آماده‌سازی ۱۶ هزار فضای پارک خودرو در مشهد برای دهه پایانی صفر مشارکت بانک شهر با اجرای طرح «سقای شهر» در ایستگاه استقبال از زائر شهید محمدزاده شهرداری منطقه هفت مشهد مقدس خدمت‌رسانی ۲۵۰ دستگاه ون صلواتی در مشهد به صورت شبانه‌روزی نماینده مجلس: کیفیت میزبانی از زائران مشهد هر ساله در حال بهبود است فرماندار مشهد خبر داد: اتخاذ تمهیدات ویژه برای بازگشت زائران از مشهد فعالیت ۲۹۰ موکب در سطح منطقه ثامن مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: محور اصلی خدمت‌رسانی به زائران مشهد در دهه آخر ماه صفر، مردم هستند بازدید میدانی پژمان‌فر از مواکب زائران پیاده امام رضا (ع) | اختصاص زمین و زیرساخت برای استقرار مواکب استانی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: دریافت کرایه تاکسی خارج از چارچوب ممنوع است ایجاد موکب‌های ثابت در مسیرهای منتهی به مشهد؛ طرحی در دست پیگیری مجلس بازدید معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از مرکز کنترل و پایش ترافیک مشهد | پورجمشیدیان: میزبانی خراسان رضوی از زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر شایسته تقدیر است هشدار خودمراقبتی محیط زیست برای شهروندان مشهدی درپی ماندگاری گردوغبار (۲ شهریور ۱۴۰۴) تأمین ۱۲ میلیون لیتر آب برای موکب‌های بین راهی مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ حضور پرشور عاشقان امام رضا (ع) در مشهد مقدس + فیلم مهرداد فلاحتگر بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + علت فوت ترافیک ورودی‌های مشهد پرحجم، اما تردد در خروجی‌ها روان است | اعمال محدودیت‌ها در مبادی ورودی به حرم مطهر رضوی تا ساعت ۲۲ (۲ شهریور ماه ۱۴۰۴) تمهیدات ویژه برای استقبال از زائران امام رضا (ع) در مشهد مقدس اتخاذ شده است کیفیت هوای شهر در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفت (۲ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس
سرخط خبرها

گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود

  • کد خبر: ۳۰۱۱۸۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
ترافیک سنگین میدان شهید کاوه مشکلی است که تردد را برای مردم سخت می‌کند. مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد از تقاطع‌شدن این میدان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میدان شهید کاوه به دلیل طراحی غیرکارآمد و تردد بالای خودرو‌ها هر روز با صف‌های طولانی و توقف‌های مکرر خودروها روبه‌روست. والدینی که فرزندانشان را به مدرسه می‌برند، کارمندانی که برای رسیدن به محل کار عجله دارند و حتی رانندگان خودرو‌های عمومی، همگی در این میدان با گره‌های ترافیکی خسته‌کننده روبه‌رو می‌شوند. یکی از رانندگان تاکسی که به صورت مداوم از این میدان عبور می‌کند، می‌گوید: در ساعات شلوغ صبح، حتی اگر ۲۰‌دقیقه زودتر حرکت کنم، باز هم در همین میدان معطل می‌مانم. ترافیکش هیچ راه فراری ندارد. اگر چراغ قرمز را فعال نکنند که بیشتر از قبل این ترافیک به چشم می‌آید.

بازگشت به خانه با تأخیر

این میدان در ساعات ظهر نیز وضعیت بهتری ندارد. بازگشت دانش‌آموزان از مدرسه و پایان ساعت‌کاری ادارات سبب می‌شود حجم خودرو‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یابد. به گفته کارشناسان به دلیل طراحی نامناسب، خودرو‌هایی که وارد میدان می‌شوند، همواره با تداخل مسیر‌ها روبه‌رو هستند. عابران پیاده نیز که مسیر مشخصی برای عبور ندارند، با عبور ناگهانی خود از میان خودروها، جریان ترافیک را بیشتر مختل می‌کنند.

