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح متناسب‌سازی خط خوردند باید و نباید‌های سلامتی در پاییز | در فصل پاییز پادشاهی کنید چگونه مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند منجر به مرگ شود؟ دستورالعمل انجام واکسیناسیون رایگان آنفلوانزا به مراکز جامع خدمات سلامت مشهد ابلاغ شد خمیردندان‌های زغالی را با احتیاط مصرف کنید آغاز غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های بهزیستی وزارت میراث فرهنگی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید ۱۰۰۰ موزه در کشور داشته باشد به وقت همدلی | کمک‌های ما مردم غزه، لبنان و یمن را نجات می‌دهد برگزاری مراسم روز جهانی کودک در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان «دکتر شیخ» مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳) | افزایش دما در سطح استان تا چهارشنبه بیش از ۱۹۴ هزار خانواده در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد هستند | اهدای ۱۵۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به مددجویان + فیلم مصرف تخم‌مرغ از تحلیل عضلانی در دوران سالمندی جلوگیری می‌کند  برای درمان سرماخوردگی کودکان هرگز خوددرمانی نکنید افزایش تعداد دام نسبت به ظرفیت مراتع در کشور باعث ایجاد آسیب به محیط زیست شده است آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر از نوزادان در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند امکان حمل و توزیع اینترنتی دارو به طور آزمایشی در ۴ استان فراهم شد تصادف ۲ خودرو در کاشمر ۳ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۶ مهر ۱۴۰۳) خدمات رادیولوژی در بزرگ‌ترین مرکز درمانی کودکان شرق کشور در مشهد، ۲۰ درصد افزایش یافت علت مهم کاهش رتبه علمی دانشگاه‌های ایران در جهان چیست؟ بخشودگی جرائم رانندگی در چه صورتی اجرا می‌شود؟
سرخط خبرها

امکان حمل و توزیع اینترنتی دارو به طور آزمایشی در ۴ استان فراهم شد

  • کد خبر: ۲۹۲۹۷۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
امکان حمل و توزیع اینترنتی دارو به طور آزمایشی در ۴ استان فراهم شد
سازمان غذا و دارو ضوابط فنی حمل دارو از طریق سکو‌ها و کسب‌وکار‌های اینترنتی را به‌منظور تنظیم و نظارت بر فرآیند‌های حمل و توزیع دارو برای چهار استان ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این ضوابط در اجرای تبصره ۱ ماده ۲ دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها به شماره ۱۷۱/۱۰۱ و تاریخ ۸ اردیبهشت سال جاری تنظیم شده است.

طبق این ابلاغیه، صدور مجوز فعالیت سکو‌ها توسط کارگروه مشترک مربوطه و مجوز فعالیت داروخانه‌ها برای خدمات غیرحضوری توسط کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد. همچنین، مقرر شده است که این دستورالعمل به‌صورت پایلوت در استان‌های قم، قزوین، زنجان و مازندران اجرایی شود.

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو نیز پیش‌تر گفته بود: فعالیت سکو‌های اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد. آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

به گفته محمدی، در این آیین‌نامه تاکید شده که هرگونه خرید، فروش و انبار دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است. پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت و مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->