اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند خرده روایت‌هایی از خانواده‌ کسانی که اعضای بدن‌شان اهدا شد
سرخط خبرها

چگونه واکسن اوریون سرخچه و سرخک از عفونت کویید ۱۹ جلوگیری می‌کند؟

  • کد خبر: ۴۲۱۴۳
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
چگونه واکسن اوریون سرخچه و سرخک از عفونت کویید ۱۹ جلوگیری می‌کند؟
نتایج یک آزمایش جدید بالینی نشان می دهد واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) می تواند از کارکنان بهداشت و سلامت در مقابل عفونت کووید ۱۹ حفاظت کند.
به گزارش شهرآرانیوز، صد‌ها میلیون نفر در طول حدود ۵۰ سال گذشته واکسن MMR را دریافت کرده اند. معمولاً این واکسن قبل از سن ۶ سالگی به کودکان داده می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که واکسن از ابتلاء به عفونت بیماری کووید ۱۹ پیشگیری می‌کند.

«میشل آویدان» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: ما معتقدیم که واکسن MMR می‌تواند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

وی در ادامه می‌افزاید: از آنجایی که این واکسن حاوی مقادیر کم ویروس‌های زنده و بسیار ضعیف شده سرخک، سرخجه و اوریون است به نظر می‌رسد موجب تقویت واکنش ایمنی بدن به عفونت‌ها، و نه فقط ویروس‌های خاص موجود در واکسن، می‌شود.

محققان معتقدند این واکسن تأثیر دارد چراکه محافظی در مقابل ویروس‌های نظیر کروناویروس است.

به گفته محققان، آنتی بادی‌های ایجادشده در واکسن MMR با کروناویروس هم مقابله می‌کنند.

قرار است آزمایش این واکسن در کشور‌های کانادا، غنا، ایرلند، آفریقای جنوبی، اوگاندا، بریتانیا، آمریکا، زامبیا و زیمباوه انجام شود. شرکت کنندگان به مدت ۵ ماه تحت نظر خواهند بود.

به گفته محققان، اگر آزمایش نشان دهد که واکسن MMR می‌تواند واکنش ایمنی عمومی بدن را تقویت کند، می‌تواند تأثیر واکسن‌های فعلی در حال توسعه برای پیشگیری از عفونت کروناویروس را تقویت نماید.
 
مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->