ادعای نهاد دریایی انگلیس: تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز افزایش یافته است

  • کد خبر: ۴۲۶۰۲۳
  • ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۳۹
ادعای نهاد دریایی انگلیس: تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز افزایش یافته است
«شهرآرانیوز - گروه سیاسی»، مرکز مشترک اطلاعات دریایی انگلیس اعلام کرد که با وجود افزایش سطح تهدید و وقوع ۲ حمله طی ۷۲ ساعت گذشته، تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز از مسیر‌های جنوبی و شمالی رو به افزایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، این مرکز در تازه‌ترین ارزیابی خود از وضعیت امنیت دریایی منطقه اعلام کرد که جریان تردد در خلیج فارس افزایش یافته و از ازدحام کشتی‌ها در لنگرگاه‌های منطقه نیز کاسته شده است.

بر اساس این گزارش، شناور‌های تجاری برای عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی تحت کنترل عمان و مسیر شمالی تحت کنترل ایران استفاده می‌کنند.

مرکز مشترک اطلاعات دریایی در عین حال سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را قابل توجه ارزیابی و اعلام کرد که خطر اختلال در سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای و فعالیت‌های نظامی منطقه‌ای همچنان ادامه دارد.

این نهاد وقوع ۲ حمله به کشتی‌های تجاری را طی ۷۲ ساعت گذشته تایید کرده است. در نخستین حادثه که ۲۵ ژوئن، چهارم تیر، رخ داد، یک فروند کشتی کانتینری در فاصله ۷.۵ مایل دریایی از ساحل عمان با پرتابه‌ای ناشناس هدف قرار گرفت و بخشی از پل فرماندهی آن آسیب دید.

در حادثه دوم نیز یک فروند نفتکش ۲۷ ژوئن، ۶ تیر، در فاصله هشت مایل دریایی از ساحل عمان هدف پرتابه‌ای قرار گرفت که به ادعای این مرکز، احتمالا پهپاد بوده است. این حمله نیز به پل فرماندهی نفتکش خسارت وارد کرد.

در هیچ‌یک از این ۲ حادثه تلفات جانی یا آلودگی زیست‌محیطی گزارش نشد و هر ۲ شناور توانستند بدون محدودیت جدی به مسیر خود ادامه دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.