وزیر ارتباطات: توسعه اینترنت 5G در راه است صدور نخستین «سند اعیانی» شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) فیزیکدانان می‌گویند ما درباره چگونگی عملکرد جاذبه کاملاً اشتباه می‌کردیم دانشمندان ردپاهایی پیدا کردند که خط زمانی بشریت را ۴۰ میلیون سال به عقب می‌برد نرخ‌های پرسرعت برای کیلوبایت‌های کم‌سرعت تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد
سرخط خبرها

کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند

  • کد خبر: ۳۰۴۶۲۵
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند
محققان می‌گویند کسانی که زیاد از ایموجی استفاده می‌کنند، از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند و در درک، دریافت و مدیریت احساسات خود و دیگران بهتر عمل می‌کنند.
شهاب راعی
خبرنگار شهاب راعی

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ایموجی در سرتاسر جهان ارسال می‌شود و عمدتاً نیز زنان در مکالمه با دوستان و خانواده خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. اکنون محققان دانشگاه ایندیانا در پژوهش جدیدی دریافتند افرادی که هوش هیجانی بالاتر و حالت وابستگی ایمن دارند، بیشتر ایموجی می‌فرستند. در واقع محققان می‌گویند: «افراد با EI (هوش هیجانی) بالاتر در تفسیر نشانه‌های احساسی در ایموجی‌ها بهتر عمل می‌کنند.»

در پژوهش حاضر ۳۲۰ بزرگسال، اکثراً اواسط ۳۰ سالگی، در نظرسنجی آنلاینی شرکت کردند و از آنها درباره نوع وابستگی‌شان، هوش هیجانی و استفاده از ایموجی سؤال شد. همچنین شرکت‌کنندگان بیشتر سفیدپوست، تحصیل‌کرده، متأهل، ساکن ایالات متحده و انگلیسی‌زبان بودند.

به گفته محققان ارسال ایموجی با شکل وابستگی ارتباط دارد؛ درکل ۳ نوع اصلی از وابستگی وجود دارد: اضطرابی، اجتنابی و ایمن. افراد دارای وابستگی اضطرابی اغلب در روابط خود احساس ناامنی می‌کنند و از طرد شدن یا رها شدن می‌ترسند، اما در وابستگی ایمن فرد به‌دنبال ایجاد روابط سالم و بر پایه اعتماد، عشق، محبت و احترام است.

نظریه وابستگی در اصل از تجربه‌های کودک با والدینش سرچشمه می‌گیرد سپس در بزرگسالی آن را در افراد دیگر فرافکنی می‌کند، سپس این وابستگی در ارتباطات مجازی نیز نمود می‌یابد.

به گفته محققان، مردان و زنانی که میزان وابستگی اجتنابی بالایی دارند، کمتر برای دوستان و شریک عاطفی خود ایموجی می‌فرستند. محققان دریافتند استفاده کمتر از ایموجی هنگام مکالمه با دوستان و شریک عاطفی با وابستگی اجتنابی مرتبط است. افراد با وابستگی اجتنابی اغلب خودشان را در اولویت قرار می‌دهند و عموماً نیز از صمیمیت و نزدیکی پرهیز می‌کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگانی که ایموجی‌های بیشتری می‌فرستند و هوش هیجانی بالاتری نیز دارند، ترکیبی از خودآگاهی و آگاهی اجتماعی بیشتری داشتند و می‌توانستند روابط و درگیری‌های کلامی خود با دیگران را نیز بهتر مدیریت کنند.

درکل محققان می‌گویند روش تعامل و مکالمات ما در ارتباطات مجازی می‌تواند چیز‌های زیادی را درباره ما آشکار کند. محققان امیدوارند در تحقیقات آینده جامعه آماری بزرگ‌تر و متنوع‌تری داشته باشند و نوع ایموجی‌های ردوبدل‌شده، محتوای پیام و نوع روابط را بررسی کنند. پژوهش حاضر در ژورنال Plos One منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->