پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) نخستین عکس‌ها از گوشی شیائومی ۱۵ پرو منتشر شد آپدیت جدید تلگرام منتشر شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) مهم‌ترین خطرات وای‌فای رایگان برای کاربران پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) احتمالا گوگل اندروید ۱۶ را زودتر از زمان معمول منتشر کند دستگیری دو مجرم که با آیفون‌های تقلبی از اپل ۲.۵ میلیارد دلار کلاهبرداری کرده بودند پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳) ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان پاول دورف: تلگرام ارسال اطلاعات مجرمان به دولت‌ها را از سال‌ها پیش شروع کرده بود خرید هاست با بهترین قیمت و کیفیت (راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت شما) دلیل تأخیر در زمان انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows مشخص شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) زباله‌های الکترونیکی، نیمه تاریک فناوری | چه کسانی زباله الکترونیکی ایجاد می‌کنند؟   عکس و ویدئو از حمله موشکی سپاه به اسرائیل (۱۰ مهر ۱۴۰۳) دانشمندان ادعا می‌کنند همه‌گیری کرونا بر کره ماه تأثیر گذاشته است! حالا همه کاربران اندروید می‌توانند به Gemini Live دسترسی داشته باشند مایکروسافت نسخه جدید کوپایلوت را با ویژگی‌های جدید معرفی کرد | یک همراه هوش مصنوعی برای همه کاربران لباس فضانوردی چین برای فرود روی ماه رونمایی شد + ویدئو آیا موضوع رفع فیلترینگ به نتیجه می‌رسد؟
سرخط خبرها

اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!

  • کد خبر: ۳۰۵۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده‌های کاربران در برخی اپراتور‌ها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه‌ای در رابطه با روند افشا داده‌های سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده‌های شهروندان نیازمند دریافت بازخورد‌ها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.».

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آن‌ها طبق پروانه ۱۰ روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهاد‌های مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه‌ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می‌شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین‌تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده‌های شخصی در اپراتور‌ها چقدر جدی گرفته می‌شود؟ گفت: آن‌ها تمام توانشان را می‌گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->