هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

ورزشکاران تخم مرغ و شیر بخورند

  • کد خبر: ۸۷۴۵۲
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ورزشکاران تخم مرغ و شیر بخورند
شیر و تخم مرغ دو ماده سرشار از انرژی و پروتئین است. مصرف این مواد غذایی برای کسانی که ورزش نمی کنند نیز لازم است، اما حتما باید در رژیم غذایی یک ورزشکار گنجانده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از دوران کودکی ما در مورد فواید تخم مرغ و شیر می‌شنویم، اما آیا تا به حال به خوردن این دو با هم یا اینکه ارزش غذایی هر دو با ورود به بدن شما چگونه خواهد بود، فکر کرده اید؟

تخم مرغ: تخم مرغ از یک پوسته محافظ، سفیده و زرده تشکیل شده است و یکی از مواد مغذی است که فرد به عنوان یک غذای متعادل به آن تکیه می‌کند؛ به گونه‌ای که در نقاط مختلف جهان به مقدار زیاد مصرف می‌شود. مواد تشکیل دهنده در تهیه شیرینی‌ها و غذا‌های مختلف به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار مهم برای بدن است. از جمله این عناصر می‌توان به مواد معدنی، پروتئین‌ها و ترکیباتی اشاره کرد که از ساختار و ترکیب بدن حمایت می‌کنند، بنابراین مادران مشتاق هستند که به فرزندان خود تخم مرغ بدهند، زیرا از سلامت بدن حمایت و حافظه را تقویت می‌کند.

شیر: شیر یک عنصر کلیدی در راه بهبود تغذیه و امنیت غذایی محسوب می‌شود و به دلیل استفاده‌های متعدد، محبوب‌ترین محصول در بین مصرف کنندگان است. از شیر برای تهیه لبنیات هم‌چون خامه، کره، ماست، پنیر، کشک، شیر خشک و بسیاری فراورده‌های دیگر استفاده می‌شود.

فواید مصرف تخم مرغ با شیر

- با تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، پروتئین و کلسیم بدن را تامین می‌کند.

- حاوی مواد مغذی لازم برای سلامت و ایمنی بدن است.

- خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. به دلیل کلسیم موجود در این ماده، پیوندی بین اسید چرب و صفرا در داخل روده بزرگ ایجاد می‌شود و از قرار گرفتن روده بزرگ در معرض هر گونه اثر منفی جلوگیری می‌کند.

- مشکلات ناتوانی جنسی را درمان می‌کند، زیرا حاوی ترکیبی از ویتامین‌های لازم برای بدن است.

- آن چیزی که بدن برای عضله سازی نیاز دارد را فراهم می‌کند، زیرا حاوی ویتامین‌هایی است که نقش کلیدی در حفظ ساختار بدن دارند.

- سرعت استفاده از اسید‌های آمینه را بدون نیاز به عبور آن‌ها از کبد افزایش می‌دهد.

- ذخیره سازی کلاژن در کبد را تسریع می‌کند که به سود بردن از آن کمک می‌کند.

- به رشد جنین کمک می‌کند، زیرا مواد مغذی لازم را برای او فراهم می‌کند و سلول‌های مغز را برای رشد طبیعی تحریک می‌کند.

- برای کاهش وزن مؤثر است، زیرا سرشار از اسید لینیک است. یک اسید چرب که به سوزاندن چربی‌های اطراف عضلات کمک کرده و اسید‌های لازم را به فیبر‌های عضلانی پمپ می‌کند.

- بینایی را به ویژه در کودکان بهبود می‌بخشد.

- به بدن انرژی می‌دهد و کالری کافی برای تکمیل روز را به بدن می‌رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->