طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد
سرخط خبرها

پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۹۵۲۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.


خلیل‌ا... کاظمی دراین‌باره افزود: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری داشتند، از نزدیک در جریان روند ساخت این خطوط قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۳ گزارشی از وضعیت ساخت این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری به‌طول ۵/۲۸ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر درحال اجراست که تاکنون دستگاه حفار ۱۷ کیلومتر تونل خط ۳ را به‌صورت مکانیزه اجرا کرده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از اولویت‌های ما بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا، حرم‌مطهر تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این نکته تأکید دارند که این بخش مهم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


کاظمی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تأکید دارد و از آن حمایت می‌کند.


وی افزود: همچنین یکی‌دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورا قرار گرفت، پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری بود.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط ۳ حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه درحال انجام است، تا انتهای سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل و ادامه حفاری تونل خط ۳ در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

اگر منابع مالی تأمین شود، گام نخست خط ۴ بعد از سال ۱۴۰۳ آماده ساخت است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۴ قطارشهری افزود: در این بازدید گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده برای ساخت خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر حدفاصل مهرمادر واقع در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی ارائه شد.


کیانوش کیامرز اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد با تأمین منابع موردنیاز حفاری تونل خط ۴ تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان برسد و در صورت تأمین اعتبار ساخت گام نخست این خط نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد آغاز شود.


وی با بیان اینکه حفاری تونل خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر به اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که بهره‌برداری از گام نخست خط ۴ قطارشهری مشهد حدفاصل میدان امام‌حسین (ع) تا حرم‌مطهر نیز در اولویت قرار داده شود؛ این پروژه بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کیامرز با اشاره به تأکید نمایندگان مردم مشهد در پارلمان مبنی بر اولویت‌دادن تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه سلامت و تأمین تجهیزات دپوی خط ۲ در صورت تأمین مالی، گفت: اکنون به‌غیر از ایستگاه سلامت، عملیات اجرایی دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد نیز درحال انجام است که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->