وزیر ارتباطات: نقد مردم به کیفیت اینترنت به‌حق است و آن را می‌پذیریم معاون وزیر ارتباطات: بحث افزایش تعرفه اینترنت درحال‌بررسی است و تا دوهفته دیگر نهایی می‌شود ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟
سرخط خبرها

اصلی‌ترین قربانیان فیشینگ چه کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۳۵۵۰
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
اصلی‌ترین قربانیان فیشینگ چه کسانی هستند؟

فیشینگ یکی از روش‌های متداول کلاهبرداری سایبری در ایران است تا‌جایی‌که مدتی قبل، پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری‌ از‌طریق درگاه‌های جعلی بانکی هشدار داد. این مسئله مختص ایران نیست و هکرهای زبردست در تمام دنیا در سالیان اخیر از حملات فیشینگ به‌عنوان نخستین قدم در اجرای تعدادی از بزرگ‌ترین نفوذهای سایبری و رخنه‌های اطلاعاتی بهره برده‌اند. دانش این گروه‌ها به‌مرور زمان افزایش یافته و به همین دلیل حملات آن‌ها نیز پیچیده‌تر شده است.
سؤال اینجاست که چرا پس‌از گذشت چند دهه، هنوز هم این روش‌ها کارایی خود را از دست نداده‌اند. محققان امنیتی گوگل در کنفرانس امنیتی Black Hat 2019 اطلاعات جالبی درباره گستردگی این حملات و ویژگی‌های آن‌ها ارائه کرده‌اند.
یکی از دلایل اصلی موفقیت این حملات، نا‌آگاهی کاربران و استفاده‌نکردن آن‌ها از سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای است. به گفته گوگل ۴۵درصد کاربران اینترنت از فیشینگ و خطرات ناشی از آن هیچ اطلاعی ندارند.
جی‌میل هر روز بیش‌از ۱۰۰میلیون ایمیل فیشینگ را بلاک می‌کند که ۶۸درصد آن‌ها جدید و بی‌سابقه هستند. اجرای حمله در ابعاد گسترده می‌تواند شانس به‌دام‌افتادن کاربران را افزایش دهد.
به گفته این محققان، میزان حمله به کاربران سازمانی، پنج‌برابر بیشتر از کاربران عادی است. همچنین احتمال هدف‌قرار‌گرفتن کاربران دانشگاهی، دولتی و حساب کاربری مؤسسات غیر‌انتفاعی به‌ترتیب ۲، ۳ و ۳.۸برابر بیش‌از یک فرد عادی است.
کمپین‌های فیشینگ انبوه معمولا حدود ۱۳‌ساعت فعال هستند، اما حملات متمرکزتر که گوگل از آن‌ها با عنوان «کمپین بوتیک» نام می‌برد و تنها افراد خاصی را هدف می‌گیرند، فقط ۷‌دقیقه باقی می‌ماند.
در نیمی از حملات، هکر خود را به‌جای ارائه‌دهنده سرویس ایمیل جا می‌زند. در ۲۵‌درصد این کمپین‌ها هکر مدعی ارائه سرویس ابری است و در رده بعدی نیز مهاجمان خود را به‌جای سایت‌های تجاری یا مؤسسات خدمات مالی جا می‌زنند.
حملات فیشینگ کماکان از بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت سایبری به شمار می‌روند و ظاهرا تا‌زمانی‌که اطلاعات کاربران درباره آن‌ها افزایش پیدا نکند، کماکان به قربانی‌گرفتن ادامه خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->