چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر رمان «موری» نوشته مهدی خطیبی به زبان آلمانی منتشر شد چرا نخستین درام نویسان تئاتر ایران از نمایشنامه برای نقد اجتماعی بهره گرفتند؟ برگزاری افتتاحیه نخستین همایش رودکی و پیوندهای ایران و تاجیکستان در دانشگاه فردوسی مشهد پخش تلویزیونی فیلم «مریم مقدس» با کیفیت 4K-HDR داود میرباقری: ژاله علو پیوند هنرِ دیروز با نسل امروز بود نرگس آبیار و کمال تبریزی از وزیر ارشاد حکم گرفتند
سرخط خبرها

رفتار ساترا اخلاقی، منطقی و خوشایند نیست

  • کد خبر: ۳۰۵۴۷۹
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
رفتار ساترا اخلاقی، منطقی و خوشایند نیست
اینکه ما بگوییم نمایش خانگی فقط در انحصار یک سازمان بخصوص باشد و یک تعداد نفرات مشخص، این اخلاقی، منطقی و خوشایند نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد درویشعلی‌پور، کارگردان سینما و تلویزیون که دو سال است از صدا‌و‌سیما به نمایش خانگی کوچ کرده است، در خصوص نگاهی که ساترا در زمینه نظارت بر وی اوی دی‌ها دارد، بیان کرد: هر جا تعارض منافع وجود داشته باشد، اصولاً باید تعریف کنیم و ببینیم که منفعت در چیست و اینکه آیا منفعت در رقابت است یا انحصار. ما هر چقدر بازار را رقابتی کنیم، کیفیت محصولات و تولیدات فرهنگی نیز بالا رفته و تمایل به سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اینکه ساترا از طرف کدام ارگان مورد تصدی‌گری قرار می‌گیرد یک بحث است و بازاری که در حال حاضر تحت عنوان پلتفرم‌ها به وجود آمده و هم به نفع مخاطب است و هم تولید‌کننده، موضوعی دیگر؛ چراکه نمایش خانگی شرایط کار گسترده‌تری را برای فعالان و تولید‌کنندگان فیلم و سریال، با وجود موانع کمتر و محصولات مخاطب‌پسند که در سال‌های فعالیت صدا‌و‌سیما با وجود داشتن امکانات و شرایط لازم، کمتر آن را دیده‌ایم، فراهم کرده است.

این کارگردان اظهار کرد: عنوان ساترا تنظیم مقررات است، بنابراین به واسطه صدا‌و‌سیما نباید با سکو‌های نمایش خانگی تعارض منافع وجود داشته باشد. اینکه ما بگوییم نمایش خانگی فقط در انحصار یک سازمان بخصوص باشد و یک تعداد نفرات مشخص، (یا باید با من کار کنند یا اگر جای دیگری هم مشغول به کار هستند با من کار نکنند) این اخلاقی، منطقی و خوشایند نیست.

او با اشاره به اینکه ساترا به عنوان یک بخش ناظر و تنظیم‌گر بر سایر پلتفرم‌ها باید بی‌طرف عمل کند و نقش رقیب را برای آنها نداشته باشد، گفت: متأسفانه حضور ساترا تحت مدیریت صدا‌وسیما، حالت نظارت را کمرنگ‌تر کرده و رنگ و لعاب رقیب را برای فعالان نمایش خانگی به خود گرفته است؛ بنابراین نیاز است ساترا به دور از حالت جانبدارانه نسبت به صداوسیما، فضایی را ایجاد کند که تولیدات به سمت باکیفیت‌تر شدن، همزمان با استفاده از امکانات به‌روزتر برود.

این کارگردان تصریح کرد: من با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صدا‌و‌سیما، به خاطر وجود محدودیت‌های بسیار ترجیح دادم به نمایش خانگی کوچ کنم تا بتوانم به دور از محدودیت‌های اعمال شده از سوی صدا‌وسیما، در حوزه کودک و نوجوان به فعالیت خود ادامه دهم.

درویشعلی‌پور در خصوص تصدی‌گری صحیح بر فعالیت هنرمندان در نمایش خانگی گفت: واقعیت این است که مدیران رسانه‌ای در کشور ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلویزیون و بالعکس در چرخش هستند؛ بنابراین اینکه کدام ارگان بخواهد این نظارت را بر عهده بگیرد تفاوت چندانی ندارد، بلکه موضوع مهم این است که باید یک سیاست و رویکرد نو و سازنده با هدف حمایت و نظارت صحیح بر پلتفرم‌ها تبیین شود و اصل قرار گیرد. آن دیدگاه نیز این است که ما رقابت را با هدف ایجاد کیفیت بالاتر و به دور از انحصار به وجود بیاوریم، چراکه قطعاً با تک‌صدایی به جایی نخواهیم رسید.

به گفته این کارگردان، نمی‌توان یکسری اصول را تبیین کرد و گفت، چون ما به این اصول اعتقاد داریم، باید از لحاظ جذابیت مانند سال‌های اول انقلاب اجرا شود که در این صورت از سوی مخاطبان پس زده خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->