معاون اقتصادی شهرداری مشهد خبر داد؛ فراهم شدن بستر‌های جذب سرمایه‌گذار در مشهد همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه جشنواره گل در مشهد کجا برگزار می‌شود؟ + فیلم توسعه روستا‌های مجاور، راه‌حل حاشیه‌نشینی در مشهد قلندرشریف: شهرداری طی دو، سه دوره اخیر بیشترین درآمد را در بخش‌های مختلف داشته است | مشهد به مرکز دیپلماسی شهری تبدیل شده است کشف پرونده سرقت ۱۲۰ میلیاردی از یک خانه مسکونی در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است شهروند خبرنگار | نمایی از مرزعه کلزا در نیشابور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست + فیلم اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت + فیلم نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

  • کد خبر: ۳۸۵۴۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: طی هفت سال گذشته، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: موفقیت شهرداری مشهد برای افزایش رضایتمندی شهروندان در ارائه خدمات بهتر و ارائه خدمات بهتر نیز یقینا مستلزم شناخت نیاز‌ها و انتظارات شهروندان است و یکی از بهترین راه‌های اطلاع از درخواست ها، انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل شهروندان در حوزه شهری، که در مشهد از سال ۷۵ شاهد راه اندازی آن بوده ایم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ است.

وی افزود: تحلیل تماس‌ها و درخواست‌های مردمی ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ نشان داد یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در این مرکز به ثبت رسیده است که ۵۴ درصد از شهروندان، به صورت آنی و در لحظه تماس، توسط کارشناسان واحد دریافت، راهنمایی و پاسخگویی شده و درخواست‌های ۴۶ درصد از شهروندان نیز برای پاسخگویی، به واحد مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.

رمضانی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندان در هفت سال گذشته از شهرداری که آن را با ۱۳۷ در میان گذاشته اند شامل توسعه و نگهداری فضای سبز ۱۰ درصد، نظارت بر ساخت و ساز‌ها ۱۰ درصد، رفت و روب و نظافت ۹.۵ درصد، سد معبر ۸.۵ درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر هشت درصد بوده است.
وی اضاغه کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان با ۱۳۷، در اسفند ماه و کمترین تماس در دی ماه صورت گرفته و در تمامی این سال ها، منطقه دو مشهد به علت وسعت و جمعیت بالا، بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵۵ درصد درخواست‌های مردمی نیز مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، شاهد رشد تماس‌ها در موضوع برف روبی، فرهنگی، من کارت، آبگرفتگی معابر و آرامستان‌ها به میزان بیش از ۱۰۰ درصد بوده و تعداد درخواست‌های شهروندی در دو حوزه عمران شهری و تفکیک و بازیافت با کاهش مواجه بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، پنجاه درصد درخواست‌های قابل پیگیری مردمی در پنج روز و ۵۰ درصد نیز در بیشتر از پنج روز پاسخگویی می‌شد که در سال ۹۸، با اتصال سامانه سجای ۱۳۷ به اتوماسیون اداری گام، زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی مربوط به موضوع بارش برف با میانگین پاسخگویی ۲.۲ روز و رتبه آخر سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی نیز به پیام‌های با موضوع دفاتر پیشخوان با میانگین پاسخگویی ۵۲ روز اختصاص داشته است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میانگین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی قابل پیگیری در مناطق ثامن و سه کمتر و در مناطق چهار و هشت بیشتر از سایر مناطق بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد در مورد درخواست‌های مردمی قابل پیگیری اقدام نشده، تصریح کرد: پیام‌های مردمی با موضوع فضای سبز با ۱۶.۹ درصد، آسفالت با ۱۵.۹ درصد، ترافیک با ۱۵.۲ درصد، مرمت و بهسازی پیاده رو‌ها با ۱۰.۱ درصد و جوی و جداول با ۸.۴ درصد، بیشترین درصد درخواست‌های مردمی انجام نشده را به خود اختصاص داده اند که به دلایلی همچون عدم تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز، نبود طرح و برنامه، نبود امکانات و ... بوده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->