پیش‌بینی قیمت دلار در روز چهار‌شنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای روز چهارشنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) از کجا طلای آب شده بخریم؟ راهنمای کامل و امن برای سرمایه‌گذاری در طلای آنلاین در ایران ۲۲ میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند | تردد ۲.۴ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران وزیر نیرو: هر هفته بیش از ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور افتتاح می‌شود بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت‌ها افت کرد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو بدون مشتری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها: یارانه سه دهک تا پایان سال حذف می‌شود | نظام تامین اجتماعی جایگزین پرداخت یارانه شود برگزاری سومین کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی مهلت بخشودگی جرائم مالیات بر ارزش افزوده امروز (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد ماجرای ویدئو جنجالی از مرز روتک و قاچاق سوخت به پاکستان چیست؟ +فیلم سبزپوشی بورس دوام نیاورد | افت ۱۹ هزار واحدی بازار سهام (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) آخرین فرصت برگشت ارز جاماندگان اربعین آغاز ساخت مسکن استیجاری از ماه آینده | پرداخت آورده متقاضیان پایین درآمدی توسط دولت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | دلار افت کرد گام اول حمایت از بورس، ثبات اقتصاد کلان است نه تزریق پول بانک‌های تهران شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تعطیل هستند | اسامی شعب کشیک اعلام می‌شود توزیع بیش از ۱۱۰۰ تن کالای اساسی در شهرستان مشهد مقدس آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس ایام شهادت امام رضا (ع) تخصیص ۱۳۵۰ تن آرد سهمیه‌ای برای مراسم عزاداری دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد صعود قیمت طلا در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) خانواده‌های خراسان رضوی جزو ۱۰ استان با کمترین سرانه درآمد در کشور | زندگی سخت در سایه درآمد کم بورس شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تعطیل شد؟ خرما در دهه آخر صفر در مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) نیاز به واردات گازوئیل به صفر رسید وزیر اقتصاد: تک‌نرخی‌شدن ارز در دستورکار است گمرک مقررات جدید واردات خودرو سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد خرید و فروش ملک یا خودرو در چه صورتی مشمول مالیات می‌شود؟ پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار

  • کد خبر: ۳۱۹۶۴
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار
دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان می‌گوید: بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است و در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی‌الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است؟ گفت: عدم تخصیص ارز، کمبود نقدینگی خودروسازان، عدم دسترسی به مواد اولیه و همچنین عدم بروزرسانی قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای باعث شده که تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان افزایش یابد. برآورد ما این است که بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است. چنانچه ارز و نقدینگی خودروسازان تامین نشود و شیوه قیمت‌گذاری برای قطعه‌سازان به همین منوال ادامه پیدا کند، در آینده تعداد خودرو‌های ناقص بیشتر از رقم مورد اشاره خواهد شد.


آرش محبی‌نژاد افزود: در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است. چنانچه با این پیشنهاد موافقت نشود شاهد نابودی صنعت قطعه‌سازی هستیم. متاسفانه صنعت قطعه‌سازی روز به روز بنیه‌اش را از دست می‌دهد و بسیاری از کارکنان به دلیل نبود نقدینگی در این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعدیل شدند. متاسفانه در شیوه قیمت‌گذاری خودرو شاهد یک سری کج سلیقگی‌ها هستیم که ضرر اصلی را مردم و قطعه‌سازان متحمل می‌شوند.

 

او اظهار کرد: امروز قطعه‌سازان با حداقل قیمت کالاهایشان را به خودروسازان می‌فروشند و خودروساز نیز با کمترین قیمت خودروهایش را به مردم عرضه می‌کند. قرار بود در بحث نقدینگی یک سری حمایت‌ها از جمله تخصیص پنج هزار میلیارد تومان منایع ریالی و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از فروش اوراق به خودروسازان اعطا شود که هنوز پرداخت نشده است.

 

محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سرنوشت تخصیص پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان چه شد؟ گفت:در این رابطه آمار یکی از خودروسازان را داریم. برخی پول‌ها از طریق یکی از خودروسازان به قطعه‌سازان ارائه شد، اما دیگر خودروساز هرچند پول مورد نظر را دریافت کرده، اما اینکه آیا این خودروساز پول را به قطعه‌سازان داده است یا خیر، هنوز آماری در این رابطه نداریم.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->