قطار بندرعباس -مشهد با تاخیر ۸ ساعته به مقصد رسید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۲ فوتی و ۵ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در ارتفاعات پیرانشهر (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) چند توصیه مهم و اثرگذار برای تقویت حافظه در فصل امتحانات آمارهای رسمی فاش کرد: ایران تک‌فرزندی شد تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران اولین پیوند مثانه در جهان با موفقیت انجام شد یافته‌های جدید دانشمندان درباره فراموشی | سالمندان کنجکاو کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند افراد مسلح یک روحانی در ایرانشهر را به گروگان گرفتند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی‌ها برای زاگرس باید بلندمدت باشد برنامه آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان ۱۴۰۴ تشدید تنش آبی کشور در ماه‌های آینده تعلیق ۲۲۵ واحد متخلف فروش مجازی فراورده‌های سلامت‌محور آیا رژیم گرفتن به معنای مدام گرسنه ماندن است؟ ورود نیمی از زائران ایرانی به عربستان اقدام ‌بهنگام برای بارداری بهترین روش مقابله با ناباروری است | هر چیزی به فصلش تلف‌شدن یوز ایرانی چه خطری برای محیط زیست دارد؟ دستگیری یک قاتل در سرخس ۲۱ سال پس از ارتکاب قتل آموزش محیط زیست در اولویت‌های یونسکو در ایران انتقاد نماینده مجلس از سازمان محیط زیست | حفاظت از اکوسیستم‌ها یک وظیفه حیاتی است حضور سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در مرز مشترک خراسان‌ رضوی و سمنان + فیلم هشدار دامپزشکی خراسان‌ رضوی درباره خطر شیوع سویه جدید تب‌‌برفکی مهلت ثبت نام سرویس مدارس در سال ۱۴۰۴ اعلام شد زاگرس با چه چالش‌هایی مواجه است؟ توصیه‌های تغذیه‌ای به دانشجویان و دانش‌آموزان برای امتحانات یاری مجلس برای حل تعارضات قانونی رشته‌کوه زاگرس پزشک مشهدی، دانشمند برگزیده سازمان بهداشت جهانی | گفت‌وگوی شهرآرانیوز با پروفسور «مجید غیور مبرهن» بیش از ۱۲۰۰ دامنه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی شناسایی شد مربیان قرآنی در دورترین نقاط کشور، به عنوان رابطان قرآن تربیت می‌شوند آلودگی ترکیبی هوای مشهد وضعیت فقر یادگیری در کشورهایی با درآمد متوسط و پایین
سرخط خبرها

آویزان از بال‌های مرگ

  • کد خبر: ۶۵۶۳۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آویزان از بال‌های مرگ
«بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ «بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 
بدل کاران تلاش می‌کردند با انجام کار‌هایی مانند بالانس زدن، آویزان شدن از دندان‌ها و پریدن از روی یک هواپیما به هواپیمای دیگر، نمایش‌های پیچیده تری را اجرا کنند. این بدل کاران با افتخار می‌گفتند که هدفشان از این اجرا‌های پرخطر، کسب درآمد از طریق مخاطبانی است که احتمالا برای دیدن مرگ یک نفر آمده بودند.
برای بال باز‌ها این کار یک تجربه وحشتناک و وسوسه انگیز بود. اگر قصد راه رفتن روی بال یک هواپیما را داشته باشید، باید مطمئن شوید که به وسیله مطمئنی چنگ زده اید که می‌تواند وزن شما را در برابر وزش بادی به سرعت حدود ۱۰۰ مایل در ساعت تحمل کند.
 
به گفته ناظران و مورخان، راه رفتن روی بال‌ها یک قانون حیاتی داشت؛ تا زمانی که چیز بهتری برای آویزان شدن به آن پیدا نکرده اید، آنچه را در دست دارید، رها نکنید.
یکی از این بال باز‌های جسور، اورمر لاکلیر ۲۶ ساله بود. این جوان آمریکایی ابتدا برای رفع مشکلات مکانیکی هواپیما در حین پرواز روی بال‌ها می‌رفت و بعد‌ها در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰، مردم را با بدل کاری‌های جسورانه اش شگفت زده کرد. متأسفانه یکی از همین نمایش‌ها جان او را گرفت. در میان بال بازها، ۸ نفر در اولین تجربه شان جان خود را از دست دادند. این پیشگامان بدون استفاده از هر وسیله ایمنی و چتر نجات روی بال‌ها راه می‌رفتند. پس از اتفاقات ناگوار بسیار، بال باز‌ها با سیم‌هایی مستحکم به هواپیما متصل می‌شدند و موظف بودند چتر نجات همراه داشته باشند.
 
میان بال باز‌های حرفه ای، چارلز لیندبرگ به شیرین کاری‌های جسورانه با چتر نجات شهرت داشت. بسی کلمن، اولین زن آفریقایی تبار که موفق به دریافت مجوز خلبانی بین المللی شده بود نیز با استفاده از چتر نجات بدل کاری می‌کرد. یکی دیگر از زنان موفق در این حرفه، لیلیان بویر بود که در صد‌ها نمایش بال بازی شرکت کرد.
دوران طلایی بال بازی با قانون اجباری بستن چتر نجات در سال ۱۹۳۸ کم رنگ شد و در دهه ۱۹۴۰ تقریبا پایان یافت، اما خلبانان باتجربه هنوز هم روی هواپیما‌های قدیمی ترمیم شده بر بال‌های مرگ قدم می‌گذارند.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
کارول لین بر بال هواپیمایی که شوهرش آن را بر فراز تورنتو به پرواز درآورده است؛ ۱۹۸۲.
 
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ایوان اونگر و گلدیس بالای، روی بال‌های هواپیما تنیس بازی می‌کنند؛ ۱۹۲۵.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
بال باز‌ها بالا و پایین بال یک هواپیما خودنمایی می‌کنند؛ ۱۹۲۰.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ریچارد شیندلر درحال بدل کاری؛ ۱۹۱۹.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
لیلیان بویر، بال باز مشهور؛ ۱۹۲۲.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->