۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گرما ترکیبی خطرناک با دیابت

  • کد خبر: ۳۰۵۷۶
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
مبتلایان به دیابت، در دمای بالا سریع‌تر دچار کم‌آبی بدن یا "دهیدراته شدن" می‌شوند. ننوشیدن کافی مایعات می‌تواند قند خون را بالا ببرد، قند خون بالا می‌تواند موجب افزایش ادرار کردن و در نتیجه کم‌آبی بدن شود.و

به گزارش شهرآرانیوز، درجه حرارت بالا و گرما می‌تواند موجب گشادشدن رگ‌های خونی و در نتیجه تغییر نحوه استفاده بدن از انسولین شود. بنابراین ممکن است لازم باشد قند خونتان را بیشتر از قبل چک کنید و متناسب با آن دُز انسولین و آنچه می‌خورید و می‌نوشید را تنظیم کنید.

نکاتی که باید در دمای بالا رعایت کنید

حتی اگر تشنه نیستید، به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید. سوپ‌ها، چای سبز بدون قند، آب گوجه‌فرنگی، آب گرم و لیمو، آب دوغ و ... گزینه‌های خوبی هستند.

 

از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و نوشینی‌های انرژی‌زا یا ورزشی و الکل بپرهیزید. این نوشیدنی‌ها منجر به از دست دادن آب بدن و در نتیجه افزایش سطح قند خون می‌شوند.


 قند خونتان را قبل، حین و بعد از فعالیت بررسی کنید. شاید نیاز باشد مقدار انسولین مصرفی‌تان را تغییر دهید. برای ایجاد هرگونه تغییری در دُز انسولین باید از پزشکتان سؤال کنید.


 لباس‌های گشاد، سبک و رنگ روشن بپوشید.

 



 وقتی بیرون هستید، از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده کنید. آفتاب‌سوختگی می‌تواند سطح قند خونتان را با تحریک یک واکنش استرسی در بدن به طور ناگهانی بالا ببرد. بنابراین هر وقت خواستید از منزل بیرون بروید با لباس مناسب از خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید و پس از 15 دقیقه به سایه بروید.


پابرهنه راه نروید و همیشه از پاهای خود محافظت کنید. مراقب باشید که گاهی یک زخم کوچک در پایتان که در اثر برخورد با جسمی نوک‌تیز ایجاد می‌شود می‌تواند به یک عفونت جدی تبدیل شود.

 

انسولین یا داروهای خوراکی دیابت را در نور مستقیم خورشید یا داخل ماشین که هوای آن خیلی گرم است نگه ندارید. اگر قصد دارید به مسافرت یا فضای آزاد بروید، یک جعبه‌ی کوچک همراهتان باشد تا آنچه نیاز دارید، اعم از انسولین و سایر داروها، را درون یک حوله پیچیده به همراه کیسه یخ، درون آن قرار دهید. توجه داشته باشید که انسولین نباید مستقیماً روی یخ قرار داده شود.



گرما می‌تواند به دستگاه کنترل قند خون، پمپ انسولین و سایر تجهیزات دیابتی شما مانند نوارهای تست نیز آسیب برساند. آن‌ها را هم نباید در جای گرم و زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.



برای اندازه‌گیری قند خونتان در بیرون از منزل به مکانی خنک و سایه‌دار بروید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->