افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شناسایی گونه جدیدتر ویروس کرونا در انگلیس

  • کد خبر: ۵۳۶۲۳
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
شناسایی گونه جدیدتر ویروس کرونا در انگلیس
وزیر بهداشت انگلیس گفت: گونه جدیدتری از ویروس کرونا شناسایی شده که از انواع قبلی عفونی‌تر است. این گونه که اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده، جهش یافته‌تر است و قدرت سرایت بیشتری دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه از شناسایی گونه جدیدتری از ویروس کرونا که عفونی تر از انواع قبلی است خبر داد و گفت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. مت هنکاک با حضور در نشست خبری از دفتر نخست وزیری انگلیس عنوان کرد که این گونه اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده است. وی بر همین اساس تصریح کرد تمام افرادی که طی دو هفته گذشته در آفریقای جنوبی بوده یا با مسافران از این کشور در تماس بوده‌اند باید سریعا خود را قرنطینه کنند.

وزیر بهداشت انگلیس تحولات اخیر را به شدت نگران کننده توصیف کرد و گفت گونه جدیدتر ویروس کرونا جهش یافته‌تر و قدرت سرایت بیشتری دارد.

وی بر همین اساس مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی (رده ۴) قرار داد و افزود: ما متوجه شدیم که سطح سوم محدودیت‌های کرونایی برای مهار گونه جدید ویروس کرونا کافی نیست و بنابراین لازم است تا مناطق بیشتری از شرق و جنوب شرق را تحت پوشش سطح چهارم قرار دهیم. ما همچنین در رابطه با بخش‌هایی از جنوب غرب کشور که نشانه‌هایی از شیوع گونه جدید مشاهده شده اقدام خواهیم کرد.

اولین گونه جدید ویروس کرونا در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد. بوریس جانسون شنبه گذشته با افزایش سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور، به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، کریسمس میلیون‌ها انگلیسی را لغو کرد.

این سطح مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه گذشته اذعان کرد که مهار گونه جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. وی تصریح کرد مردم باید مانند کسی رفتار کند که به این ویروس مبتلا شده اند «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->