فرهمندی: در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان یزدی: اتصال بلوار امام خمینی (ره) به نماز مشکل ارتباطات محور شمالی جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس
سرخط خبرها

۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد

  • کد خبر: ۴۸۲۲۷
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۱۳۸ میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از ناوگان اتوبوس رانی مشهد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش هزینه پرداختی به شرکت‌های خصوصی اتوبوس رانی از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان خبر داد که این مبلغ برای جبران خسارت این شرکت‌ها از کرونا پرداخت می‌شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بتول گندمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در تشریح مصوبات جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون‌های شهرسازی و حقوقی شورا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد ظرفیت واحد‌های اتوبوس رانی در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دارد، گفت: در انتهای سال ۹۸ برای ما به التفاوت هزینه پرداختی شهروندان به ناوگان اتوبوس رانی مشهد، ۸۳ میلیارد تومان را مصوب کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دوماهه ناوگان اتوبوس رانی، افزایش قیمت بلیت اتوبوس از پایان خردادماه اعمال شد و همچنین با توجه به تأکید بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای کاهش انتقال بیماری کرونا، بار مالی مدیریت شهری از ۸۳ میلیارد تومان به ۲۲۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درهمین راستا در این نشست مشترک لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس رانی بررسی شد و با توجه به اینکه شرکت‌های بخش خصوصی برای امسال پیش بینی درآمد مشخصی را در دستورکار داشتند و این درآمد به دلیل وقوع کرونا تحقق پیدا نکرد، مدیریت شهری تصمیم گرفت برای حمایت و جبران خسارت شرکت‌های خصوصی ۱۳۸ میلیارد تومان دیگر به مبلغ مصوب در برنامه بودجه سال ۹۹ اضافه کند.


۲۵ میلیون تومان معافیت بیشتر برای ایثارگران

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به طرح پیشنهادی کمیسیون ایثارگران به منظور افزایش سقف معافیت بدهی ایثارگران به شهرداری گفت: براساس مصوبه سال ۹۴، ایثارگرانی که در بخش‌های مختلف شهری در قالب عوارض، پروانه و پایان کار به شهرداری بدهی دارند، از ۴۰ میلیون تومان معافیت بهره مند می‌شوند. وی افزود: در این جلسه مصوب شد که سقف این معافیت به ۶۵ میلیون افزایش پیدا کند که این موضوع پس از تصویب در صحن علنی شورا قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و ایثارگران می‌توانند یک دوره از این سقف معافیت بهره‌مند شوند.


آغاز مطالعات برقی کردن ناوگان حمل و نقل مشهد

گندمی با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای شهر مشهد درباره ایجاد مطالعات جامع توسعه حوزه حمل و نقل برقی در مشهد اظهار کرد: تاکنون در این زمینه چندین مصوبه در شورای شهر برای توسعه و راه اندازی اسکوتر، دوچرخه‌های برقی و اتوبوس‌های برقی به تصویب رسیده است، اما تا به حال مطالعات جامعی برای توسعه این امکان به همه شاخه‌های حمل و نقل برقی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد‌های اجتناب ناپذیر در حوزه حمل و نقل شهری و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهر‌ها افزود: حرکت به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل برقی ضروری و اجتناب ناپذیر است تا بتوان با بهره مندی از ظرفیت حمل و نقل پاک در کاهش آلاینده‌های محیطی نقش آفرینی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم با تأیید موافقت اعضا با اجرای این طرح ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ طرح مصوبه قبلی شورا در زمینه حمل و نقل پاک از طریق سازمان مپنا در حال پیگیری است، بررسی کامل مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل و نقل شهر مشهد به این سازمان محول شد.


استفاده از روش‌های ترکیبی برای محاسبه عوارض

وی با اشاره درخواست و مشکل برخی شهروندان در اصلاح محاسبات عوارض بر افزایش بهره برداری اعیان گفت: در مدل گذشته که توسط شورای پنجم تصویب شده بود شرایطی فراهم شد تا محاسبات به روش غیردستی انجام شود؛ زیرا تأکید شورا بر حداقل شدن دخالت افراد در این گونه محاسبات بود؛ بااین حال در فرایند اجرای این مدل جدید با مشکلاتی مواجه شدیم که برخی پیشنهاد برگشت به مدل قدیمی و استفاده از ظرفیت کارشناسان را برای محاسبه اخذ عوارض داشتند.

گندمی تصریح کرد: ترکیب این ۲ روش را در دستور کار قرار داده ایم؛ یعنی همچنان از روش سیستمی و فرمول موجود برای اخذ این عوارض استفاده شود، اما زمانی که شهروندی به این روش معترض است، فضا برای استفاده از ظرفیت کارشناسان وجود داشته باشد.
او بیان کرد: در بخش دیگر این نشست بررسی قرارداد‌های بیش از ۱۵ میلیارد تومان شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این موارد شامل احداث مسیل آیه ها، پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه قرارداد خرید ماشین آلات، تجهیزات و مصالح مورد نیاز سازمان عمران و متمم قرارداد پارکینگ آزادی بود که به تأیید اعضای کمیسیون رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->