استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خدمات شهری در خیابان امام رضا (ع) | فعالیت ۴۲۶ نفر پاکبان در سه شیفت
سرخط خبرها

نیاز به اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریالی برای اجرای ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد

  • کد خبر: ۳۳۹۴۵۶
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۰
  • ۱
نیاز به اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریالی برای اجرای ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به آغاز عملیات ساخت ایستگاه بسیج در خط سوم مترو گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ایستگاه مورد نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز با بیان اینکه ایستگاه بسیج از مهمترین ایستگاه‌های باقیمانده از بخش اول خط سوم است، اظهار کرد: در صورت انتشار اوراق مشارکت، تکمیل این ایستگاه سرعت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر کارگاه طرح قطارشهری مشهد با قوت فعال است و در خط سوم تمرکز روی سکو‌های دوم ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری و کامل کردن تجهیزات داخل ایستگاهی بوده که برای تکمیل آن ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: در خط چهارم نیز حفاری پنج کیلومتر از تونل توسط دستگاه حفاری تی. بی.‌ام از مسیر خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن انجام شده و حفاری ادامه دارد. حفاری تونل خط سوم در مسیر قاسم‌آباد نیز در حال اجرا است.

مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به خط قطار شهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و دو در حال بهره‌برداری و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.

خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دو قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره‌برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ رئیس‌جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و اردیبهشت‌ماه امسال با بهره‌برداری از بخش اول این خط به طول پنج کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل شد.

عملیات حفاری خط چهار نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه‌‎ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۳۰
0
1
آقا خط پنج رو از منزل تا محل کار من بکشید
نزدیکه هزینه ش زیاد نمیشه
تنها اشکالش اینه که هر دو اجاره ای هست اگر عوض شد باید دوباره بکشید.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->