تردد سخت برای کسبه و ساکنان

کسبه اطراف میدان نیز از این وضعیت گلایه دارند. یکی از مغازه‌داران می‌گوید: وقتی ترافیک سنگین می‌شود، مشتریان ما ترجیح می‌دهند که برای خرید توقفی نداشته باشند.

ساکنان اطراف میدان نیز از آلودگی صوتی ناشی از بوق‌های ممتد خودرو‌ها و همچنین سختی تردد خودرو‌های شخصی‌شان شکایت دارند. یکی از ساکنان می‌گوید: حتی وقتی ساعت اوج شلوغی نیست، باز هم وضعیت روان نیست. یکی از شهروندان موضوع میدان‌های چراغ‌دار را مطرح می‌کند. او در این باره می‌گوید: این میدان دارای چراغ راهنمایی و رانندگی است. به همین دلیل درساعاتی که ترافیک زیادی دارد به ویژه درهنگام عصر و ابتدای شب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی این میدان را فعال می‌کنند. 

او با طرح سؤال می‌افزاید: اگر قرار است که این میدان چراغ فرماندهی داشته باشد چرا آن را به حالت چهارراه تبدیل نمی‌کنند؟ خود دور زدن دراین میدان ترافیک ایجاد می‌کند چه برسد به زمانی که چراغ‌ها فعال است و باید در سمتی از میدان به دلیل چراغ‌ها توقفی صورت پذیرد. وجودهمین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و خود میدان در کاهش سرعت تخلیه سریع خودرو‌ها از دور میدان مؤثر است.

تداخل خودرو‌ها و عابران؛ نقطه بحرانی

یکی از معضلات مهم این میدان، تداخل زیاد عابران پیاده و خودروهاست. حضور واحد‌های تجاری متعدد، دانشگاه شهید منتظری، ایستگاه مترو خط دو، ایستگاه اتوبوس و نبود مسیر‌های مشخص و ایمن برای عبور عابران، همان دلایلی است که احتمال خطر تصادف در این محدوده را بالا می‌برد. این مسئله علاوه بر افزایش نگرانی‌های شهروندان، سبب کندی بیشتر جریان ترافیک نیز می‌شود.

در راستای رفع این معضل، سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل تصمیم گرفته است میدان شهید کاوه را جمع‌آوری و به یک چهارراه فرماندهی تبدیل کند. این تغییر قرار است به روان‌تر شدن جریان ترافیک، کاهش زمان معطلی شهروندان و افزایش ایمنی عابران و خودرو‌ها کمک کند. کارشناسان امیدوارند با اجرای این پروژه، یکی از بزرگ‌ترین گره‌های ترافیکی شهر برطرف شود.

تبدیل میدان کاوه به تقاطع

در همین باره، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد اعلام کرد: میدان شهید کاوه به دلیل عدم برخورداری از مشخصات هندسی استاندارد و تداخل زیاد عابران پیاده با ترافیک، شرایط مناسبی برای تردد ایمن وسایل نقلیه و عابران ندارد. به همین دلیل، مقرر شد این میدان جمع‌آوری و به یک چهارراه فرماندهی تبدیل شود. رضا نوروزی افزود: در این راستا طرح این تغییر از سوی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل تهیه و پیمانکار نیز مشخص و برای اجرا به شهرداری منطقه ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: کارگروه کنترل ترافیک، شامل نمایندگان پلیس راهور، مناطق شهرداری و کارشناسان سازمان ترافیک، مسائل ترافیکی شهر را بررسی می‌کنند. علاوه بر آن مشاور طرح در این زمینه همکاری می‌کند و در حال حاضر به غیر از میدان شهید کاوه، میدان دیگری که قرار باشد به تقاطع فرماندهی تبدیل شود، وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->