پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی بورس (چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت دلار (چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه ریزی دولت برای خرید ۲۱۰ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان داخلی ویدئو| توضیحات رئیس بانک مرکزی درباره نحوه تسویه حساب با بابک زنجانی قطع برق ۱۵ روزه صنایع منتفی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: حذف صفر هیچ تأثیری بر فرایند‌های واقعی اقتصاد ندارد | بی‌اثر در حفظ ارزش پول ملی مصرف بیش از ۶۳ هزار مگاوات برق در روز ۲۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افت شاخص بورس در معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴) اعلام ۱۰ عامل رسوب کالا توسط گمرک جزئیات نحوه محاسبه پلکانی قبض برق گسترش ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ‌ﻫﺎﯼ ایران و ترکمنستان در زمینه نفت و گاز شرایط دریافت وام ۴ میلیارد تومانی مشاغل خانگی چیست؟ تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق مشهد - ماری دستور سرپرست وزارت اقتصاد برای پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان تا یکم هر ماه هدف‌گذاری برای جذب ۱۰ همت سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های خراسان رضوی | عرضه بسته‌های ویژه جذب سرمایه در نمایشگاه مشهدفاینکس خراسان رضوی، در نبرد با آفت سن گندم | بیش از ۱۵۳ هزار هکتار از مزارع غلات استان، سم‌پاشی شد دلایل کمبود برنج خارجی در بازار مشهد | برنج پاکستانی کمیاب شد راه دشوار خانه دارشدن پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش نرخ ارز چه تأثیری بر قیمت لاستیک خودرو داشت؟ | واردات بی‌رویه تایر‌های چینی، مانع بزرگ حمایت از تولید داخل پیش بینی بورس (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴)| بازار قرمز می‌ماند؟ پیش‌بینی قیمت دلار (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ ارز کالاهای اساسی رسماً به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت خشکسالی، تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی را تهدید می‌کند قطعی منظم برق شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس: سرمایه‌گذار اماراتی به تعهد خود عمل کند مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: پیگیر مطالبات به‌حق نانوایان هستیم
سرخط خبرها

قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود

  • کد خبر: ۵۲۱۲۳
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود
به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود. کلان‌پروژه‌ای که گام ابتدایی برای ایجاد زیرساخت ترانزیتی و مراوداتی در منطقه و حرکتی رو به جلو برای تحقق آرزوی دیرینه اتصال چین، هند و کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود. در همین راستا متولیان کشوری و استانی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران مشهدی، پاسخگوی برخی ابهام‌ها درباره این طرح بزرگ ملی بودند.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره پیش‌بینی یا تضمینی در زمینه اجرای قطعه باقی‌مانده از این پروژه و همچنین امید به اتصال این خط ریلی به کشور‌های آسیای میانه و چین، گفت: کشورمان تابه‌حال راه‌آهنی با این مشخصات و ظرفیت نداشته است. در جلسات متعدد با مسئولان افغانستانی، آن‌ها اعلام کرده‌اند که با جدیت پیگیر ساخت قطعه چهارم این پروژه هستند. عباس خطیبی افزود: قطعه چهارم پروژه که ۸۵ کیلومتر است، در دو مرحله اجرا می‌شود. فاز اول این قطعه، باقی مانده است که طبق وعده، راه‌آهن افغانستان هم‌زمان با افتتاح و راه‌اندازی سه قطعه دیگر پروژه آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: منابع این پروژه را شرکت ایتالیایی تامین کرده است و پیمانکار کشور قزاقستان، برنده مناقصه شده است و همچنین این نوید را داده‌اند که طراحی فاز بعدی پروژه تا فرودگاه هرات به‌زودی به اتمام برسد و مناقصه آن به‌زودی برگزار می‌شود. همچنین مسئولان راه‌آهن این کشور درباره اتصال مزارشریف به هرات، برنامه‌های جامعی دارند که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد. وی تاکید کرد: از بابت تکمیل این پروژه نگران نیستیم و با جدیتی که در طرف مقابل دیده‌ایم، حداکثر تا یک سال آینده فاز اول این قطعه ساخته خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور درباره ایجاد امنیت این خط راه‌آهن دربرابر اقدامات احتمالی گروه‌های شبه‌نظامی گفت: از سه سال گذشته بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که تابه‌حال افغانستان در تامین امنیت دو قطعه ساخته‌شده از این طرح در کشور خودشان، عملکرد خوبی داشته است، با این حال نیرو‌های امنیتی هنوز در منطقه حضور دارند و این شبکه حفاظتی در زمان اجرا و بهره‌برداری از این راه‌آهن، کماکان حضور خواهند داشت. خطیبی با اشاره به افزایش ضریب‌امنیتی راه‌آهن خواف‌-هرات افزود: والی هرات، دستوری برای ایجاد پاسگاه‌هایی متعدد در تمام طول این مسیر ۶۲ کیلومتری داده است که بخشی از آن ساخته شده است و بخش دیگر درحال ساخت است. با تکمیل این پاسگاه‌ها، یک گردان نیروی نظامی، امنیت این خط را تامین خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه ابتدا موضوع باربری این خط اجرا خواهد شد، افزود: همه زیرساخت‌های لازم برای حمل مسافر ایجاد شده است که پس از هماهنگی‌های اجرایی بین ایران و افغانستان، می‌توان از ظرفیت‌های مسافربری این خط برای پوشش خدمات ترابری ریلی حدود ۵/۱ میلیون نفر از مردم کشور افغانستان در منطقه هرات استفاده کرد. خطیبی با اشاره به اینکه هرات و خراسان‌رضوی، قطب صادراتی و اقتصادی دو کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این پروژه قدم اول برای ایجاد کریدور بزرگ منطقه‌ای است و همچنین فضای خوبی برای امکان ارتباط شبکه ریلی به بندر‌های جنوبی و کشور‌های عراق و سوریه فراهم خواهد کرد. امیدواریم افغانستان این خط ریلی را تا مزارشریف ادامه دهد تا شاهد تحقق کریدور بیم‌المللی در منطقه باشیم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مراودات ترانزیتی مزایای اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد، گفت: پروژه ریلی خواف هرات یک ابرپروژه‌ای است که علاوه بر تکمیل پروژه راه‌آهن بافق، مشهد، تربت حیدریه، سنگان و هرات، یک کریدور بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ایجاد می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->