درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازاری در ساحل شلوغ دریا ناصحی: مشکلات ترافیک مشهد با تکمیل پروژه‌های معابر حل می‌شود شهردار مشهد مقدس: می‌توانیم صادرکننده خدمات مهندسی در حوزه مترو باشیم + فیلم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مسائل شهر چه کوچک و چه بزرگ برای ما فرق نمی‌کند | افتتاح رسمی فاز یک خط۳ مترو با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از دوربرگردان تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده مشهد | معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: گره‌های ترافیکی با افتتاح دوربرگردان شهید فهمیده کاهش می‌یابد هوای مشهد همچنان آلوده است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) نخستین جلسه ستاد برگزاری دیدار ایران و کره شمالی در مشهد برگزار شد درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت‌به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان ۱۴۰۴ دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت
سرخط خبرها

پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۹۵۲۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.


خلیل‌ا... کاظمی دراین‌باره افزود: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری داشتند، از نزدیک در جریان روند ساخت این خطوط قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۳ گزارشی از وضعیت ساخت این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری به‌طول ۵/۲۸ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر درحال اجراست که تاکنون دستگاه حفار ۱۷ کیلومتر تونل خط ۳ را به‌صورت مکانیزه اجرا کرده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از اولویت‌های ما بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا، حرم‌مطهر تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این نکته تأکید دارند که این بخش مهم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


کاظمی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تأکید دارد و از آن حمایت می‌کند.


وی افزود: همچنین یکی‌دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورا قرار گرفت، پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری بود.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط ۳ حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه درحال انجام است، تا انتهای سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل و ادامه حفاری تونل خط ۳ در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

اگر منابع مالی تأمین شود، گام نخست خط ۴ بعد از سال ۱۴۰۳ آماده ساخت است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۴ قطارشهری افزود: در این بازدید گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده برای ساخت خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر حدفاصل مهرمادر واقع در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی ارائه شد.


کیانوش کیامرز اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد با تأمین منابع موردنیاز حفاری تونل خط ۴ تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان برسد و در صورت تأمین اعتبار ساخت گام نخست این خط نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد آغاز شود.


وی با بیان اینکه حفاری تونل خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر به اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که بهره‌برداری از گام نخست خط ۴ قطارشهری مشهد حدفاصل میدان امام‌حسین (ع) تا حرم‌مطهر نیز در اولویت قرار داده شود؛ این پروژه بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کیامرز با اشاره به تأکید نمایندگان مردم مشهد در پارلمان مبنی بر اولویت‌دادن تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه سلامت و تأمین تجهیزات دپوی خط ۲ در صورت تأمین مالی، گفت: اکنون به‌غیر از ایستگاه سلامت، عملیات اجرایی دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد نیز درحال انجام است که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->