پرونده جنجالی نتفلیکس و دفاعیه شوک‌برانگیز کارگردان هالیوودی: من در حالت روان‌پریشی بودم زمان اکران «ناتور دشت» مشخص شد + تیزر انتقاد تند خاویر باردم از جنایات اسرائیل؛ «ارتش اسرائیل همان منطق نازی‌ها را دنبال می‌کند» مجید قیصری از تحول در جایزه جلال خبر داد الناز شاکردوست با «مثل یک راز» در لندن روی پرده می‌رود حضور سروش صحت و سعید آقاخانی در یک فیلم جنگی اتریش با طنز اجتماعی، آلمان با درام تاریخی به اسکار ۲۰۲۶ رفتند «غریبانه»، روایتگر مظلومیت امام رضا (ع) می‌شود پرونده ویژه «سینمای ارگانی» در «هفت» امشب (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) بررسی می‌شود بررسی جشنواره تلویزیونی مستند در «نردبان» زمان فیلمبرداری «سواران» با بازی برد پیت مشخص شد «بیژن ابراهیمی»، هنرمند مشهدی درگذشت + علت فوت «آسمان هشتم (ع)» تجربه‌ای هنری در قلب حرم رضوی تاجیکستان با توزیع شاهنامه، فرهنگ مطالعه را ترویج می‌دهد کارگردان «سوپرمن» به دنبال همکاری با مریل استریپ کارگردان «کلاه سبزها»: با اثری در مورد جنگ ۱۲ روزه به «فجر۴۴» می‌آیم تغییر چهره عجیب مهرداد فلاحتگر بازیگر سینما و تلویزیون پس از ابتلا به سرطان + فیلم فیلم جدید شهرام مکری به جشنواره بی‌اف‌آی لندن راه یافت سحر دولتشاهی به فیلم سینمایی «استخر» پیوست دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در هند با محوریت گفت‌و‌گو‌های فرهنگی ایران و هند آغاز شد
سرخط خبرها

نمایشنامه «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد

  • کد خبر: ۳۴۷۷۷۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸
نمایشنامه  «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد
نمایشنامه «مولودی» نوشته تی‌. اس. الیوت با ترجمه قاسم هاشمی‌نژاد منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشنامه در ۱۳۶ صفحه با قیمت ۱۸۸ هزار تومان در نشر هرمس  راهی بازار کتاب شده است.

درباره این کتاب می‌خوانیم: 

تی‌. اس. الیوت (۱۹۶۵-۱۸۸۸) شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. الیوت نمایش منظوم مولودی [The Family Reunion] را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد؛ قبل از «محفل نوشینه» و بعد از «قتل در کلیسای جامع». موفقیت «قتل در کلیسای جامع» این توقع را به‌وجود آورده بود که الیوت در نمایش‌های آتی خود موضوعات تاریخی و مذهبی را دنبال کند. اما الیوت، که شهره بود از «تکرار خود» اکراه دارد، رو به فضای معاصر آورد ــــ احتمالاً به این سبب که توفیق و تأثیر هر نمایش معتبری را در طرح زندگی معاصر می‌‏دانست. در عین حال، الیوت بر آن بود که امکانات زبان منظوم صحنه‏‌ای را در زمینه‏‌ای تازه‌‏تر تجربه کند. اکنون می‌‏دانیم الیوت می‌‏خواسته شعر، روی صحنه، توسط شخصیت‌هایی بیان شود که همانند خودِ شنونده‌‏ها زندگی می‌‏کنند و به همان زبانی حرف می‌‏زنند که شنونده‌‏های آن‌ها در زندگی روزمره حرف می‌‏زنند. پس، نزدیک کردن زبان شعر به زبان روزمره، هدف غایی الیوت در نوشتن این‌ نمایشنامه بوده است. 

«مولودی» منتشر شد

در برشی از متن آمده است:

مری: اما وقتی من بچه بودم همه چیزو مقرّر فرض می‌کردم،
از جمله حماقت بزرگترا ــــ
تو دنیای دیگه‌‏ئی سر میکردن، که ربطی بم نداشت.
امروزا، بسختی طاقتشونو میارم.
همیشه مسلّمه براشون باید خوش باشی
درست همون لحظه‌‏ئی که یکباره آگاهی
از وصله‌‏ی ناجور بودن، از زیادی بودن.
ولی چرا باید از مشکلاتِ پیشِ پاافتاده‌‏ی خودم حرف بزنم؟
به نظرت لابُد سخت مبتذل میان.
صرفاً نومیدی روزمره‌‏س.
هری: چیزی که نمیتونی بدونی:
انهدام یکباره‌‏ی همه انتخابها،
سقوطِ نامنتظرِ سدِ آهنی.
نمیدونی امید یعنی چی، تا از کفَش داده باشی.
فقط میدونی امید نداشتن یعنی چی:
نمیدونی یعنی چی امیدو ازت بگیرن،
یا که پرتش کنی دور، تا بپیوندی به سپاهِ نومیدا
بجا نیاورده توسط دیگران، گرچه گهگاه توسط همدیگه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->