طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد
سرخط خبرها

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

  • کد خبر: ۳۸۵۴۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: طی هفت سال گذشته، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: موفقیت شهرداری مشهد برای افزایش رضایتمندی شهروندان در ارائه خدمات بهتر و ارائه خدمات بهتر نیز یقینا مستلزم شناخت نیاز‌ها و انتظارات شهروندان است و یکی از بهترین راه‌های اطلاع از درخواست ها، انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل شهروندان در حوزه شهری، که در مشهد از سال ۷۵ شاهد راه اندازی آن بوده ایم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ است.

وی افزود: تحلیل تماس‌ها و درخواست‌های مردمی ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ نشان داد یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در این مرکز به ثبت رسیده است که ۵۴ درصد از شهروندان، به صورت آنی و در لحظه تماس، توسط کارشناسان واحد دریافت، راهنمایی و پاسخگویی شده و درخواست‌های ۴۶ درصد از شهروندان نیز برای پاسخگویی، به واحد مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.

رمضانی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندان در هفت سال گذشته از شهرداری که آن را با ۱۳۷ در میان گذاشته اند شامل توسعه و نگهداری فضای سبز ۱۰ درصد، نظارت بر ساخت و ساز‌ها ۱۰ درصد، رفت و روب و نظافت ۹.۵ درصد، سد معبر ۸.۵ درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر هشت درصد بوده است.
وی اضاغه کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان با ۱۳۷، در اسفند ماه و کمترین تماس در دی ماه صورت گرفته و در تمامی این سال ها، منطقه دو مشهد به علت وسعت و جمعیت بالا، بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵۵ درصد درخواست‌های مردمی نیز مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، شاهد رشد تماس‌ها در موضوع برف روبی، فرهنگی، من کارت، آبگرفتگی معابر و آرامستان‌ها به میزان بیش از ۱۰۰ درصد بوده و تعداد درخواست‌های شهروندی در دو حوزه عمران شهری و تفکیک و بازیافت با کاهش مواجه بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، پنجاه درصد درخواست‌های قابل پیگیری مردمی در پنج روز و ۵۰ درصد نیز در بیشتر از پنج روز پاسخگویی می‌شد که در سال ۹۸، با اتصال سامانه سجای ۱۳۷ به اتوماسیون اداری گام، زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی مربوط به موضوع بارش برف با میانگین پاسخگویی ۲.۲ روز و رتبه آخر سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی نیز به پیام‌های با موضوع دفاتر پیشخوان با میانگین پاسخگویی ۵۲ روز اختصاص داشته است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میانگین سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی قابل پیگیری در مناطق ثامن و سه کمتر و در مناطق چهار و هشت بیشتر از سایر مناطق بوده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد در مورد درخواست‌های مردمی قابل پیگیری اقدام نشده، تصریح کرد: پیام‌های مردمی با موضوع فضای سبز با ۱۶.۹ درصد، آسفالت با ۱۵.۹ درصد، ترافیک با ۱۵.۲ درصد، مرمت و بهسازی پیاده رو‌ها با ۱۰.۱ درصد و جوی و جداول با ۸.۴ درصد، بیشترین درصد درخواست‌های مردمی انجام نشده را به خود اختصاص داده اند که به دلایلی همچون عدم تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز، نبود طرح و برنامه، نبود امکانات و ... بوده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->