دانشمندان دستگاهی ساخته‌اند که گفتار درونی افراد را به صوت تبدیل می‌کند گوگل دیگر تبلت نمی‌سازد احتمال حضور هوش مصنوعی جمینای در نسخه بعدی سیری سامسونگ از گلکسی A07 رونمایی کرد + مشخصات و قیمت مرد آلاسکایی، بزرگترین پیروز دیدار پوتین و ترامپ؟ توصیه مهم اپل: حتما آپدیت امنیتی iOS 18.6.2 را نصب کنید سری گوگل پیکسل ۱۰ معرفی شد + مشخصات و قیمت گوشی پیکسل ۱۰ پرو فولد رونمایی شد + مشخصات و قیمت ارتقای پوشش شبکه ارتباطی حرم مطهر رضوی و مسیرهای ورودی مشهد در روزهای پایانی ماه صفر وزیر ارتباطات: نقد مردم به کیفیت اینترنت به‌حق است و آن را می‌پذیریم معاون وزیر ارتباطات: بحث افزایش تعرفه اینترنت درحال‌بررسی است و تا دوهفته دیگر نهایی می‌شود ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد
سرخط خبرها

کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند

  • کد خبر: ۳۰۴۶۲۵
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند
محققان می‌گویند کسانی که زیاد از ایموجی استفاده می‌کنند، از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند و در درک، دریافت و مدیریت احساسات خود و دیگران بهتر عمل می‌کنند.
شهاب راعی
خبرنگار شهاب راعی

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ایموجی در سرتاسر جهان ارسال می‌شود و عمدتاً نیز زنان در مکالمه با دوستان و خانواده خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. اکنون محققان دانشگاه ایندیانا در پژوهش جدیدی دریافتند افرادی که هوش هیجانی بالاتر و حالت وابستگی ایمن دارند، بیشتر ایموجی می‌فرستند. در واقع محققان می‌گویند: «افراد با EI (هوش هیجانی) بالاتر در تفسیر نشانه‌های احساسی در ایموجی‌ها بهتر عمل می‌کنند.»

در پژوهش حاضر ۳۲۰ بزرگسال، اکثراً اواسط ۳۰ سالگی، در نظرسنجی آنلاینی شرکت کردند و از آنها درباره نوع وابستگی‌شان، هوش هیجانی و استفاده از ایموجی سؤال شد. همچنین شرکت‌کنندگان بیشتر سفیدپوست، تحصیل‌کرده، متأهل، ساکن ایالات متحده و انگلیسی‌زبان بودند.

به گفته محققان ارسال ایموجی با شکل وابستگی ارتباط دارد؛ درکل ۳ نوع اصلی از وابستگی وجود دارد: اضطرابی، اجتنابی و ایمن. افراد دارای وابستگی اضطرابی اغلب در روابط خود احساس ناامنی می‌کنند و از طرد شدن یا رها شدن می‌ترسند، اما در وابستگی ایمن فرد به‌دنبال ایجاد روابط سالم و بر پایه اعتماد، عشق، محبت و احترام است.

نظریه وابستگی در اصل از تجربه‌های کودک با والدینش سرچشمه می‌گیرد سپس در بزرگسالی آن را در افراد دیگر فرافکنی می‌کند، سپس این وابستگی در ارتباطات مجازی نیز نمود می‌یابد.

به گفته محققان، مردان و زنانی که میزان وابستگی اجتنابی بالایی دارند، کمتر برای دوستان و شریک عاطفی خود ایموجی می‌فرستند. محققان دریافتند استفاده کمتر از ایموجی هنگام مکالمه با دوستان و شریک عاطفی با وابستگی اجتنابی مرتبط است. افراد با وابستگی اجتنابی اغلب خودشان را در اولویت قرار می‌دهند و عموماً نیز از صمیمیت و نزدیکی پرهیز می‌کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگانی که ایموجی‌های بیشتری می‌فرستند و هوش هیجانی بالاتری نیز دارند، ترکیبی از خودآگاهی و آگاهی اجتماعی بیشتری داشتند و می‌توانستند روابط و درگیری‌های کلامی خود با دیگران را نیز بهتر مدیریت کنند.

درکل محققان می‌گویند روش تعامل و مکالمات ما در ارتباطات مجازی می‌تواند چیز‌های زیادی را درباره ما آشکار کند. محققان امیدوارند در تحقیقات آینده جامعه آماری بزرگ‌تر و متنوع‌تری داشته باشند و نوع ایموجی‌های ردوبدل‌شده، محتوای پیام و نوع روابط را بررسی کنند. پژوهش حاضر در ژورنال Plos One منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->