مدیرعامل شرکت توانیر: سال ۱۴۰۴، حدود ۲۴ هزار مگاوات کمبود برق داریم استاندار خراسان رضوی: زنجیره تولید و ارزش افزوده در استان تکمیل شود دور جدید پیش فروش محصولات سایپا از دوشنبه آینده (۱۷ دی ۱۴۰۳) لزوم هم‌فکری و تصمیم‌سازی برای اجرایی‌شدن پروژه‌هایی که در مشهد متوقف شده‌اند نمایشگر جایگاه‌های سوخت تغییر کرد + جزئیات معاونت علمی ریاست جمهوری و بانک مرکزی برای امنیت و شفافیت رمزپول و پرداخت‌یاری‌ها تفاهم‌نامه امضا کردند جزئیات عرضه اولیه «نبابک» یکشنبه آینده (۱۶ دی ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری کائولن شرق کشور در تربت‌حیدریه با حضور رئیس مجلس افتتاح شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) قیمت مرغ کاهش یافت | قیمت امروز گوشت قرمز، مرغ و دام زنده (۱۳ دی ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ دی ۱۴۰۳) | افت ۱۸ میلیونی تیگو ۷ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ دی ۱۴۰۳) | دنا پلاس توربو یک میلیارد و ۶۹ میلیون تومان اولویت بازرسی اصناف مشهد، نظارت بر کالا‌های اساسی و درج قیمت بر روی آن‌ها است فرصت تکمیل اطلاعات حقوق کارمندان در سامانه ثبت حقوق و مزایا تمدید شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) نفت، سال ۲۰۲۵ میلادی را با افزایش قیمت آغاز کرد نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۳ دی ۱۴۰۳) | دلار ۸۱ هزار و ۷۰۰ تومان روغن ۱۵ درصد گران شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) ۵ شاخصه اصلی حذف یارانه‌بگیران اعلام شد | دهک‌بندی‌ها تغییر می‌کند؟ پاتک کریسمس به بازار طلا و سکه ایران | بازار طلا از سکه افتاد (۱۳ دی ۱۴۰۳) ۲۰۲۵؛ سال انفجار ثروت میلیاردر‌ها | برندگان و بازندگان چه کسانی هستند؟ مصرف برق ۲ هزار مگاواتی ماینرهای غیرمجاز نگرانی تازه خریداران مسکن | نوسانات ارزی بر بازار مسکن اثر دارد؟ نرخ امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۳ دی ۱۴۰۳) | فلفل دلمه از ۲۵ تا ۱۰۰ هزار تومان جای خالی رفتارشناسی در تدوین و اجرای قوانین واریز سود سهام عدالت در راه است | میزان سود جدید چقدر است؟ ثبت رکورد جدید در تحویل گاز به نیروگاه‌های حرارتی تولید برق خراسان رضوی رقیب خودروهای چینی از راه رسید | بنز و تویوتا به زودی در بازار خودرو ایران دریافت حق ترانزیت در قبوض برق صنایع؛ مانع‌زدایی یا مانع‌تراشی؟ وزیر نفت خبر داد: تولید حداکثری گاز برای عبور از زمستان بیست و پنجمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهد | قیمت‌های نجومی و گلایه تولیدکنندگان از نوسانات ارز
سرخط خبرها

حذف پراید عملی یا ناممکن؟

  • کد خبر: ۴۹۸۰
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
حذف پراید عملی یا ناممکن؟
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری پراید از سال آینده متوقف می‌شود

جزایری| براساس اعلام سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودرو پراید براساس توافق صورت‌گرفته با شرکت سایپا و وزارت صمت از سال ۹۹ شماره‌گذاری نمی‌شود. این مسئول با تأکید بر اینکه این خودرو آسیب‌های زیادی در تصادفات ایجاد می‌کند گفته است: ما به سایپا گفتیم به تعهداتی که در سال ۹۸ برای تحویل خودرو پراید دار‌د عمل کند، اما از سال ۹۹ این خودرو را شماره‌گذاری نخواهیم کرد.

هرچند مسئولان راهنمایی و رانندگی و همچنین وزارت صمت تأکید دارند به منظور حفظ ایمنی رانندگان و مسافران باید در تولید برخی از خودرو‌ها تجدید نظر شود، آمار تولید خودرو در ۵ ماه اول امسال نشان می‌دهد تحقق این وعده با چالش‌هایی مواجه است. صنعت خودروسازی سهمی ۲۱ درصدی در ایجاد ارزش افزوده و همچنین سهم ۴ درصدی در تولید ناخالص داخلی طی سال‌های اخیر داشته است. از آنجا که صنعت خودروسازی همواره یکی از پیش‌ران‌های اقتصادی در نرخ رشد بوده است، دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند با اتخاد حمایت‌های مالی و غیرمالی، بستر‌های رشد تولید خودرو را فراهم کنند.

در این راستا دولت یازدهم بعد از کاهش شدید تولید خودرو در سال ۹۱، تزریق مالی به خودروسازان را در دستور کار قرار داد. این مسئله سبب شد تولید خودرو از ۷۲۹ هزار دستگاه در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه در سال ۹۶ برسد. در کنار این مسئله، دولت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، پرداخت تسهیلات خرید در سال ۹۴ را نیز در دستور کار قرار داد. با این حال، شروع تحریم‌ها سبب شد تولید خودرو در سال ۹۷ به ۷۹۸ هزار دستگاه کاهش یابد. وزارت صمت اواخر اسفند سال گذشته اعلام کرد برای سال ۹۸ حفظ تیراژ تولید در سال ۹۷ را به عنوان کف و افزایش ۲۰درصدی را به عنوان سقف هدف‌گذاری کرده است.

آمار‌های ۵ ماه نخست امسال نشان می‌دهد خودروسازان بیش از ۵ درصد از اهداف تعیین‌شده عقب هستند. همچنین آمار تولیدات شرکت سایپا بیانگر این مسئله است که پراید سهمی ۵۰ درصدی از کل تولیدات این شرکت را دارد. این مسئله از آنجا اهمیت دارد که با رفتن شرکت‌های خارجی از ایران و همچنین کاهش تولیدات شرکت ایران‌خودرو، فشار برای عرضه خودرو‌هایی که امکان داخلی‌سازی آن‌ها بیشتر وجود دارد افزایش یافته است. نگاهی به وضعیت صنعت خودروسازی کشور و تأکید مسئولان مبنی بر افزایش تولید با وجود قطع ارتباط با شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد اگر حذف شماره‌گذاری پراید از سال آینده غیرممکن نباشد، به طور حتم، با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->