عرضه شکر با قیمت مصوب در مشهد قیمت جدید ۴ محصول لبنی تعیین شد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) حضور تجار هویت دار در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد جزئیات اسامی ابربدهکاران ۲۷ بانک + جدول ایران‌ایر باید مبالغ مسافران پرواز‌های اروپایی را بازگرداند علت کندی اینترنت در روزهای اخیر از زبان وزیر ارتباطات تحریم ایرلاین‌ها و جولان دوباره ایرلاین‌های خارجی در نرخ‌گذاری بلیت پایان هفتۀ منفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ مهر ۱۴۰۳) لبنیات از سفره مردم دور می‌شود؟ بررسی ظرفیت‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در خراسان رضوی | انرژی خورشیدی در سایه صنایع لبنی فعلا عرضه ۴ محصول لبنی تنظیم‌بازار را داشته باشند سکه به ۵۱ میلیون تومان نزدیک شد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) چیزی تحت عنوان اجاره پشت‌بام یا پشت‌بام‌خوابی نداریم وزیر راه: ۷۸۰ هزار نفر پول واریز کردند که تعهد داریم مسکن آن‌ها را تحویل بدهیم + ویدئو اظهارات وزیر نفت پس از جلسه هیئت دولت (۲۵ مهر ۱۴۰۳) +ویدئو قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | قیمت یک خودرو ۸۰ میلیون تومان در یک روز ریخت هر دستگاه ماینر غیرمجاز چقدر برق مصرف می‌کند؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | آرامش پس از توفان در بازار خودرو؟ برداشت بیش از ۵ هزار تن پسته از باغات شهرستان نیشابور قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | صعود مجدد سکه به کانال ۵۰ میلیون تومان درپی افزایش قیمت‌ها، جمعیت مستأجران افزایش یافته است واکنش کارشناسان بازار سهام به مصوبه جدید سازمان بورس ماهانه ۱۲۰ هزار تن برنج خارجی در کشور مصرف می‌شود ساعت آغاز و جزئیات حراج سکه طلا مبادله‌ای امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳) اعلام شد صنعت فرش دستباف، اشتغال‌زا و استراتژیک است یک خبر خوب برای اهالی بازار سرمایه | بخشنامه تغییر حد نصاب درآمد ثابت در سپرده بانکی از ۴۰ به ۳۵ درصد ابلاغ شد
سرخط خبرها

هر دستگاه ماینر غیرمجاز چقدر برق مصرف می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۹۴۸۰۴
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
هر دستگاه ماینر غیرمجاز چقدر برق مصرف می‌کند؟
مجری طرح نظارت و سامان‌دهی استخراج رمزارز گفت: استخراج هر بیت‌کوین براساس قدرت پردازش هر دستگاه تعیین می‌شود و برق مصرفی آن نیز بر اساس توان مصرفی هر دستگاه است.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی سفیدمو در این باره تصریح کرد: هر دستگاه ماینر غیرمجاز معادل ۶ واحد مسکونی برق مصرف می‌کند. ​​​​​​​این پدیده آثار زیان‌باری بر شبکه برق دارد، به طوری که باید معادل مصرف ۴۱۰ واحد مسکونی برق به مصرف برسد تا یک بیت کوین استخراج شود.

وی در عین حال یادآور شد که استخراج هر بیت‌کوین بر اساس قدرت پردازش هر دستگاه تعیین می‌شود و برق مصرفی آن نیز بر اساس توان مصرفی هر دستگاه است.

مجری طرح نظارت و سامان‌دهی استخراج رمزارز با اشاره به اینکه برای تولید یک بیت کوین توسط یک دستگاه از انواع مدل‌های قدیمی، تقریباً یک میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود، گفت: تقریباً به طور متوسط هر ماینر به اندازه یک کولر گازی در مناطق گرمسیر جنوبی مصرف برق دارد؛ بنابراین هر ماینر که از مدار خارج می‌شود شبیه این است که یک کولر گازی خاموش شده است.

سفیدمو گفت: دستگاه‌های جدید به علت قدرت پردازش بالاتری که دارند با صرف نصف این مقدار انرژی یک بیت کوین استخراج می‌کنند؛ بنابراین میزان برق مصرفی برای تولید یک بیت کوین تابعی از قدرت پردازش دستگاه است، به طوری که مصرف برق برای این دستگاه‌ها از ۱.۵ تا ۱۱ کیلووات متغیر است. ضمن آن که برق مصرفی ماینر‌های موجود در ایران نیز بین ۲ تا ۳.۵ کیلووات است.

مجری طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمز ارز با اشاره به مجازات‌های در نظر گرفته شده برای متخلفان تاکید کرد: پس از شناسایی مصرف کنندگان غیرمجاز از ماینر ها، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده بررسی شده و قیمت آن به نرخ روز رمز ارز مجاز محاسبه و از آنها دریافت می‌شود. همچنین فرد متخلف به دادگاه معرفی و دستگاه ماینر آن ضبط و به مراجع قضائی و امنیتی تحویل و در ادامه امحا می‌شود.

سفیدمو ادامه داد: علاوه بر آن کنتور‌های هوشمند نیز می‌توانند محدوده استخراج غیرمجاز را مشخص کنند. همچنین یکی دیگر از روش‌ها، استفاده از شاخص‌های فنی شبکه است که متخلفان را شناسایی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب ناترازی برق می‌شود، فعالیت همین ماینر‌های غیرمجاز در شبکه برق است، از شهروندان مسوولیت‌پذیر خواست تا در این راه به کمک صنعت برق آمده و با گزارش ماینر‌های غیرمجاز از طریق آدرس www.tavanir.org.ir/samaat علاوه بر کمک به کاهش ناترازی برق و اجرای بهتر عدالت اجتماعی، پاداش یک میلیون تومانی برای هر ماینر غیرمجاز تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->