شکایت حماس علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری عراقچی: دیپلماسی عمومی شگفت‌انگیز رئیس‌جمهور افق‌های جدیدی در مقابل ۲ کشور «ایران و عراق» می‌گشاید بهروزآذر: زنان می‌توانند بازیگر اصلی رسیدن به دنیایی عادلانه‌تر باشند هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق هر سه شهید عملیات تروریستی میرجاوه خراسانی هستند آیت‌الله علم‌الهدی: هدایت نقدینگی به سمت تولید، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | توجه دولت و مجلس بر توسعه تولید و بازارسازی بین‌المللی رئیس جمهور در بصره: باید با همسایگان با دوستی و برادری رفتار کنیم استاندار بصره: سفر پزشکیان به این استان تاریخی است دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای برخورد با تروریست‌های میرجاوه پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد
سرخط خبرها

همتی: ده‌ها میلیارد دلار درآمد ارزی کشور را در خارج مسدود کرده‌اند

  • کد خبر: ۴۶۸۱۱
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
همتی: ده‌ها میلیارد دلار درآمد ارزی کشور را در خارج مسدود کرده‌اند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: من همیشه این را می‌گویم که بازار ارز، پرریسک‌ترین بازار است، ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند انجام دهند.
به گزارش شهرآرانیوز، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرد: شرایط بازار ارز از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. به خاطر اتفاقاتی که در شش ماه اول امسال بعد از قضیه کرونا افتاد و همچنین فشار‌هایی که در چارچوب فشار حداکثری دولت آمریکا و تحریم‌هایی که اعمال و عملیاتی می‌کند، این بازار دچار مشکل شده است. متأسفانه انتظارات منفی در جامعه شکل گرفته است. ما همه تلاش خودمان را می‌کنیم که این وضعیت را به ثبات برسانیم. نقل و قول‌هایی از من می‌شود که گفته بودم، قیمت ارز پایین می‌آید، اما این شرایط بسیار پیچیده و در حال تغییر است و محدودیت‌هایی را روی منابع ما، گذاشته اند و ده‌ها میلیارد دلار از درآمد ارزی را در خارج از کشور مسدود کرده اند، حتی خیلی از کشور‌هایی که روابط خوبی با ما دارند به خاطر فشار آمریکا اجازه ندادند که ما از آنها، استفاده کنیم در حالی که پیش بینی من این بود که بتوانیم از این منابع، بهره برداری کنیم. خوشبختانه اقدامات خوبی را شروع کردیم و نسبت به آینده، خوش بین هستم.

او افزود: در روز‌های آخر رییس جمهوری فعلی آمریکا فشار‌ها را بیشتر می‌کند و ما هم مقاومت مان را بیشتر می‌کنیم. امیدوارم که بتوانیم این مسایل را حل کنیم و یکی از مهمترین کار‌های ما مذاکره با کشور‌هایی بوده که پول هایمان در آنجا مسدود است. دو روز پیش سفری به عراق داشتم که سفر خوبی بود و انشاالله بتوانیم از منابع مان در آنجا که بیش از ۵ میلیارد دلار است، استفاده کنیم. امیدواریم که به تدریج تجار و واردکنندگان ما متوجه شوند که در کجا‌ها به منابع، دسترسی پیدا کردیم و عملا وقتی تخصیص‌های ما پاسخ داده می‌شود آن‌ها خودشان در بازار، متوجه خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در بخش اسکناس نیز عرضه کافی انجام می‌دهیم و بخش نیما، خوب شده است. امیدواریم با اقداماتی که در دست اجرا داریم به تدریج شاهد ثبات بهتر و بیشتر در بازار ارز باشیم، ولی این را قبول کنیم که تا سه هفته آینده، فشار‌ها به ایران زیاد خواهد شد. من همیشه این را می‌گویم که بازار ارز، پرریسک‌ترین بازار است، ولی هر چه که مردم خودشان تشخیص دادند انجام دهند. ریسک این بازار بالا است و هر لحظه ممکن است، اتفاقی بیفتد.

منبع: برنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->