چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات هشت شهروند مشهدی از میان دود آتش سوزی کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودکشی ویدا، بلاگر معروف تهرانی + تصویر آخرین استوری محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کدام کشورها قاچاق می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد

  • کد خبر: ۶۷۷۹۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه همزمان با روز ملی جمعیت افزود: شاخص نرخ کلی باروری به معنی میانگین تعداد فرزندانی است که یک زن در طول زندگی‌ خود به دنیا می‌آورد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۹۵ میانگین نرخ کلی باروری در استان خراسان رضوی ۲.۱ فرزند بود.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون شاخص نرخ باروری در کشور ۱.۷ فرزند است و استان خراسان رضوی از این نظر وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور دارد.

وی افزود: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

 

احمدیان ادامه داد: از سوی دیگر طی این مدت میزان موالید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز کاهش داشته به طوریکه از ۱۰۰ هزار تولد سالانه به ۹۵ هزار تولد در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری در اولویت جوانان قرار ندارد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا از سالهای گذشته دوره‌های آموزشی ازدواج سالم و مشاوره فرزندآوری را در حال اجرا دارد.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون مجوزی برای در اختیار گذاشتن وسایل پیشگیری از بارداری برای افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشت نداریم و مادران متقاضی تحت مشاوره قرار می‌گیرند و فقط برای افرادی که از نظر پزشکی نباید باردار شوند این خدمات در قبال نسخه پزشکی ارائه می‌گردد.

 

۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->