حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد مشهد، رتبه نخست ایجاد زیرساخت حمل و نقل درون شهری در کشور + فیلم درباره عبدالقدیر سبزواری، مؤسس روزنامه «آزاد» در مشهد | مدیر همیشه در بند روزنامه آزاد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ آبان ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه
سرخط خبرها

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۲۹۹۰۵۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
  • ۲
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد
نشست مردمی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در بولوار شهید فلاحی یا همان شهرک لشکر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به رویکرد مردمی شورای ششم شهر مشهد که طی مشارکت و همدلی با مردم به مطالبات و درخواست‌های ساکنان هر منطقه پاسخ داده می‌شود، در همین راستا، نشست‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مساجد برگزار می‌شود و نشست مردمی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با همین هدف در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در بولوار شهیدفلاحی یا همان شهرک لشکربرگزار شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد

احیای یک پروژه مهم در شهر

در این نشست مجید طهوریان‌عسکری به برخی اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل پرداخت و با اشاره به پروژه قطارشهری مشهد گفت: گران‌ترین پروژه مشهد که در حال اجراست، پروژه قطارشهری است که بخش زیادی از آن در سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود.
وی در ادامه به خط ۳ قطارشهری مشهد اشاره و بیان کرد: خط ۳ مترو منطقه قاسم‌آباد را پشت سر می‌گذارد و به انتهای امیریه می‌رود. خطوط ۳ و ۴ در این دوره از مدیریت‌شهری پیگیری شد. خط ۳ دو بخش مهم دارد؛ بخش اول از میدان شهدا تا انتهای شهرک ابوذر و بخش دوم این خط از میدان شهدا تا انتهای امیریه است که طولانی‌ترین خط مترو محسوب می‌شود.

طهوریان‌عسکری افزود: حفاری مسیر مترو از شهرک ابوذر ابتدای جاده نیشابور تمام شده است و امروز خط مترو تقریبا وارد خیابان امامیه به سمت چهارراه مخابرات طی مسیر می‌کند و همه تلاش شورا بر این است که در این فرصت باقی‌مانده بتوانیم حفاری مسیر را تمام کنیم. مزیت شش کیلومتر فاز اول قطار شهری مشهد این است که پایانه، فرودگاه، راه‌آهن و میدان شهدا و حرم مطهر رضوی را به‌هم متصل می‌کند؛ بنابراین در آینده نزدیک نیاز نیست خیلی دغدغه اتوبوس داشته باشید.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امروز در مشهد حدود هزار دستگاه اتوبوس کم داریم، اظهار کرد: البته مشهد بهترین وضعیت را از نظر اتوبوس در کل کشور دارد. با این حال، همچنان اتوبوس‌های جدید در فاصله‌های کم وارد شهر می‌شود.

افزایش اعتبار تخصیصی به مساجد

وی درباره اعتبارات اختصاص‌یافته به مساجد و اقدام در راستای افزایش سرانه ورزشی گفت: اعتباری که برای مساجد مشهد در پایان شورای پنجم اختصاص یافته بود، ۳ میلیارد تومان بود که در دوره ششم مدیریت‌شهری به‌دلیل اینکه نگاه ما مسجدمحوری است، این اعتبار را به ۵۰۰ میلیاردتومان کمک به مساجد و حسینیه‌های شهر مشهد رساندیم. ما همچنین تا پایان این دوره هشتاد مجموعه ورزشی به شهر اضافه می‌کنیم که بزرگ‌ترینش با وسعت شش هکتار در الهیه خواهد بود.

لزوم توجه به حاشیه شهر و اقدامات زیرساختی

در این نشست نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز گفت: در دوره ششم مدیریت‌شهری بر دو مسئله اصلی تمرکز داشتیم؛ توجه به مناطق کم‌برخوردار و اقدامات زیرساختی. برخی از مناطق به لحاظ سطح خدمات با دیگرمناطق شهری فاصله زیادی داشتند و باید به این مسئله توجه می‌کردیم. درباره اقدامات زیرساختی نیز ترجیح ما این بود که به‌جای اقدامات روبنایی و دیده‌شدن، به سمت اقداماتی برویم که جزو مشکلات اصلی مردم باشد. یکی از پروژه‌های مهم در این زمینه قطارشهری است.

بودجه داریم، اما اتوبوس نو کم است

ایمان فرهمندی با اشاره به درخواست دیگر مردم درباره کمبود اتوبوس بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری دچار کمبود و فرسودگی است. در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار دستگاه فعال در ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری داشتیم و امروز این تعداد حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته، ضمن اینکه فرسودگی بیشتری هم پیدا کرده است. در یک دوره طولانی هشت‌ساله نیز در کشور کارخانه‌های ساخت اتوبوس تعطیل بود. در سه سال اخیر تلاش‌هایی برای احیای این کارخانه‌ها انجام شد که بعضی به‌صورت محدود به چرخه تولید برگشتند. 

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر افزود: در دوره ششم مدیریت‌شهری همه تلاشمان بر این بود که با تخصیص اعتبار در بودجه و قرارداد‌هایی در زمینه تأمین ناوگان، این کمبود را جبران کنیم. امروز اعتبار داریم، اما در تأمین اتوبوس دچار مشکل هستیم که به مرور به شهر تزریق می‌شود. وی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های مطرح‌شده درباره آسفالت معابر در این محدوده گفت: درباره آسفالت معابر در این دوره رکورد ۴ میلیون مترمربع را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تاکنون ۱.۵ میلیون مترمربع آن محقق شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاکبان مشهدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
0
0
از افزایش حقوق ورفاهیات دزدیده شده پاکبانان چخبر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
0
0
اتمام خط 3که الان میگید امامیه هست خبر چند سال قبل هست
شهرداری در خط3هرگز اراده ای برای اتمام آن نداشته و ندارد
رانت خواران کلا پروژه ها رو دچار فساد و بی پایان کرده اند
سودشان در عدم اتمام پژوه هساغ
مردم که ارزشی ندارند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->