دخالت خودروسازان در صادرات خشکبار | کاهش آمار صادرات در ۳ سال اخیر رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها، خلاف مطالبه صریح بخش‌خصوصی است قیمت امروز موبایل‌های هوآوی (۱۶ مهر ۱۴۰۳) | از موبایل‌های ۱ تا ۲۹۰ میلیون تومانی هفتمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ورزشی در مشهد برگزار می‌شود آیا می‌توان سقف قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد؟ از دست رفتن یک حمایت مهم در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در محدوده ثامن مشهد برگزاری نمایشگاه تخصصی مادر، سیسمونی، کودک در مشهد نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات در مشهد برگزار می‌شود قیمت مصوب نان هزینه‌های نانوایان سنتی را پوشش نمی‌دهد رشد ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۶ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت کدام بازار‌های سرمایه تحت تأثیر ناآرامی‌های منطقه قرار گرفته‌اند؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۶ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۱۸ میلیونی قیمت رانا پلاس دلار مبادله‌ای به مرز ۵۰ هزار تومان نزدیک شد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) دلار کانال ۶۳ هزار تومان را از دست داد | قیمت ارز، طلا، سکه، بیت کوین (۱۶ مهر ۱۴۰۳) فراورده‌های لبنی ۱۴ درصد گران شد آغاز حراج گسترده سکه از ساعت ۱۲ امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳) | حداکثر ثبت سفارش چقدر است؟ خلاصه ساخت‌وساز در مشهد؛ عرصه محدود، اما ساخت‌وسازها در متراژ بالا | دست کوتاه خانه‌اولی‌ها از خانه‌دارشدن جزئیات تازه از تغییر قیمت آب | تغییر تعرفه‌های آب برای بدمصرف‌ها، از ابتدای مهرماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۵ همت از درآمد‌های عمومی در خراسان رضوی وصول شد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) سوخت‌گیری بیشتر از ۵۰ لیتر در روز مشمول پرداخت هزینه بیشتر برای بنزین می‌شود؟ چرا کارفرمایان در برابر افزایش مزد کارگر مقاومت می‌کنند؟ رانت، فساد و امضا‌های طلایی؛ ثمره چندنرخی‌بودن ارز درباره کمبود و گرانی قیمت برنج در مشهد | چه کسی برنج را گران کرد؟ قیمت عمده فروشی امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) | «به» به بازار آمد
سرخط خبرها

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها، خلاف مطالبه صریح بخش‌خصوصی است

  • کد خبر: ۲۹۳۰۹۵
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها، خلاف مطالبه صریح بخش‌خصوصی است
رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، کاملاً برخلاف مطالبه صریح و شفاف بخش خصوصی است و می‌تواند آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی‌زاده با یادآوری این نکته که فعالان و تشکل‌های اقتصادی در ماه‌های گذشته بارها تبعات این جنس تصمیمات را برای اقتصاد کشورمان یادآور شده‌اند اما تغییری در رویکردها ایجاد نشده، عنوان کرد: تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه، تطابق بیشتری با تقویم کاری جهانی دارد و از این رو با نیازهای اقتصاد بین‌المللی و تعاملات با جامعه جهانی همخوانی بیشتری خواهد داشت. اما تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تعیین پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیل، فاقد استدلال و توجیه اقتصادی بوده و به مثابه آزمون و خطاهای گذشته است که محیط کسب و کار را به چالش‌های امروز گرفتار نموده است.

وی خواستار شفاف‌سازی دلایل این تصمیم از سوی نمایندگان ملت شد و تأکید کرد: مردم و فعالان اقتصادی باید از انگیزه‌های این تصمیم آگاه باشند چون تعطیلی روز پنج‌شنبه، به دلیل عدم هماهنگی و تطابق با نهادهای بین‌المللی، می‌تواند به ضرر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاملات خارجی باشد.

وی به موضوع استثنا کردن برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی پنج‌شنبه اشاره کرد و آن را باعث بروز مشکلات و تداخل در فعالیت‌های اقتصادی دانست و متذکر شد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف باعث خواهد شد تا برخی دستگاه‌ها به صورت ناقص و اختیاری فعالیت کنند، که این امر به نوبه خود اثرات منفی بر روند کلی فعالیت‌های اقتصادی باقی خواهد گذاشت و زمینه بلاتکلیفی و سردرگمی بیشتر می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن منافع ملی در این جمنس تصمیم‌سازی‌ها، خاطر نشان کرد: هر تصمیمی که به نفع اقتصاد کشور نباشد، باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

به اعتقاد وی، تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، از یکسو باعث کاهش بهره‌وری اقتصادی می‌شود و از سوی دیگر، بخش خصوصی را در موقعیتی ناهمگن و نامتناسب با جریان بین‌المللی قرار خواهد داد، که در نهایت می‌تواند تأثیری منفی بر روند رشد و توسعه کشور باقی بگذارد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->