به گزارش شهرآرانیوز، موتور ۸ سیلندر مجهز به سوپرشارژر با حجم ۶.۲ لیتر که در خودروهای «چلنجر» و «چارجر» دوج به ترتیب ۷۲۰ و ۸۴۰ اسب بخار توان ایجاد میکند به تدریج جای خود را به قوای محرکه مخصوص خودروهای عضلانی برقی electric muscle خواهد داد که سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه میشوند.
دوج خود را برای تولید خودروهای عضلانی برقی یا در اصطلاح eMuscle آماده میکند. سال آینده هم اولین طراحی قبل از تولید را معرفی خواهد کرد. شاید برای هواداران سنگین تمام شده، اما به هر حال تیم کونیسکیس Tim Kuniskis مدیر عامل برند دوج از استلانتیس به موتور آتوریتی Motor Authority تأیید داده است که پیش از رسیدن خودروهای برقی، تولید موتور ۸ سیلندر مجهز به سوپرشارژر هِلکَت خاتمه خواهد یافت.
هلکت علاوه بر چارجر و چلنجر در مدلهای دورانگو، جیپ گرند چروکی تِرَکهاوک، چلنجر اس آر تی دیمن هم به کار رفته است. رام ۱۵۰۰ تی آر ایکس هم از این موتور بهره میبرد، اما سخنگوی برند رام هم از اظهار نظر از خاتمه تولید هلکت خودداری میکند.
تابستان همین امسال بود که تیزرهای خودروی عضلانی برقی با طراحیهای بازگشت به گذشته به نمایش درآمد، اما اصلا معلوم نیست که مدلهای دو در یا چهار در چلنجر و چارجر برقی واقعاً رنگ خیابانها را ببینند. مدیر عامل دوج از مدل هیبریدی قابل شارژ با پریز برق خبر داده که به احتمال زیاد کراس اور هورنِت Hornet است. همین شایعات هم در مورد شورولت کامارو هست که قرار است ورژن برقی آن برای هواداران آن عرضه شود.
قیمت چلنجر اس آر تی هِلکَت، در حال حاضر ۶۲,۹۷۵ دلار است.
واقعیت این است که به این راحتی، شیهه وحشی سوپرشارژر هِلکَت، با صدای پچ پچ موتورهای الکتریکی به فراموشی سپرده نمیشود.
منبع: پرشین خودرو