توسعه روستا‌های مجاور، راه‌حل حاشیه‌نشینی در مشهد قلندرشریف: شهرداری طی دو، سه دوره اخیر بیشترین درآمد را در بخش‌های مختلف داشته است | مشهد به مرکز دیپلماسی شهری تبدیل شده است کشف پرونده سرقت ۱۲۰ میلیاردی از یک خانه مسکونی در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است شهروند خبرنگار | نمایی از مرزعه کلزا در نیشابور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست + فیلم اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت + فیلم نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۳۰۴۰۷۷
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد: بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است، گفت: امسال اقدامات متعددی درراستای بهبود عملکرد، شفافیت عملکرد، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش رضایت‌مندی مردم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پاسخگویی به شهروندان، صورت گرفته است.

جواد اصغری در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه همواره به‌دنبال ارائه الگو‌های شفاف شهرسازی برای پاسخگویی به شهروندان بوده‌ایم، افزود: برای اولین بار ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی هفتگانه و همچنین مناطق و پهنه‌های بازآفرینی به‌صورت کاملا ساده و خلاصه و در قالب تصاویر قابل‌فهم برای شهروندان، تبدیل به بروشور‌های آموزشی شده است که در نقاط مختلف شهر از‌جمله دفاتر پیشخوان و بین مناطق توزیع شده است.

همچنین با توجه به تغییراتی که در سال‌های آخر در سامانه و فرایند‌های پاسخگویی رخ داده است، فرایند صدور پروانه به‌صورت گام‌به‌گام تبدیل به دفترچه ساده‌سازی شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به دفاتر یا مناطق بتوانند با مراجعه به این دفترچه از فرایند و گام‌هایی که باید طی کنند، کاملا آگاه باشند.

مساعدت مساجد در آموزش شهروندان

وی بیان کرد: درراستای گسترش حوزه اقدامات فرهنگ شهروندی، مخاطب‌سنجی اولیه صورت گرفته است تا با شیوه‌ها و ابزار‌های مناسب با هر گروه مخاطب، محتوا‌های متناسب تدوین شود. بر‌همین‌اساس در یکی از اقدامات، در مساجد محوری مناطق مختلف، جلساتی با حضور همکاران این معاونت و مشاوران طرح‌ها با هدف آموزش ضوابط و مقررات برگزار شده است. همچنین موشن گرافی‌هایی با موضوعات تعریف طرح، سرانه و تراکم، مقررات و قوانین حریم و طرح‌های مطالعاتی با بیانی کاملا ساده برای انتشار عمومی تهیه و بعضا منتشر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از گروه‌های مهم مخاطب آموزش شهروندی، کودکان و نوجوانان هستند که برنامه‌ریزی برای آموزش و انتقال مفاهیم اولیه شهرسازی برای این گروه هم انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی

اصغری با اشاره به این نکته که هر یک از مطالعات، طرح‌ها و ضوابط و مقررات، نیازمند برخورداری از یک پیوست رسانه‌ای همه‌گیر است، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتبط با شهروندان در گروه‌های مختلف، نمایشگاهی از طرح‌ها و مطالعات متعددی که در این معاونت تهیه شده است، درمعرض دید عموم قرار گرفت تا شهروندان علاوه بر آگاهی از اموری که در دست انجام است، امکان انتقال بازخورد و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

این نمایشگاه که با هدف افزایش شفافیت و در‌راستای بهبود عملکرد تدارک دیده شده بود، به‌مدت یک هفته در محل معاونت شهرسازی شهرداری و سپس به‌مدت چهار روز در شورای اسلامی شهر مشهد در‌معرض دید همگانی قرار گرفت و از هفته پیش‌رو نیز در دیگرنقاط عمومی شهر در سطح مناطق مختلف در‌معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: گام اول مشارکت مردمی، آگاهی‌بخشی است؛ بنابراین این اقدامات در کنار ارتقای فرهنگ شهروندی و احقاق حقوق عمومی، تمرین و گام کوچکی برای ایجاد و فراهم‌آوردن بستر‌های مشارکتی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->