تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۴ بر کوانتوم، فوتونیک و هوش مصنوعی خواهد بود احتمال قطعی گسترده خطوط مخابرات و اینترنت در تابستان امسال (۱۴۰۴) سازمان فضایی ایران کپسول زیستی حمل انسان به فضا را امسال آزمایش می‌کند زمان انتشار آپدیت One UI ۷ برای گوشی‌های سامسونگ + فهرست نتیجه پژوهشی جدید: مصرف ماریجوانا بر فعالیت مغز و حافظه تأثیر می‌گذارد کاهش مصرف اینترنت کشور در زمان پخش سریال «پایتخت»! + عکس معنای «گوگل» افشا شد| تاریخ سازی یک اشتباه تایپی گوشی هوشمند، سومین کالای عمده وارداتی در سال ۱۴۰۳ بوده است آیا طراحی آیفون ۱۷ پرو متفاوت از نسل قبل خواهد بود؟ هوش مصنوعی واتساپ و اینستاگرام معرفی شد | Llama ۴، قوی‌تر از مدل‌های گوگل و OpenAI درباره گوشی جدید اینفینیکس که در هوا عطر پخش می‌کند + مشخصات و قیمت همه‌چیز درباره Corleo، ربات چهارپای کاوازاکی که می‌توانید سوارش شوید + فیلم راهنمای افزایش سرعت اینترنت رایتل 4g نتایج تحقیقات جدید: افراد متأهل بیشتر از مجردان به زوال عقل مبتلا می‌شوند دانشمندان می‌گویند ممکن است ما در کره ماه زندگی میکروبی به جا گذاشته باشیم ساعت‌های ۱۴ میلیارد تومانی ژژه لکولتر با مینیاتورهای شاهنامه + عکس ترامپ اجرای قانون ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک را ۷۵ روز دیگر عقب انداخت قابلیت Copilot Vision مایکروسافت به ویندوز و موبایل می‌آید + قابلیت‌ها آیا تراشه‌های الکترونیکی هم شامل تعرفه‌های سنگین ترامپ می‌شوند؟ هوش مصنوعی Runway Gen-4 رونمایی شد | تولید پیشرفته ویدئو + فیلم افزایش قابل‌‌توجه زباله‌های فضایی در سال ۲۰۲۴
سرخط خبرها

مقابله گوگل با فیشینگ و دیگر فعالیت‌های مخرب ایمیلی

  • کد خبر: ۳۷۰۳۶
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
مقابله گوگل با فیشینگ و دیگر فعالیت‌های مخرب ایمیلی
گوگل اعلام کرده که در چارچوب آپدیت‌های امنیتی اخیر برای G Suite، استاندارد جدیدی را برای احراز اصالت ایمیل‌ها تعریف کرده و از این پس آیکون متعلق به شرکت‌ها و برند‌ها را در کنار ایمیل ارسالی از سوی آن‌ها (که البته به تایید گوگل نیز رسیده است) نمایش می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، به کمک این استاندارد که شاخص‌های برند برای شناسایی پیام نام دارد گوگل لوگوی متعلق به برند‌ها را (از سازمان‌هایی که پیشتر اصالت ایمیل هایشان با استفاده از سیستم DMARC تایید شده) درون حباب‌های آیکون کاربری جیمیل نمایش خواهد داد و به لطف این اقدام انتظار می‌رود که حملات فیشینگ و دیگر فعالیت‌های مخرب ایمیلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
 
مقابله گوگل با فیشینگ و دیگر فعالیت‌های مخرب ایمیلی

اما برای آنکه لوگوی برندی در اینباکس کاربران نمایش داده شوند و به گیرنده‌ها ثابت گردد که ارسال کننده دقیقا همان شرکت است، باید یک فرایند بازرسی ضد سوء استفاده را پشت سر بگذارد که به تعبیر گوگل نوعی روند اعتبارسنجی است و توسط دو شرکت شناخته شده این حوزه به نام‌های Entrust Datacard و DigiCert انجام می‌شود.

این فرایند اعتبارسنجی همانطور که گفته شد تلاش هکر‌ها برای انجام حملات فیشینگ را مختل می‌کند و به کاربران کمک خواهد کرد که بهتر اصالت یک ایمیل را تشخیص دهند؛ در نتیجه کلاهبرداران اینترنتی دیگر به آسانی نمی‌توانند خود را به عنوان شرکت‌های معتبر جا بزنند و از کاربران کلاهبرداری کنند. گوگل اعلام کرده که طرح پایلوت آن طی هفته‌های آتی با چند شرکت محدود آغاز می‌شود هرچند که پس از این بازه شرکت‌های بیشتری میتوانند از این استاندارد استفاده نمایند.

اقدام اخیر گوگل در عمل بسیار شبیه به تیک آبی رنگی است که در شبکه‌های اجتماعی برای پروفایل‌های اصلی شاهدش هستیم منتها اینبار خبری از تیک آبی نیست و در عوض این لوگوی شرکت هاست که اعتبار ایمیل دریافتی را نشان میدهد.

منبع: digiato
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->