خبر خوش وزیر کار به بازنشستگان: اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأمین شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)+ فیلم برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵
سرخط خبرها

مجسمه بزرگ فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد نصب نشد

  • کد خبر: ۴۹۹۴۲
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
مجسمه بزرگ فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد نصب نشد
مجسمه بزرگ و بیش از سی‌متری فردوسی که قرار بود در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شود، به مکان دیگری منتقل شد.
گروه حوزه و دانشگاه شهرآرانیوز | مجسمه بزرگ و بیش از سی‌متری فردوسی که قرار بود در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شود، به مکان دیگری منتقل شد.

این مجسمه بزرگ که با سرمایه‌گذاری حسین ثابت، هتلدار معروف مشهدی، و برای رونمایی در شب هفتاد‌سالگی دانشگاه فردوسی آماده می‌شد، سرنوشت دیگری پیدا کرده است.

میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد که به‌عنوان نقطه‌ای مرکزی در پردیس این دانشگاه مطرح است، از سال گذشته به‌عنوان مکان جانمایی مجسمه معرفی شده بود و اقدامات ساخت پایه‌ای محکم برای استقرار مجسمه آغاز شده بود.
آن‌طور که دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرده بود، این مجسمه قرار بود هم‌زمان با آیین هفتادمین سالگرد پایه‌گذاری دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شود که محقق نشد و ساخت مجسمه همچنان ادامه یافت.

ابتدای امسال بود که ساخت چنین مجسمه‌ای بیشتر در بین مردم مطرح شد و طرح آن موافقان و مخالفانی را با خود همراه کرد. دانشگاه فردوسی در مطلبی، هزینه ساخت آن را از منابع مالی دانشگاه تکذیب و پرداخت‌کننده همه هزینه‌ها را حسین ثابت بیان کرد.

با پایان ساخت مجسمه، همه منتظر جانمایی و رونمایی یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فردوسی در جهان بودند که صبح امروز با انتقال این مجسمه به مجموعه عظیم گردشگری حسین ثابت در منطقه طرق مشهد، این سؤال به وجود آمد که چگونه مجسمه‌ای که برای نصب در فضای دانشگاه فردوسی تهیه و مقدماتش تدارک دیده شده بود، از جای دیگری سر درآورد.

گفتنی است تا زمان انتشار این خبر، هیچ مدیری از دانشگاه فردوسی مشهد به این انتقال بحث‌برانگیز واکنشی نشان نداده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->