سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

برای تزریق واکسن کرونا ناشتا باشیم یا نه؟

  • کد خبر: ۸۰۹۵۵
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
برای تزریق واکسن کرونا ناشتا باشیم یا نه؟
یک فوق تخصص مهندسی ژنتیک در خصوص ناشتابودن پیش از تزریق واکسن کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی کرمی با بیان اینکه مصرف مایعات زیاد مانند آب و آبمیوه‌های طبیعی پس از تزریق واکسن بسیار ضروری و مفید است گفت: افرادی که با حالت ناشتا واکسن می‌زنند، معمولا عوارض بیشتری مثل سرگیجه و بی‌حالی را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به این که میزان بروز عوارض به عملکرد سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارند، اظهار داشت: افرادی که سبک زندگی سالم دارند - تغذیه و تحرک و سالم و سطح استرس پایین - عوارض بسیار کمی را پس از تزریق واکسن تزریق می‌کنند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به این که افرادی که نسبت به مواد مختلف آلرژی دارند باید با نظر پزشک در انتخاب واکسن دقت کنند، بار دیگر توصیه کرد: تمام دریافت‌کنندگان واکسن باید قبل از تزریق غذای مناسب و کافی بخورند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که وضعیت ژنتیک و فیزیولوژی در بروز عوارض واکسن مؤثر هستند، اظهار کرد: «درد موضعی محل تزریق» و «قرمز شدن محل تزریق» و «بدن درد سطحی» و «تب» و «احساس بی‌حالی» از جمله شایع‌ترین عوارض واکسن‌های کرونا هستند که در صورت بروز تا یکی دو روز پس از تزریق برطرف می‌شوند.

منبع: ایسنا


اینجا بخوانید: 

 

واکسن «آسترازنکا» ساخت کجاست؟ | میزان اثربخشی و عوارض احتمالی

 

واکسن «سینوفارم» ساخت کجاست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->