جزئیات فروش ۷هزار تن چای دبش به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان (۲۹ آبان ۱۴۰۳) موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو (۲۹ آبان ۱۴۰۳) عقب‌نشینی معنادار ایران‌خودرو | این خودرو‌ها گران نمی‌شوند دستور بانک مرکزی به بانک‌ها: پرداخت وام اشتغال تسریع شود بلیت قطار‌های مسافری پنج‌ستاره ۳۰ درصد گران شد خاموشی‌ها فقط به‌اندازه ۳ درصد تقاضای برق است ثبت‌نام متولدین سال ۱۴۰۲ برای دریافت سهام رایگان آغاز شد مزد ۱۴۰۴ به‌زودی بررسی می‌شود (۲۹ آبان ۱۴۰۳) رجیستری گوشی‌های آیفون آغاز شد + عکس (۲۹ آبان ۱۴۰۳) صعود بورس بر قله شش‌ماهه | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۹ آبان ۱۴۰۳) رشد قیمت خودرو‌های خارجی در سایه تحول بازار داخلی‌ها (۲۹ آبان ۱۴۰۳) تخت گاز قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو داخلی (۲۹ آبان ۱۴۰۳) | افزایش قیمت‌ها تا ۳۰ میلیون تومان قیمت طلا و سکه امروز در مشهد چقدر رشد کرد؟ (۲۹ آبان ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۹ آبان ۱۴۰۳) | نوسان دلار در کانال ۶۸ هزار تومان بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از گمرک شهید مطهری مشهد فوری | شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو را تأیید کرد سود ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دلالان از سفته‌بازی در بازار خودرو موضوع مسکن کارگران، بحرانی‌تر شد | کارگران با حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی چه بخرند؟ هوای کلانشهر مشهد، همچنان ناسالم (۲۹ آبان ۱۴۰۳) ویدئو | معافیت مالیاتی ۹۰ درصد مشاغل آزاد و حقوق‌های کمتر از ۲۴ میلیون تومان سهم درآمد‌های شهرداری‌ها از سرفصل درآمد‌های پایدار، بین یک تا دو درصد! ماهانه ۴۶۰ هزار تومان قدرت خرید کارگران آب می‌رود رفع ناترازی انرژی با توسعه نیروگاه‌ها و مولد‌های خورشیدی نماینده مجلس: مجلس⁩ تعرفه واردات خودرو⁩ را پایین خواهد‏ آورد قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) | سیر و پیاز چند؟ یک نماینده مجلس: دولت درصورت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت خودرو، از آذرماه حقوق‌ها را به دلار پرداخت کند سلطان مصرف‌ برق در تهران شناسایی شد | مصرف یک نفر به اندازه یک شهرک ۱۴۰۰ نفره! پیش بینی قیمت دلار (سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳)| ثبات ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن

  • کد خبر: ۹۱۲۹۳
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن
بلبرینگ صدای چرخش مجموعه چرخ و متعلقات آن را کاهش داده و موجب نرمی و تسهیل حرکت خودرو می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه بلبرینگ چرخ شامل عناصر نورد مانند بلبرینگ‌های فولادی سخت شده یا بلبرینگ‌های غلتکی است که روی یاتاقان‌های فولادی و اطراف آن می‌چرخند. بلبرینگ چرخ‌ها از محور جلو و عقب و تمام وزن ماشین پشتیبانی می‌کند. یاتاقان‌های چرخ با تکنیکی با دقت بالا و با استفاده از فولاد بسیار سخت ساخته می‌شوند تا در برابر تمام ضربه‌های معمولی که هنگام رانندگی در جاده به مجموعه چرخ و لاستیک وارد می‌شود، مقاومت کنند.

چه زمانی بلبرینگ چرخ را تعویض کنیم؟
یاتاقان‌های چرخ از کار افتاده، صدای غرغر بسیار بالایی ایجاد می‌کنند که با افزایش سایش یاتاقان، بلندتر می‌شود. اگر فکر می‌کنید صدای بلبرینگ چرخ از یک طرف خودرو می‌آید، می‌توانید با بارگیری و تخلیه وزن وسیله نقلیه، معیوب بودن بلبرینگ چرخ‌ را خودتان تشخیص دهید. به عنوان مثال، اگر هنگام انحراف به چپ، صدا به طور قابل توجهی افزایش یابد که وزن خودرو را به سمت راست منتقل می‌کند، اغلب نشان می‌دهد که یاتاقان چرخ در سمت راست از کار افتاده است.

لرزش و عدم ثبات جهت می‌تواند پیامد‌های شل یا فرسوده یاتاقان چرخ باشد. در حالی که چرخ جک بالا است و ماشین در دنده نیست، چرخ باید به آرامی بچرخد. حرکت خشن یا ناسازگار، که اغلب با سر و صدا همراه است، می‌تواند نشان دهنده یاتاقان‌های آسیب دیده باشد. هنگام انجام این بررسی مطمئن شوید که ترمز‌ها کشیده نمی‌شوند.

مکانیک چگونه بلبرینگ چرخ را جایگزین می‌کند؟

پیچیدگی تعویض بلبرینگ چرخ، بسته به نوع خودرو، مدل، سال، موقعیت چرخ  و نوع محرک (AWD در مقابل FWD) بسیار متفاوت است:

در خودرو‌هایی با مجموعه یاتاقان چرخ / توپی، روتور ترمز و کالیپر حذف می‌شوند. مهره بزرگ محور برداشته می‌شود، محور از طریق مرکز مجموعه توپی یکپارچه به عقب رانده می‌شود و سه (یا بیشتر) پیچ که مجموعه توپی را به بند فرمان نگه می‌دارد، برداشته می‌شود.

سپس مجموعه توپی خارج می‌شود. هنگام نصب مجموعه توپی جدید، پیچ‌ها مطابق مشخصات کارخانه گشتاور می‌شوند. در بسیاری از موارد، لازم است مهره محور قدیمی را دور انداخته و با مهره جدید جایگزین کنید. باید توجه ویژه‌ای به سفت کردن مهره محور مطابق با مشخصات کارخانه شود، زیرا سفت شدن بیش از حد یا کم می‌تواند به بلبرینگ تازه نصب شده آسیب برساند.

در نهایت، روتور ترمز و کالیپر ترمز مجددا وصل شده، چرخ نصب شده و خودرو در جاده تست می‌شود. در خودرو‌هایی که یاتاقان چرخ در حفره‌ای در بند فرمان فشار داده می‌شود، بند فرمان باید از خودرو خارج شود تا بلبرینگ قدیمی را فشار داده و یاتاقان جدید را فشار دهید.

در برخی از وسایل نقلیه، یاتاقان چرخ بر روی یک محور محور فشرده می‌شود و بنابراین محور باید از حامل محور خارج شود. این برای کامیون‌های خاص اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->