استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بلوار امام خمینی (ره) به بلوار نماز گره ترافیکی بزرگی را در منطقه رفع می‌کند شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: هزینه‌کرد ۴۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم
سرخط خبرها
تا پایان سال محقق می‌شود

تزریق ۲ هزار دستگاه دوچرخه به شبکه حمل و نقل پاک مشهد

  • کد خبر: ۳۲۴۴۷
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
تزریق ۲ هزار دستگاه دوچرخه به شبکه حمل و نقل پاک مشهد
تا پایان سال جاری تعداد ۲ هزار دستگاه دوچرخه پاک وارد معابر شهر می‌شود
فرزانه شهامت/ شهرآرانیوز - شاید هنوز زود باشد که از تجربه جدیدی صحبت به میان بیاید؛ تجربه تلخ سامانه دوچرخه و حاشیه‌های بسیارش را فکر نکنیم به این زودی بتوان از یاد برد، با این حال قرار است از قطار توسعه پاک در حمل و نقل شهری عقب نمانیم؛ مسئله‌ای که خواسته یا ناخواسته با توجه به ورود دیگر کلان‌شهر‌ها به این عرصه، نمی‌توان از کنارش به سادگی گذشت، به ویژه اینکه افکار عمومی نیز طالب نسل جدید دوچرخه برای سیستم حمل و نقل پاک در مشهد هستند.

آخرین وضعیت طرح جایگزین
فسخ قرارداد شهرداری با شرکت یحیا گستر و لغو پروژه «سامانه دوچرخه عمومی»، اهمیت پیگیری پروژه جایگزین، یعنی دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهارم را برای کلان‌شهر مشهد دوچندان می‌کند. دوچرخه‌هایی مجهز به جی‌پی‌اس که قفل دارند، خوش‌ساخت‌تر از نمونه‌های قبلی هستند و دریافت و تحویل آن‌ها الزاما ایستگاه‌محور نیست. بررسی تجربه ورود برخی کلان‌شهر‌ها مانند تهران، شیراز و اصفهان و به‌تازگی تصویب اجرای آن در قم، حکایت از بروز قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد که بهره‌گیری از آن‌ها، نویدبخش اجرای هرچه موفق‌تر آن در کلان‌شهر مشهد است. نکته‌ای که شهردار مشهد نیز سال گذشته در بازدید خود از اجرای پروژه، بر آن تاکید کرده و گفته بود: راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه، مشکلات فنی داشت که نباید در اجرای طرح جدید وجود داشته باشد.

محمدرضا کلائی تاکید کرده بود که شبکه دوچرخه در مشهد یا باید به شکلی عالی راه‌اندازی شود، یا اصلا اجرا نشود. مردم تجربه خوبی از ایستگاه‌های دوچرخه در گذشته ندارند؛ به همین دلیل پذیرفته نیست که نکات منفیِ تجربه‌های قبلی در طرح جدید، وجود داشته باشد. نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد هم مختصر می‌گوید که عزم شورا برای اجرای این طرح، جدی است. محمدهادی مهدی‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای آزمایشی آن در نقاطی از شهر، مشاهده نخستین خروجی طرح را با قید احتمالا به هفته‌های پیش‌رو موکول می‌کند. این در حالی است که پیش از این مجتبی بهاروند، رئیس این کمیسیون، و محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت، از ورود نسل چهارم دوچرخه به سامانه حمل‌ونقل مشهد تا پایان سال ۹۸ خبر داده بودند. دلیل این تاخیر و آخرین وضعیت اجرای پروژه را از سخن‌گوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد جویا می‌شویم. مجید بخت‌آزما می‌گوید: با وجود مشکلات ناشی از تحریم، ۲۰۰ دستگاه دوچرخه نسل چهارم را وارد کشور کرد‌ه‌ایم، اما به‌دلیل مسائل ناشی از کرونا، ترخیص به‌موقع انجام نشده است و دوچرخه‌ها در گمرک هستند. او با بیان اینکه مشکلات گمرکی رفع می‌شود، تاکید می‌کند: دوچرخه‌های واردشده، نمونه اولیه بوده و قرار است بقیه دوچرخه‌ها با مهندسی معکوس و بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تولید شود.

وی ادامه می‌دهد: تا پایان سال ۹۹، موظف به تحویل ۲ هزار دوچرخه نسل چهارم به مردم مشهد هستیم. علاوه‌بر این تجهیز سامانه به ۱۵۰ دوچرخه برقی و ۲۰۰ اسکوتر را در برنامه داریم. به گفته سخن‌گوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، تا پایان سال، باید ۴۰ کیلومتر دیگر به مسیر‌های دوچرخه شهر اضافه شود تا سرجمع این مسیر‌ها به برنامه ۲۲۰ کیلومتر برسد.

وی به پیش‌بینی ۱۵۰ ایستگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: این ایستگاه‌ها تقریبا در همان نقاطی مکان‌یابی شده‌اند که ایستگاه‌های سابق دوچرخه وجود داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->