هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است ناهید کیانی، گردآفرید زمانه جام قهرمانی فوتسال افغانستان به پنجشیر رفت کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند
سرخط خبرها

مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت

  • کد خبر: ۴۷۳۰۵
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت
«فرحناز عاقل» معلم فداکاری است که دانش‌آموز افغانستانی او گوشی هوشمند نداشت و به همین دلیل از درس‌هایش عقب مانده بود. عاقل به پارک محله دانش‌آموز رفت و در فضای باز و به دور از کرونا، تلاش کرد این دختربچه از درس‌هایش عقب نماند.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز- شیوع کرونا روند معمول آموزش کودکان را با مشکل روبه‌رو کرد. از یک طرف زمینه مناسبی برای جایگزینی آموزش غیرحضوری فراهم نبود و از طرف دیگر آنچه به‌عنوان روش‌های غیرحضوری به دانش‌آموزان معرفی شد، همه‌گیر نبود.
 
وزارت آموزش‌وپرورش تلاش کرد با شبکه شاد و با استفاده از اینترنت، بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار کند، اما این آغاز مشکلات بخش زیادی از دانش‌آموزانی بود که به گوشی هوشمند دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند از خدمات شاد استفاده کنند.
 
اما معلمان آموزش بچه‌ها را مهم‌ترین رسالت خود می‌دانند، آن‌ها حتی در شرایط کرونایی هم از تلاش باز نمی‌ایستند و از هر فرصتی برای آموزش بچه‌ها استفاده می‌کنند. مثل یکی از دانش‌آموزان کلاس دوم دبستان هاشمی منطقه ۱۴ تهران که افغانستانی است.
 
او به‌علت نداشتن گوشی هوشمند از آموزش جا مانده بود، اما عشق یک معلم به کارش باعث شد این کودک به هم‌کلاسان خود برسد و از تحصیل جا نماند.
 
مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت


این دانش‌آموز افغانستانی میهمان ما بود

«فرحناز عاقل» معلمی که ۲۹ سال سابقه تدریس در مدارس دارد، درباره شرایط تحصیل این دختر تبعه افغانستانی می‌گوید: در کلاس درس امسال ۳۳ دانش‌آموز داشتم که همه به گوشی هوشمند دسترسی داشتند، به‌جز یکی از آن‌ها که این موضوع ارتباط من با او را قطع کرده بود.
 
وی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز دوسه سال است میهمان کشور ما شده است، افزود: من فکر کردم باتوجه‌به عدم دسترسی مناسب به آموزش، ممکن است این دختر در امتحانات تابستانی هم مردود شود و نخواستم به این موضوع بی‌تفاوت باشم. سعی کردم با حضور مادر و ۲ برادر کوچک‌ترش در مدرسه برای او کلاس جبرانی برگزار کنم، اما شیطنت بچه‌ها و اینکه مادرشان نمی‌توانست آن‌ها را در خانه یا نزد کسی بگذارد، مانع شد و بعد از ۲ جلسه تصمیم گرفتیم در پارک کوچکی که در محله پیروزی قرار دارد و فضای مناسبی از نظر رعایت فاصله‌گذاری هم به حساب می‌آید، آموزش را ادامه دهیم.
 
این معلم فداکار گفت: خوشبختانه این دانش‌آموز با این جلسات آموزشی، تقریبا برای آزمون جبرانی شهریورماه آماده شده است و حالا می‌تواند با قبولی در این آزمون به ادامه تحصیلش بپردازد.
 
مهر معلم ایرانی به دانش‌آموز افغانستانی که گوشی هوشمند نداشت
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->