استقبال بخش خصوصی افغانستان از پیشنهاد ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این کشور سناتور افغان‌تبار سنای استرالیا: هیچ چیز کشتار کودکان فلسطینی را توجیه نمی‌کند یک سال پس از زلزله | سازمان ملل: آسیب دیدگان زلزله هرات همچنان نیازمند کمک هستند تیم ملی فوتسال افغانستان، سربلند در جام جهانی ازبکستان هیئتی تجاری از ایران به دعوت وزیر تجارت طالبان به کابل رفت تغییر دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از سوی وزارت کشور | ثبت‌نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تبعه در تهران، هنوز قطعی نشده است نگاهی به مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در ششمین نشست «فرمت مسکو» با موضوع افغانستان ششمین نشست مشورتی افغانستان در مسکو با حضور نماینده ایران برگزار شد جزئیاتی جدید از طرح سامان‌دهی اتباع خارجی | پیش‌بینی اقامت‌های یک‌ساله، سه‌ساله و هفت‌ساله در ایران حجت‌الاسلام وحیدی: مجاهدان افغانستانی منتظر فرمان ولی فقیه هستند + فیلم گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

استقبال بخش خصوصی افغانستان از پیشنهاد ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این کشور

  • کد خبر: ۲۹۳۱۳۰
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
استقبال بخش خصوصی افغانستان از پیشنهاد ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این کشور
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از اعلام آمادگی ایران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های این کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به سازندگی و صلح و ثبات در افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» طی سخنانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه ابوحنیفه که در کابل در حال برگزاری است، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد، شرایطی در افغانستان به وجود آمده که این کشور خود را برای دوره سازندگی و بازسازی آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور‌ها علاقه‌مند به بازار افغانستان می‌شوند، افغانستان بعد از ۲ دهه اشغالگری امروز شرایطی کم‌کم برایش به وجود آمده که دوره سازندگی‌اش شروع می‌شود. چه نظام جمهوری اسلامی ایران و چه مردم ایران علاقه‌مند هستند به سازندگی و صلح و ثبات این کشور کمک کنند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان همچنین بیان کرد: بیشترین حجم غرفه‌ها را شرکت‌هایی که از جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند، تشکیل می‌دهد که تمام اینها خودشان تولید کننده هستند و در چارچوب نیاز‌های واقعی افغانستان در زمینه‌های مختلف اعم از کشاورزی و ... فعالیت دارند، در واقع حضور در این نمایشگاه باعث می‌شود که شرکت‌های ایرانی با مقامات افغانستان و شرکت‌ها آشنا شوند و باب گفتگو و مذاکرات باز می‌شود، از این جهت هم نمایشگاه می‌تواند سودمند باشد.

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: کشور ما اعلام آمادگی کرده در حوزه فنی و مهندسی در تمام بخش‌های مختلف نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی کار عملیاتی آغاز شود، خوشبختانه استقبالی که مقامات و طرف‌های بخش خصوصی افغانستان داشته‌اند نویدبخش این است که همکاری‌ها می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور و بهبود زیرساخت‌ها و نیز شرایط اقتصادی افغانستان موثر و کمک کننده باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->