شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد
سرخط خبرها

کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد

  • کد خبر: ۸۷۰۶۸
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد
عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه در سال ۱۳۹۶ فعالان محیط زیستی درباره آثار ساخت کمربندجنوبی در ارتفاعات مشهد هشدار دادند و درنهایت با ورود دادستانی جلو این ساخت وساز‌ها گرفته شد، موضوع کمربندجنوبی در آن زمان به ستاد تدبیر استان فرستاده شد و با تدابیری که مسئولان استانی و شهری در آن مقطع اتخاذ کردند، قرار شد پروژه ساخت کمربند در ارتفاعات جنوبی مشهد متوقف شود، ساخت وساز‌های انجام شده با هدف تسهیل در رفت وآمد تفریحی شهروندان به پارکینگ تبدیل و از ارتفاعات جنوبی به عنوان فضای تفرجی استفاده شود.

در این راستا، عملیات ساخت کوه پارک مشهد آغاز شد و این فضای تفریحی در مدل‌های مختلف امروز در اختیار شهروندان مشهدی است، اما همچنان نگرانی‌هایی هست از اینکه آیا در آینده نیز این فضای تفریحی حفظ می‌شود یا اینکه دیگر نگاهی ترافیکی به این محدوده وجود ندارد.

در این‌باره، مدیرپروژه ارتفاعات جنوبی مشهد اعلام کرده است با بارگذاری‌هایی که در چند سال گذشته در این محدوده انجام شده و باتوجه به ابلاغ طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، سد بزرگ برای ساخت کمربندی و پروژه‌های ترافیکی ایجاد شده است.

امیر رمضانی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت کمربندجنوبی مشهد و انجام عملیات عمرانی در این مناطق گفت: عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه حدود یک ماه پیش طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب که ارتفاعات جنوبی و نحوه کاربری این مناطق را هم شامل می‌شود ابلاغ شده است، افزود: در این طرح برای کمربندجنوبی فضای سبز تعریف شده و دیگر موضوعات بزرگراهی و ترافیکی در این منطقه مطرح نیست و جای آن را کوه پارک گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از تغییر رویکرد در پروژه کمربند سبز در سال ۱۳۹۶ و با هماهنگی‌هایی که انجام شد پروژه کوه پارک وارد مرحله اجرایی شد و پارسال شاهد افتتاح کوه پارک بودیم، ادامه داد: این پروژه برای بهره برداری در اختیار شهرداری منطقه ۹ است و اقدامات تکمیل پروژه کوه پارک مشهد نیز در دست طراحی و اجراست.

رمضانی افزود: معابر ساخته‌شده مربوط به کمربندجنوبی اکنون به عنوان فضای پارکینگی بهره برداری شده‌اند تا رفت‌وآمد شهروندان برای بهره مندی از ۳۵۰۰ هکتار ارتفاعات بالادست این کمربند که درخت کاری شده است، فراهم شود.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه اکنون نیز هیچ تغییر رویکردی برای این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب، در این محدوده کاربری فضای سبز دیده شده و البته باتوجه به اقداماتی که در حوزه موضوعات تفرجگاهی در منطقه درحال انجام است، به قطع رویکرد جدیدی برای این محدوده وجود نخواهد داشت و همه این موارد را می‌توان به نوعی سدی در مقابل ساخت بزرگراه در ارتفاعات جنوبی دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->