شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد
سرخط خبرها

ماهانه ۱۵۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در مشهد ثبت می‌شود

  • کد خبر: ۵۴۱۸
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
ماهانه ۱۵۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در مشهد ثبت می‌شود
رئیس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ماهانه ۱۵۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌ها در مشهد ثبت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علیرضا رحیمی ابا بیان اینکه برای کاهش تصادفات فرهنگ‌سازی و آموزش ضروری است، اما در بحث فرهنگ‌سازی نباید عجولانه اقدام کرد، ادامه داد: فرهنگسازی نیاز به زمان دارد و بستر فرهنگ‌سازی باید ایجاد شود، ولی متاسفانه تا کنون بستر مناسبی ایجاد نشده است.
وی افزود: در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی توسط پلیس راهور اقدامات مختلفی در مشهد و خراسان رضوی صورت گرفته و حتی بیشتر از امکانات در این حوزه کار شده است، اما همچنان معابر برای عابران پیاده ناامن است.

سهم ۵۶ درصدی عابران پیاده در تلفات جاده‌ای خراسان رضوی
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز گفت: عابران پیاده در تلفات تصادفات جاده‌ای سال گذشته استان سهم ۵۶ درصدی را به خود اختصاص داده اند.
سرهنگ حمید رضا دهنوی افزود: در سال ۹۷ حدود ۵۶ درصد جانباختگان تصادفات در مشهد و در سال ۹۶ نیز ۵۵ درصد جانباختگان عابران پیاده بودند.
وی ادامه داد: بیش از ۴۵ درصد عابران پیاده متوفی در تصادفات دارای سن بیش از ۴۰ سال بوده و سهم کودکان در تلفات سوانح رانندگی نیز کمتر از پنج درصد بوده است از این رو گروه بزرگسال آسیب پذیرتر هستند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با تاکید بر نقش آموزش در کاهش تصادفات گفت: با توجه به آسیب پذیری بیشتر بزرگسالان در تصادفات، آموزش همگانی در مساجد و سایر اجتماعات از اول مهر ماه اجرایی می‌شود.
دهنوی افزود: ۸۰ درصد سوانح رانندگی در معابر درون شهری برای عابران پیاده و موتورسواران رخ می‌دهد لذا برنامه‌ای با محوریت ساماندهی موتورسیکلت‌ها و ایمنی رفت و آمد عابران پیاده تهیه شده است که ایمنی خودرو و مهندسی ترافیک از دیگر موارد این برنامه است.
وی ادامه داد: طرح آموزش همگانی کاهش تصادفات در مساجد و سایر اجتماعات خراسان رضوی از ابتدای امسال برای این استان تدوین شد که هدف آن کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در هر سال است.
سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون آمار تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد کاهش داشته است.

طرح ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده
شهرداری مشهد نیز برای کاهش تلفات عابران پیاده در تصادفات طرحی با عنوان "ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده" به مرحله اجرا رسانده است.
سرپرست سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد در این خصوص گفت: پارسال ۱۰ هزار تصادف جرحی در شهر مشهد رخ داد که در این تصادفات هشت هزار عابر پیاده مجروح شدند لذا باید رعایت حق تقدم عابر پیاده مورد توجه قرار گیرد.
سید محمد محسن مصحفی افزود: رعایت حق تقدم عابر پیاده را باید به طرحی تبدیل کرد که برای شهروندان حس تعلق ایجاد کند، چون شهر برای عابران پیاده ایمن نیست از این رو در شهرداری مشهد طرح "حق تقدم عابر پیاده" طراحی شد که از اواسط مهر ماه وارد مرحله عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه در کلانشهر مشهد می‌تواند برند و آوازه‌ای برای این شهر در کشور محسوب شود.
سرپرست سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد گفت: حوزه ترافیک موارد بسیاری برای کار کردن و توجه دارد، فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب آموزشی برای درک عمیق‌تر مسائل ترافیکی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه یکی از کاربردی‌ترین وظایف این سازمان است.
مصحفی افزود: برای کاهش آمار تصادفات به ویژه در بخش عابر پیاده شهری باید خط کشی‌های مناسب و اصلاح هندسی صحیح وجود داشته باشد و در زمینه اعمال قانون نیز خوب عمل شود.
وی ادامه داد: اصلاح زیرساخت‌های مربوط به عبور امن از طریق خط کشی، اصلاحات هندسی، اقدامات فرهنگی و جلب توجه مردم برای استفاده از این مسیر‌ها از اولویت‌های کلان پروژه حق تقدم عابران است.
سرپرست سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد گفت: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در سه حوزه شهری مشهد آغاز می‌شود و به مرور به سایر نقاط این شهر تسری می‌یابد.
مصحفی افزود: گروه‌های مختلف مردم در رده‌های سنی مختلف هدف این طرح هستند و آموزش شهروندان، رانندگان ناوگان شهری و هزار مربی و معلم از اقدامات آموزشی در این زمینه است.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->