تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ ساله است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم انجام حدود ۱۶۰ میلیون سفر با اتوبوس، در شش‌ماهه ابتدایی امسال در مشهد برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد رفع چالش‌های اجرایی در حریم مسیل‌های شهر مشهد علت آلودگی هوای امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) مشهد چیست؟ هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۹ مهر ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است + فیلم مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا: «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است + فیلم اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | درخواست شهروند مشهدی برای احداث جمعه بازار + پاسخ
سرخط خبرها

هویت شهری، مردم و پیشرفت، سه محور اتحاد مدیریت شهری و رسانه ها است

  • کد خبر: ۹۰۸۹۰
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
هویت شهری، مردم و پیشرفت، سه محور اتحاد مدیریت شهری و رسانه ها است
شهردار مشهد با اشاره به اینکه نقاط مشترک زیادی میان شهرداری و رسانه های شهر امام رضا(ع) وجود دارد، گفت: از این میان سه محور اصلی حفظ هویت شهر امام رضا(ع)، خدمت به مردم و پیشرفت شهر برجسته تر هستند که باید برسرآن اتحاد داشته و هم قسم شویم .

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در نشست هم اندیشی با قرارگاه رسانه ای استان که با حضور جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای برگزار شد، افزود: نقاط اشتراک و تماس بسیاری میان شهرداری و رسانه ها وجود دارد که از این میان سه محور برجسته تر هستند.

وی اضافه کرد: اولین محور و نکته اشتراکی که هم مدیریت شهری و هم رسانه ها نسبت به آن حساس هستند و آن را مطالبه می کنند توجه به هویت شهر مشهد است.

شهردارمشهد الرضا(ع) با بیان اینکه آن چیز که باعث شد سرعت جمعیت پذیری یک باغ خصوصی ظرف 1200 سال از تمام کهن شهرهای اطراف خودش گوی سبقت را ربوده و به ابر شهر بین المللی تبدیل شود، وجود مضجع منور امام رضا(ع) است، اظهارکرد: اگر این فلسفه ذاتی را قبول داریم باید برتمام مناسبات ما حاکم شود و رفتار کنشگران اجتماعی از کالبد گرفته تا فرهنگ نیزمنطبق با آن باشد .

ارجائی تصریح کرد: نمی شود که رفتارها و اقدامات با فلسفه ذاتی خودش تناقص داشته باشد، اما برای حفظ هویت شهر چه باید کرد؟ در این راستا در ابتدای کار سبک زندگی«خادم،زائر،مجاور» را برای اولین بار مطرح کردیم .

وی ادامه داد: براین اساس سیاست اصلی فرهنگی ما در دوره ششم مدیریت شهری ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور و تسری صفات امام رضا(ع) به شهر است که این می تواند یک محور اشتراکی میان مدیریت شهری و رسانه های شهر امام رضا(ع) باشد.

شهردارمشهدالرضا(ع) با اشاره به اینکه دومین محور بعد از هویت شهر میان مدیریت شهری و رسانه ها پیشرفت و توسعه شهراست، خاطرنشان کرد: بعید می دانم که فردی دلسوز باشد و بر پیشرفت مشهد اتفاق نظر نداشته باشد.

ارجائی با تاکید براینکه شرایط امروز ما در کشور استثنایی است، گفت: چه زمان دیگر می توان چنین شرایطی را پیدا کرد که مسئولان رده یک کشور اینقدرنسبت به مشهد هم نگاه، هم نظر و هم دغدغه باشند، اگر جای دیگری چنین ظرفیتی را حتی در رده دوم کشور داشت استفاده های بسیاری از این فرصت می کرد.
وی افزود: واقعا افسوس می خورم برای افرادی که هنوز در زمان های گذشته ایستاده اند، درحالی که گذشته ها گذشته و باید به سمت افق های پیش رو حرکت کنیم و رسانه ها می توانند به این موضوع بسیار کمک کنند.

شهردارمشهد الرضا(ع) اضافه کرد: این فرصت اگر از کفمان برود بعید است که مشابه اش به این سرعت تکرارشود.

ارجائی با بیان اینکه البته برای پیشرفت شهر تنها ارتباط با مدیران ارشد کشوری کافی نیست، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک نگاه مشترک هم نیاز داریم، به عنوان نمونه برای توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت شهرحداقل به نگاه مشترک در حمایت ازسرمایه گذاری سالم نیازداریم .

وی گفت: درحال حاضر دیگر نمی توان شهر را با 18 هزار میلیارد تومان شهرداری و 4هزارمیلیارد تومان دولت اداره کرد، این مبالغ کفاف هزینه های روزمره شهر را هم نمی دهد چه برسد به توسعه شهر،لذا ناچار هستیم به سمت استفاده از ظرفیتهای مردمی چه داخلی و چه خارجی برویم .

شهردارمشهدالرضا(ع) ادامه داد: بیایید با هم برای پیشرفت مشهد هم قسم شویم، زیرا ممکن است دیگر فرصت خدمت برایمان اینگونه فراهم نشود؛ لذا معتقدم و بر آن تاکید دارم که در راستای پیشرفت مشهد باید حمایت از سرمایه گذاری سالم یکی از اولویتهای مشترکمان باشد .

ارجائی به «مردم» به عنوان سومین محور اشتراک شهرداری و رسانه ها اشاره و اظهارکرد: رسانه بدون مردم چه معنایی دارد؟ شهرداری بدون مردم چه معنایی دارد؟ بزرگترین وجه مشترک شهرداری و رسانه کار برای مردم است.

شهردارمشهدالرضا(ع)افزود: برای مردم کارکنیم و مطمئن باشیم که خداوند نیز در این مسیر کمکمان خواهد کرد.

ارجائی با اشاره به انتخاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد گفت: آقای نعمتی یکی از فعالان رسانه ای و فردی از میان شماست که این انتخاب برای اهالی رسانه های مشهد ،استان و کشور پیام روشنی دارد.

وی ضمن تشکر از نقدهای رسانه ها، افزود: به عنوان خادم مردم مشهد ازرسانه ها به عنوان چشم ها، گوشها و زبان گویای مردم مشهد درخواست دارم تا روی منافع مردم با هم هم قسم شویم و کوتاه نیایم، شما به عنوان رسانه مطالبه کنید و ما به عنوان خادم مردم اجرا کنیم، شما دیده بانی کنید و ما حرکت و بدانیم که این فرصتها به سرعت می گذرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->