ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید آغاز توزیع گوشت قرمز رایگان دولتی + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) بزرگترین کریدور تجاری کشور از خراسان رضوی می‌گذرد مدیرعامل معاینه فنی تهران حرف‌های خودش علیه ایران خودرو و سایپا را تکذیب کرد! ترانزیت، زیربنای ۱۰ درصد اقتصاد کشور پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی از محل مالیات بر ارزش افزوده رشد ۴۸ درصدی خانوار‌های مستأجر درگیر فقر، طی ۶ سال تک‌نرخی‌شدن ارز به‌نفع مردم، یا به ضررشان؟ رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی مشهد: قطع برق خانگی اتفاق خوبی است | بخش خصوصی حاضر به رقابت با دولت نیست کاهش نرخ دام | قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۵ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!

  • کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
  • ۱
خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!
‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو.

‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو. اصلا مگر خودرو خودش می‌تواند؟ راه نمی‌رود که اینجا هم تصمیم گیرنده باشد؟ باید راننده‌ای پشت فرمان آن بنشیند تا راه برود.

قبل از اینکه استارت بخورد حتما باید بنزین و آب و روغن و... آن به راه باشد و‌الا اصلا راه نمی‌افتد که بخواهد فرد را به مقصد برساند یا مثل برخی از خودرو‌های صفر وطنی وسط راه از حرکت بایستد. مثل موجود زنده باید‌تر و خشک شود خودرو. این حکایت مجموعه فیزیکی خودروست که خود نمی‌رود پس حکایت قیمتِ خودرو خیلی عمیق‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود. 

همین طور هم هست. اینکه یک دفعه چند ده درصدی روی قیمت خودرو می‌رود حکایت از پرده‌هایی دارد که پشت دارند و آن پشت هم خبر‌هایی است. اما خوب نیست این خبرها. البته برای ما مردم، والا برای خودروسازان از خوب هم خوب‌تر است. کجای دنیا این‌طور یک دفعه ۳۰- ۲۰ درصد می‌کشند روی قیمت خودرو؟ آن هم خودرو‌هایی که اگر افراد حق انتخاب داشته باشند هرگز روی آن دست نمی‌گذارند چه رسد که در صف دریافت آن به هر دری هم بزنند.

شرکت‌های داخلی در بازار انحصاری، سر مردم را می‌تراشند و با این افزایش قیمت‌های نجومی، جیب مردم را خالی می‌کنند و دو‌قورت‌و‌نیمشان هم باقی است. سال‌های پیش بود که آمار دادند از زیان‌های انباشته انبوه و ضرر ۷۰‌میلیون تومانی به ازای فروش هر خودرو تعجب‌بر‌انگیز شد. آن خبر را گفتیم ما راضی به ضرر‌تان نیستیم خدایی. تعطیل کنید تا بیشتر ضرر نکنید.

یک مقام عالی در پلیس راه هم به صراحت گفت تعطیل کنید و نگران حقوق کارکنان خود هم نباشید. از محل کاهش مصرف بنزین با خودرو‌های وارداتی می‌توان همه را جبران کرد. تازه کلی هم فایده می‌کنیم و مهم‌ترینش هم این است که جان بسیاری از قربانیان جاده هم محفوظ می‌ماند اما. اما مگر کوتاه می‌آیند خودروسازان محترم؟ آن حرف‌ها را با همه منطقی که پشت آن بود ناشنیده گرفتند و نه راه که کوره راه‌ها را هم بر واردات احتمالی خودرو بستند تا همین ساخته و پرداخته‌های خود را به خلق‌ا... بفروشند. 

کاش فقط همین بود، اما شیوه بازارگردانی و فروش و نسیم‌هایی که خبر جا‌به‌جا می‌کند، هم قصه را دراماتیک‌تر کرده است. بگذریم که ماجرای خودرو و، اما و اگرهایش همزاد همه ایرانی‌ها شده است. کاش دولتیان که از قیمت پایین بنزین می‌نالند، به قیمت‌های نجومی خودرو‌ها هم نگاهی می‌کردند. این به آن در. اگر می‌توانند قیمت خودرو را منطقی کنند و حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسند آن وقت مردم خودشان برای واقعی کردن مصرف سوخت اقدام خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دانیز
Indonesia
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۴
0
0
مخمصه استعماری راه انداخته اند و بازار را انحصاری کرده اند و میلیاردها دلار ارز ارزون می گیرند و خارج می کنند، سپس قیمت آشغال خودروهای دوزاری از رده خارج ۳۰ تا ۴۰ سال پیش را آنقدر گران می کنند درنتیجه قدرت خرید عمومی را آنچنان کاهش پیدا نی کند که کف خیابانهای ایران مملو می شود از آشغال خودروهای پراید و ۴۰۵ و وانتهای عهد بوق و موتور درحالیکه حتی خیابانهای عراق جنگزده در حال پر شدن از تویوتا راو ۲۰۲۴ است بقیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و خیابانهای کابل در حال پر شدن از تویوتا کمری است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->